Подільсько-Воскресенським мостом поїхали машини: головні транспортні події Києва за рік

Колаж Оксани Гладкевич
Колаж Оксани Гладкевич

2024 рік увійде в історію відкриттям руху 12-кілометровим мостовим переходом, який будували майже 20 років. Тепер з Подолу можна проїхати на Воскресенку. А ще у місті з’явилися оновлені транспортні розв’язки.

Для «Вечірнього Києва» тема розбудови транспортної та дорожньої мережі — топова. Рік, що минає, був особливо багатим на події, адже дорожники фіналізували великі проєкти у столиці.

Місто може впевнено сказати, що попри воєнну скруту не запускає транспортну інфраструктуру, ремонтує та реконструює. Кияни тепер їздять новими дорогами вулиць Митрополита Василя Липківського, Центральна Садова, Олександра Довженка, проїзної частини проспекту Володимира Івасюка, проспекту Повітряних Сил, Кільцевої дороги на ділянці від повороту у м. Вишневе до Жулянського шляхопроводу.

Масштабно оновили поточним ремонтом вулиці Бориспільську, Нову, Кирилівську, Бетховена, Естонську, Остафія Дашкевича, Вірменську, Виставкову, проспект Оболонський, естакадний з’їзд з Дніпровського узвозу на Набережне шосе, Столичне шосе, Гостомельське шосе, Володимирський узвіз.

«Вечірній Київ» нагадує, що відбулося в столиці за цей рік.

ВІДКРИТТЯ ЕСТАКАДИ НА ВУЛИЦІ БОГАТИРСЬКІЙ

20 травня після реконструкції запустили автомобілі на розв’язці через вулицю Богатирську. Роботи на цьому дуже важливому інфраструктурному обʼєкті розпочали в червні 2023 року. Довжина шляхопроводу — 125 метрів, він має 6 смуг руху. Будівельники в стислі терміни встановили опори шляхопроводу. Змонтували 72 балки прогонових будов. Облаштували підземний пішохідний перехід.

А вже 29 серпня розв’язка на Полярній/Богатирській була повністю готова — мер столиці відкрив всі з’їзди та заїзди. На об’єкті влаштували 5-ти прогонову естакаду, з’їзди та заїзди транспортної розв’язки, тротуари та велодоріжки. Встановили зовнішнє освітлення, переклали інженерні мережі, зробили підземний перехід з пандусами.

Розв’язка на Богатирській. Фото: пресслужба мера

ТРАНСПОРТНИЙ ВУЗОЛ НА ПЕРЕТИНІ ВУЛИЦЬ ДЕГТЯРІВСЬКА ТА ОЛЕКСАНДРА ДОВЖЕНКА

22 травня на Дегтярівському шляхопроводі завершили повний комплекс ремонтних робіт. Відкрито заїзди та з’їзди з нього. Нагадаємо, що проїзд для автотранспорту та трамваю шляхопроводом відкрили наприкінці 2023 року.

Реконструкція цього вузла зі щільним трафіком розпочалася в червні минулого року. Спеціалісти демонтували всі старі конструкції та замінили їх на нові, з покращеними характеристиками, фактично побудувавши новий шляхопровід. За сучасними технологіями влаштували відокремлене трамвайне полотно з посилених монолітних плит.

Особливу увагу приділили безбар’єрності нової споруди. Змонтували перильну огорожу, встановили антипаркувальні стовпчики, виконали роботи з озеленення та благоустрою території.

Також облаштували тротуари з велодоріжкою, щоб забезпечити комфорт і безпеку для пішоходів та велосипедистів.

Розв’язка на Дегтярівській. Фото: пресслужба мера

РЕМОНТ ПІВНІЧНОГО МОСТУ: ЕТАПИ

Наразі завершився один з етапів ремонту мосту, він необхідний для продовження терміну експлуатації і безпечного користування мостом через Дніпро. Власними силами КК «Київавтодор» поступово замінить повністю дорожнє полотно разом з мостовим полотном, або його ремонтом. Дорожники знімали старий асфальт, влаштували сучасну гідроізоляцію та поклали новий асфальт. Проте Північний міст потрібно ремонтувати комплексно. Не тільки дорожню частину, а й тротуари та консолі, металеву конструкцію прогонової будови.

Ремонт Північного мосту. Фото: Олексій Самсонов

Ремонт мосту розпочали у квітні й ділянку за ділянкою ремонтували до середини жовтня — укладали нове асфальтобетонне покриття. Наступного року столичні дорожники планують продовжити поточний ремонт — виконати решту робіт на самому мості, щоб забезпечити нормальний проїзд й продовжити термін експлуатації мосту. Адже, коли стара зношена гідроізоляція порушена, волога потрапляє на опори та балки, бетон піддається корозії, що зменшує надійність конструкції. Тому важливо було її замінити.

ПРОВЕЛИ ТЕНДЕР Й ПОЧАЛИ ПРОТИАВАРІЙНІ РОБОТИ НА МОСТУ МЕТРО

У жовтні стартували й вже активно ведуться роботи з влаштування опор викаточного пірсу та підкранової естакади, розпочаті роботи з віброзанурення труб-паль опор підтримувальних конструкцій для влаштування під мостом Метро, металевих арок, які підтримуватимуть міст. Тобто роботи, визначені планом, уже розпочаті й виконуються у відведені строки.

Роботи на Мості метро. Фото: пресслужба мера

У 2021 році місто виконало комплексне обстеження мосту, за результатами якого у споруді виявили дефекти, що впливають на надійність та довговічність конструкцій мосту. Саме характер прояву дефектів, виявлених під час обстеження та охоронний статус споруди, спонукає до проведення ремонтних робіт — реставрації з пристосуванням, за окремо розробленим проєктом. Без цих протиаварійних робіт реставрація споруди неможлива.

На протиаварійні роботи передбачено 300 мільйонів гривень на 2024 рік. Під двома основними великими прогонами — судноплавними збережуть необхідні габарити для того, щоб судно могло проходити через ці конструкції. Загалом, близько 365 труб занурюватимуть у воду, 160 сваїв безпосередньо будуть змонтовані під самим шляхопроводом — під чотирма прогонами.

СИНЯ ГІЛКА МЕТРО ПОВНОЦІННО ЗАПРАЦЮВАЛА ПІСЛЯ РЕМОНТУ

Масштабні роботи з перевлаштування порушеної ділянки метро між Либідською та Деміївською площами завершили й 12 вересня нею вільно рушили потяги. Увесь комплекс робіт з ремонту тривав 9 місяців. За цей час підготували будівельний майданчик, переклали понад 200 кабельних мереж, зокрема мереж ДТЕКу, Укртелекому, інших. Розробили котлован глибиною понад 15 м, демонтували стару частину тунелю довжиною у 27 метрів та побудували нову.

Тунель біля станції метро «Либідська». Фото КМДА

Посилили з обох сторін і тунельну оправу, що примикає до нової ділянки (загальною довжиною понад 50 м). Уклали нові колії, відновили всі інженерні мережі, налагодили безпекові системи руху поїздів.

ВІДНОВЛЕННЯ БУДІВНИЦТВА МЕТРО НА ВИНОГРАДАР

У травні Київський метрополітен оголосив тендер на продовження будівництва Сирецько-Печерської лінії в бік житлового масиву Виноградар. Ціна питання за умови виконання всього комплексу робіт — 13 956 843 711,13 грн, що підтвердила держекспертиза. З підрядником вдалося укласти угоду лише у серпні. А в жовтні розпочалися активні роботи. компанія «Автострада» розпочала роботи за власні обігові кошти, як і передбачає договір.

На одному з майданчиків будівництва метро на Виноградар

Нині підрядник будівництва споруджує 42-метровий шахтний стовбур над тунелем між станціями «Сирець» та «Мостицька». Це тунель глибокого закладення, що зводитиметься за допомогою тунелепрохідницького щита (закритим способом).

Перед тим підряднику робіт довелося відновлювати будівельні майданчики на об’єкті, вивозити гори сміття після попередників.

Загалом передбачено будівництво двох станцій — «Мостицька» та «Проспект Правди». Ділянка від станції «Сирець» до станції «Мостицька» прокладатиметься закритим способом — методом тунельної проходки. Від «Мостицької» до «Проспекту правди» — відкритим способом. Загальна протяжність будівництва (від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди») — 3, 78 км

На ділянці «Мостицька» — «Проспект Правди» фахівці продовжують спорудження унікального для України двоярусного прямокутного монолітного тунелю. Така конструкція зумовлена специфікою інфраструктури щільно забудованого житлового району.

1 ГРУДНЯ ЗАПУСТИЛИ РУХ ПОДІЛЬСЬКО-ВОСКРЕСЕНСЬКИМ МОСТОВИМ ПЕРЕХОДОМ

З Подолу на Воскресенку поїхали автівки, й два рейсових комунальних маршрути автобусів. Міст будували з 2004 року. «Вечірній Київ» регулярно стежив за ходом будівництва. І станом на зараз відкрили проїзд автівок. В процесі будівництва ще знаходяться декілька естакадних проїздів через гавань — автомобільних та для метро, з’їздів на лівобережжі столиці.

Подільський міст. Вересень 2019 року

Тепер на міст можна заїхати: з правого берега — з вул. Набережно-Хрещатицька, а виїхати на вул. Петра Вершигори; з лівого берега заїзд — з вул. Петра Вершигори, виїзд — на вул. Набережно-Рибальську.

Зокрема, маршрут пролягає й новозбудованим тунелем, який сполучає мостовий перехід зі з’їздом на вул. Вершигори в напрямку проспекту Романа Шухевича та житлового масиву Троєщина. Тож дістатися з Троєщини до центру міста тепер можна набагато швидше.

Перший рейсовий автобусний маршрут по мосту почав курсувати з 30 листопада 2023 року.

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»