Метро на Виноградар: будівельники споруджують шахтний стовбур
Підрядник будівництва наразі споруджує 42-метровий шахтний стовбур над тунелем між станціями «Сирець» та «Мостицька».
Це тунель глибокого закладення, що зводитиметься за допомогою тунелепрохідницького щита (закритим способом). Про це повідомляє підрядник будівельних робіт компанія Autostrada.
Зазначається, що після того, як тунелепрохідницький щит завершить прокладання лівого перегінного тунелю від майбутньої «Мостицької» до «Сирця», його демонтують та вилучать на поверхню саме через шахтний стовбур. Правий перегінний тунель між цими станціями вже збудований.
У компанії пояснили, що для будівництва шахтного стовбура спочатку бетонують форшахту — направляючу для буріння стіни у ґрунті способом буросічних паль. Ця система паль утворить суцільну бетонну стінку, яка утримуватиме грунт та не дозволить грунтовим водам потрапити у майбутню шахту.
Після буріння розпочнеться виїмка грунта. Через кожні 4 метри конструкція буде підсилена залізобетонними поясами, знизу укріплена спеціальною рамою.
«У дворівневому тунелі (між „Мостицькою“ та „Проспектом правди“), що споруджується відкритим способом, завершуємо влаштовувати гідроізоляцію з ПВХ-мембрани. Така гідроізоляція огортає тунель ззовні немов суцільний рукав і складається з автономних секцій, які можна окремо відновлювати навіть після завершення будівництва. Для кожної секції передбачено ін’єкційні штуцери, з яких через оправу тунелю будуть виведені трубки», — говорять фахівці компанії-підрядника.
Підкреслюється, що в разі пошкодження гідроізоляції через ці трубки можна закачувати смолу або акрилатний гель, що заповнить порожнини. Після влаштування гідроізоляції розпочнуть армування та бетонування дворівневого тунелю.
Нагадаємо, компанія «Автострада» розпочала роботи за власні обігові кошти, як і передбачає договір. У серпні «КП «Київський метрополітен» уклав договір на продовження робіт із будівництва Сирецько-Печерської лінії метрополітену в напрямку житлового масиву Виноградар із ТОВ «Група компаній «Автострада». Роботи розпочали у жовтні.
Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»