Міст Метро: про перебіг протиаварійних робіт, бюджет та обмеження руху
Міст Метро готують до реставрації. Для цього наразі укріплюють прогони споруди.
Сьогодні, 14 листопада, мер Києва Віталій Кличко перевірив, як тривають протиаварійні роботи на мосту Метро. Їх розпочали наприкінці серпня цього року. Зараз це один з етапів робіт із реставрації об’єкта.
«У 2021 році ми виконали комплексне обстеження мосту, за результатами якого у споруді виявили дефекти, що впливають на надійність та довговічність конструкцій мосту. Саме характер прояву дефектів, виявлених під час обстеження та охоронний статус споруди, спонукає до проведення ремонтних робіт — реставрації з пристосуванням, за окремо розробленим проєктом», — пояснив міський голова.
Він зазначив, що наразі фахівці встановлюють тимчасові металеві підтримувальні конструкції у прогонах споруди.
«Це забезпечить безпечну експлуатацію мосту без його закриття до початку реставрації», — зауважив Кличко.
Зараз відбуваються підготовчі роботи з влаштування викаточних пірсів та підкранових естакад. Це дасть можливість виконувати основні роботи з монтажу металевих елементів підтримувальних конструкцій, влаштування льодорізів для забезпечення льодоходу. Розпочали віброзанурення паль у руслі річки Дніпро — для влаштування підтримувальних конструкцій мосту.
За словами мера, виконання робіт із підсилення опор мосту Метро не вплине на роботу метрополітену.
«Сьогодні міст Метро працює в обмеженому режимі щодо вантажопідйомності. На час виконання протиаварійних робіт рух авто та поїздів метрополітену спорудою збережений — між правим та лівим берегами Дніпра. Також забезпечене судноплавство», — підсумував столичний голова.
Наразі підготовчі роботи до реставрації проводять за кошти міста. Всі роботи йдуть за графіком, зазначив директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор.
«Ці роботи, що наразі тривають — це перший етап для подальшого ремонту — реставрації цього мосту. Без цих протиаварійних робіт реставрація неможлива. На протиаварійні роботи передбачено 300 мільйонів гривень на 2024 рік», — розповів журналістці «Вечірнього Києва» Руслан Кандибор.
Своєю чергою, генеральний директор КК «Київавтодор» Олександр Федоренко деталізував хід протиаварійних робіт мосту Метро.
«Проводяться роботи з влаштування опор викаточного пірсу та підкранової естакади, розпочаті роботи з віброзанурення труб-паль — опор підтримувальних конструкцій для влаштування під мостом Метро металевих арок, які підтримуватимуть міст.
Це передбачено під двома основними великими прогонами — судноплавними. Ми збережемо необхідні габарити для того, щоб судно могло проходити через ці конструкції. Загалом, близько 365 труб занурюватимемо у воду, 160 сваїв безпосередньо будуть змонтовані під самим шляхопроводом — під чотирма прогонами», — підсумував Олександр Федоренко.
Наразі на об’єкті цілодобово працює 80 людей та 20 механізмів і одиниць техніки, зокрема, шість кранів.
Нагадаємо, міст Метро введений в експлуатацію у 1965 році. У 2008-му його віднесли до пам’ятки архітектури та містобудування, науки і техніки, місцевого значення, через що його потрібно не реконструювати, а реставрувати.
Роботи з укріплення мосту Метро довірили компанії Onur, яка виграла тендер. Загалом, вони обійдуться місту у два мільярди гривень. У процесі виконання протиаварійних робіт планується розпочати розробку проєктно-кошторисної документації на реставрацію. Після її розробки розпочнуться реставраційні роботи на мосту. Вони триватимуть до 2026 року. Але спершу Київрада має закласти на це гроші в бюджеті та ухвалити відповідні цільові програми.
Також читайте інтерв’ю «Вечірнього Києва» з гендиректором «Київавтодору» — «У столиці розпочали ремонт Мосту Метро та підготувалися до злив і снігопадів».
Сніжана БОЖОК, «Вечірній Київ»