У Києві відкривають рух Подільським мостом
У напрямку Воскресенки поїде технологічний транспорт.
Мер столиці Віталій Кличко проїхав шестисмуговою магістраллю, що зв’язала Поділ з лівобережжям мостами та естакадами.
Нагадаємо: мостовий перехід має довжину близько 10 кілометрів й складається з 6 мостів та естакад. Будівництво розпочалося у 2003 році виключно коштом міського бюджету. Крім основних мостів через річки та озера, споруджені й два мости через Гавань, один з яких — автомобільний, другий — для метро.
Цього року організовується дорожній рух автотранспорту спеціального призначення тимчасовим технологічним проїздом та забезпечується транспортне автобусне сполучення між правим та лівим берегом Дніпра через Подільський мостовий перехід поміж вулицями Набережно-Хрещатицька та Центральна Садова, й у зворотному напрямку: від вул. Центральна Садова — вул. Набережно-Рибальська. Про це йшлося на відкритті мосту.
«Сьогодні, для забезпечення життєдіяльності міста під час воєнного стану, ми відкрили рух спецтранспорту, автомобілів екстрених служб та автобусне сполучення для пасажирів з лівого берега на правий Подільсько-Воскресенським мостовим переходом», — сказав під час відкриття мер Києва.
За словами мера, наразі працюватиме 4 смуги руху.
«Ще кілька років тому першим етапом запуску об’єкта ми планували та обіцяли забезпечення руху пасажирського автотранспорту. І сьогодні, нарешті, це відбулося! Всім скептикам та тим, хто намагався заблокувати роботи на обʼєкті, скажу одне: шукайте тепер інші приводи для своїх маніпуляцій. А ми продовжуємо будівництво цього мостового переходу. Адже це — важливий об’єкт для життєдіяльності міста, а також для його обороноздатності», — сказав Кличко.
Мер столиці додав, що наступним етапом Департамент транспортної інфраструктури виконає комплекс робіт для забезпечення проїзду на вул. О. Бальзака (ці роботи вже тривають). А також здійснить ремонт вулиці Центральна Садова включно з облаштуванням мережі водовідведення. І проїзд на Бальзака, і ремонт Центральної Садової плануємо завершити наступного року.
«Підкреслю: як ми й говорили раніше, запуск руху автотранспорту — це перший крок до наступного суперважливого для мешканців міста етапу — метро на Троєщину. І частина його станцій вже існують. Вони знаходяться на нижньому ярусі аркового мосту. А далі метро має піти під землю. І роботи з облаштування тунелів теж активізуємо. Нас суттєво уповільнили спочатку пандемія, а потім широкомасштабна війна», — пояснив Кличко.
Мер розповів також, що сьогодні відбуваються підготовчі роботи для подальших будівельних робіт із влаштування тунелю під залізничними коліями. А також продовжується зведення насипу земляного полотна на ділянці Русанівських садів з будівництвом гілок метрополітену.
Триває монтаж та укрупнення металоконструкцій прогонових будов від Центральної Садової в бік залізниці. Споруджують підпірні стіни та влаштовують мережу зовнішнього освітлення.
«Отже — автопроїзд ми забезпечили. В кінці наступного року він буде можливим вже і на вулицю Бальзака. А фінальним етапом, найочікуванішим, стане запуск метро на Троєщину!», — запевнив Кличко.
Також на відкритті керівники КП «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд» (замовник робіт) докладно доповіли про виконані роботи.
Зокрема говорили про те, що в основних конструкціях побудовано передбачені під рух метрополітену естакаду на Рибальському півострові та станцію метрополітену «Суднобудівна», лівоповоротний з’їзд з Подільського мостового переходу на вулицю Набережно-Рибальську, міст через Дніпро, естакаду на Трухановому острові та станцію метрополітену «Труханів острів», міст через затоку Десенка, естакаду в урочищі Горбачиха та станцію метрополітену «Затока Десенка».
Тривають роботи зі спорудження основних огороджувальних конструкцій метрополітену на території Русанівських садів.
Крім того, будівельники виконали роботи з асфальтування підходів до заїзду на Подільський мостовий перехід з вул. Набережно-Хрещатицької в районі вул. Верхній та Нижній Вал, розширили вул. Набережно-Хрещатицьку на ділянці від вул. Хорива до вул. Верхній Вал, влаштували зливну каналізацію, футляри для перекладання електричних мереж, виконали роботи із захисту наявних мереж зв’язку, заасфальтували міст через річку Десенку, заїзд з вулиць Верхній та Нижній Вал та естакаду на Рибальському півострові.
Наразі підрядники будівництва зробили фундаменти та опори шляхопроводу через залізницю. А також виконали роботи з влаштування сучасної, енергоощадної мережі зовнішнього освітлення та декоративного підсвічування споруд мостового переходу. Крім того, змонтовано значний обсяг перильної, бар’єрної та шумозахисної огорож.
Як повідомили фахівці, завершується влаштування асфальтобетонного покриття на з’їздах з Подільського мостового переходу та виконується будівництво мостового переходу в напрямку вул. Оноре де Бальзака.
Схема організації дорожнього руху по мостовому переходу погоджувалася у управлінні патрульної поліції Києва. І рух транспорту спеціального призначення та запроваджені обмеження будуть відповідати погодженій з поліцією схемі.
Нагадаємо. Відповідно до проєкту, конструкція мостового переходу є двоярусною спорудою. На верхньому ярусі — шість смуг для руху автотранспорту (по три в один бік), на нижньому — дві колії майбутньої Подільсько-Вигурівської лінії метро зі станціями «Суднобудівна», «Труханів острів», «Затока Десенка».
«Вечірній Київ» повідомляв, що завершуються роботи зі створення проїзду для спецтранспорту на Подільсько-Воскресенському мостовому переході.
Катерина НОВОСВІТНЯ, фото Олександра ПЛАКІНА «Вечірній Київ»