Столичні зупинки захистять від скажених автомобілістів

Система захисту зупинок. Фото: КМДА
Система захисту зупинок. Фото: КМДА

У столиці на Великій кільцевій встановили пілотний проєкт захисту зупинок від автомобілів.

Найперше цю систему встановлюють на Великій кільцевій не випадково, адже 13 листопада 2020 року там сталась смертельна автопригода. Таксист не впорався з керуванням і влетів в зупинку, в результаті чого двоє людей загинули. Про встановлення нової системи розповідає заступник голови КМДА Костянтин Усов.

Це заразом і перша система захисту зупинок громадського транспорту від тарану автомобілем в Києві.

«Це 30-тонна конструкція з армованим фундаментом і 11-ма антитаранними оцинкованими болардами з товщиною стінок у 16 мм. За даними виробника, вона здатна зупинити удар легкового авто вагою до 3,5 тонни на швидкості 80 км/год, і вантажівки до 7,5 тонни — на швидкості до 50 км/год», — зазначив він.

За словами Костянтина Усова, вартість цього пілотного проекту — понад 400 тисяч гривень разом із монтажем.

«Пілотні проєкти завжди дорожче системної роботи і великої закупівлі, тож ми сподіваємося на здешевлення через опт», — зазначив заступник голови КМДА.

Усього в Києві налічується 2770 наземних зупинок громадського транспорту. За словами Усова люди на них мають бути захищеними від ДТП. Комплексна програма захисту має початися з зупинок на магістралях безперервного руху, продовжитися на магістралях регульованого руху, і завершитися на внутрішніх дорогах та в центрі міста.

При цьому місто не планує витрачати ресурси платників податків без доказів ефективності системи.

«Перш ніж масштабувати програму на все місто, ми очікуємо від українських виробників не тільки комерційних пропозицій та презентації своїх технологічно-виробничих потужностей, а й доказів ефективності системи у вигляді проведених за європейськими правилами краш-тестів з легковими та вантажними авто», — заявив заступник голови КМДА.

Нагадаємо, в нинішньому році будуть відпрацьовані локації для створення наземних пішохідних переходів (за аналогією того, що функціонує на розі вулиць Хрещатик та Богдана Хмельницького), біля станції метро «Університет», на вулиці Пирогова, біля станції метро «Арсенальна».

Також усі оператори прокату електросамокатів у Києві зменшили максимально можливу швидкість до 20 км/Таким чином були виконані умови Меморандуму, підписаного між операторами та столичною владою 24 червня, за яким передбачалось зниження максимальної швидкості із 35 км/год.

А із заторами на столичних дорогах боротимуться за допомогою розумних камер. За допомогою системи відеонагляду можна буде врівноважувати транспортні потоки на вулицях міста та регулювати навантаження на тих чи інших транспортних вузлах.

Михайло ЗАГОРОДНІЙ, «Вечірній Київ»