Максимальну швидкість столичних електросамокатів зменшили до 20 км/год

Оператори прокату самокатів зменшили швидкість за умовами Меморандуму, підписаного зі столичною владою. Фото: Борис Корпусенко
Оператори прокату самокатів зменшили швидкість за умовами Меморандуму, підписаного зі столичною владою. Фото: Борис Корпусенко

Усі оператори прокату електросамокатів у Києві зменшили максимально можливу швидкість до 20 км/год.

Таким чином були виконані умови Меморандуму, підписаного між операторами та столичною владою 24 червня, за яким передбачалось зниження максимальної швидкості із 35 км/год. Про це повідомив заступник голови КМДА Костянтин Усов.

«У рамках Меморандуму, підписаного між КМДА та операторами прокату електросамокатів у Києві, ми заклали низку обмежень, які мають допомогти підвищити безпеку киян при пересуванні вулицями міста. Одним із основних було обмеження максимальної швидкості з 35 км/год до 20 км/год. Станом на 13 липня всі оператори цю вимогу виконали», — заявив Костянтин Усов.

На вулицях Києва на момент підписання меморандуму діяло 4000 самокатів, а до кінця 2021 року очікується збільшення їх кількості як мінімум до 7000 електросамокатів.

Згідно з підписаним Меморандумом, також в місті будуть виділені зони, де буде заборонено завершувати поїздку й залишати самокати. Це історичні центри, мости, шляхопроводи, біля станцій метро, зони навколо дипломатичних установ, окремих державних та правоохоронних органів, і суб’єктів національної безпеки та оборони.

«Час повної імплементації всіх обмежень триватиме близько місяця з дати підписання Меморандуму, оскільки на технологічне виконання деяких із них потрібно більше часу, а деякі навіть потребують зміни бізнес-моделі. Окрім зниження граничної швидкості, вже чотири оператори з семи повноцінно ввели зони обмеження швидкості до 14 км/год та зони повної заборони руху. Система виконує такі дії автоматично, опираючись на GPS-сигнал. Інші три оператори мають відповідно налагодити свої карти найближчим часом», — зазначив заступник голови КМДА.

Оператори прокату також частково виконали вимогу промаркувати самокати номерними знаками, які наносяться з обох сторін труби керма у форматі «літера і 4 цифри», і кожен з операторів має свої унікальні серії: Bolt — A, В, С; Jet — J, Е; BikeNow — N; Kiwi — K; Scroll Bird — O, S; Zelectra — Т, Z; Vzhooh — V.

«Окрім того, місто вже почало отримувати перші великі дані та теплові карти від операторів щодо інтенсивності руху прокатних самокатів на вулицях і найпопулярніших місцях для старту-фінішу. В подальшому ці дані будуть використані для оптимізації маршрутів громадського транспорту», — додав Костянтин Усов.

Також у разі перевищення дозволеної швидкості електросамокатами Костянтин Усов закликав киян звертатись на службову електронну пошту: usov.kostiantyn@kmr.gov.ua

Прокат самокатів вперше з’явився у столиці 7 серпня 2020 року від естонської компанії Bolt, однак електросамокати у власне користування кияни купляли і раніше. З того часу прокатний сервіс став популярним, але разом з тим і небезпечним через їзду на тротуарах.

Журналісти «Вечірки» також досліджували ціни компаній, які надають послуги з оренди електросамокатів у столиці. За останній рік у Києві з’явилися одразу шість сервісів прокату електросамокатів: Bolt, Kiwi, Skroll, BikeNow, Zelectra та Vzhooh. Їх можна розрізнити не лише за кольором, але й за розцінками і зонами покриття.

Правила перевезення електросамокатів також анонсували і в столичному метро. Зокрема їздити на самокаті на платформах станцій заборонили.

Михайло ЗАГОРОДНІЙ, «Вечірній Київ»