У столиці врегулювали правила поїздок на самокатах

Костянтин Усов та керівники прокатного бізнесу. Фото «Вечірній Київ»
Костянтин Усов та керівники прокатного бізнесу. Фото «Вечірній Київ»

Влада столиці та сім операторів послуг прокату електричних самокатів, що працюють у Києві, підписали Меморандум про співпрацю.

Київ, як і всі великі міста світу, приречений на те, що засоби мікромобільності, які дозволяють людям подолати так звану «останню милю» від пересадкового транспортного вузла до дому/роботи, будуть розвиватися.

Про це розповів заступник голови КМДА Костянтин Усов під час підписання Меморандуму.

«Мікромобільність — це майбутнє саме тому, що вона замінює не громадський транспорт, а, за дослідженнями спеціалістів, замінює особистий транспорт, який є найбільшим забруднювачем повітря, створює величезні навантаження на дороги. Малий індивідуальний мобільний транспорт є найбільш економним та екологічним засобом пересування», — пояснив Костянтин Усов.

Сьогодні на столичних вулицях вже курсують чотири тисячі прокатних електросамокатів, і до кінця року прогнозується зростання парку до семи тисяч. При цьому, рух по вулицях електросамокатів, в тому числі й прокатних, поки що не регулюється національним законодавством.

«Саме тому ми не можемо напряму регулювати діяльність операторів прокату самокатів й влада Києва пішла шляхом домовленості з усіма операторами про правила, про обмеження, і про безпеку, яка має існувати на вулицях столиці. Ми підписали меморандум, який передбачає, що кожна зі сторін бере на себе зобов’язання й обмеження. На нашу думку, це підвищить безпеку й користувачів малого електротранспорту і пішоходів», — уточнив заступник голови КМДА.

Для користувачів створять інтерактивні карти з позначенням необхідної інформації. Їх презентували за допомогою інфографіки під час підписання Меморандуму.

Що нового у сфері страхування — дивіться в інфографіці
Обмеження швидкості
Де заборонено залишати самокати
Де взяти самокат
Зони з особливим обмеженням швидкості

Щодо швидкості: замість 30 км\год — 25 км\год максимальна швидкість віднині становитиме не більше 20 км\год. У спеціально визначених, нанесених на мапу, узгоджених додатком під меморандумом пішохідних зонах, зелених зонах історичних зонах, швидкість знизять з 30-25 км\год до 14км\год.

Запроваджуються зони, де буде заборонено завершувати поїздку й залишати самокати. Це історичні центри, мости, шляхопроводи, біля станцій метро, зони навколо дипломатичних установ, окремих державних та правоохоронних органів, і суб’єктів національної безпеки та оборони.

Крім того, буде запроваджено спеціальний перелік зон, де за допомогою програмування самокату забороняється пересування на них.

«На під’їзді до цих зон самокат буде запрограмований таким чином, що сам знижуватиме швидкість до 0 км\год. Це пішохідні зони на Подолі — частина вулиці Сагайдачного, це Пейзажна алея, деякі релігійні об’єкти й кладовища, частина зон навколо органів держвлади, які перебувають під особливою охороною», — пояснив Костянтин Усов.

Впорядковуються точки старту. Самокати розташують у кількості 5-10 штук на спеціально визначених місцях з особливою розміткою в усіх районах Києва. Таких місць буде 1025. Існуватимуть й обмеження: не можна влаштовувати пункти прокату ближче ніж у певнім радіусі від входів у метро, в деяких пішохідних зонах, у зонах скупчення людей.

«Для нас дуже важливо, щоби в місті був порядок та гармонія, ми не хочемо бачити самокати зранку біля стовпів, дерев, будь-де в довільному порядку», — сказав пан Усов.

Важливо: оператори будуть страхувати кожного користувача на суму в 100 тисяч гривень, як і третіх осіб, які можуть постраждати в наслідок пригод.

«Щоб такі пригоди можна було легше ідентифікувати, на кожний самокат буде нанесено спеціальний ідентифікаційний номер, який дозволить поскаржитися, передати інформацію, ідентифікувати порушника. Адже не виключено, що порушень буде багато тому, що такий вид пересування стає популярним у великому місті», — наголосив Костянтин Усов.

Точки прокату самокатів спеціально позначать

Влада столиці домовилася з операторами й про те, що вони почнуть передавати місту данні про те, де самокатами їздять найбільше, в який саме час та період тижня, що відбувається у вихідні та будні дні. На підставі цих даних будуть утворювати карти, вивчати популярність і саме в цих місцях прокладатимуть велодоріжки, розвиватимуть інфраструктуру, що використовуватиметься й велосипедистами й самокатниками й тими, що їздять на моноколесах.

«Цей меморандум буде діяти, поки Верховна Рада не ухвалить національний закон, який визначить статус і врегулює порядок діяльності компаній з прокату електросамокатів й інших засобів мобільності», — пояснив заступник голови КМДА.

Як розповів «Вечірньому Києву» керівник напрямку з розвитку шерінгового сервісу компанії Bolt в Україні Антон Милка, їх компанія ще минулого року ввела обов’язкове страхування кожної поїздки на 200 тисяч гривень.

«І в разі шкоди третім особам, наприклад, якщо ви під час поїздки потрапили в аварію та подряпали чужу машину, страхування покриє ремонт машини. Користувачу потрібно буде зв’язатися з нашою службою підтримки натисканням однієї кнопки, а у службі підкажуть, що робити далі», — сказав Антон Милка.

На запитання, чи ускладниться їх робота з підписанням Меморандуму з містом, Антон Милка відповів, що й до цього компанія виконувала основну частину пунктів, а нині просто оформила їх у документ.

«Додалося для нас тільки те, що будемо ділитися з владою певною інформацією — де є більший попит на послуги, а де менший. Це дозволить місту краще прогнозувати роботу транспортної системи», — сказав пан Милка.

Він наголосив, що є випадки, коли самокат розряджається й зупиняється сам, що не залежить від користувача, який змушений буде покинути транспорт в невстановленому місці. Тоді працівники компанії побачать це та оперативно заберуть самокат.

«У нас працює великий штат спеціалістів, який робить технічний огляд й обслуговування. Користувач може побачити, що з самокатом щось не так просто на старті, одразу повідомити про це нам через додаток. Ми забираємо самокат на ремонт. Що можна зробити, коли ви рушаєте у путь: перевірити візуально, чи немає пошкоджень та чи працює дзвіночок- попереджувач для пішоходів, а також гальма. Для цього треба просто посунути самокат вперед і затиснути гальма, подивитися як зреагує пристрій», — дав поради Антон Милка.

Нагадаємо: «Вечірній Київ» дослідив, всі сервіси оренди самокатів, їх ціни та особливості.

Всі фото автора

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»