У парку «Відрадний» відбувся районний форум громадянського суспільства

Третій районний форум розвитку громадянського суспільства «Взаємодія у час викликів». Фото Бориса КОРПУСЕНКА
Третій районний форум розвитку громадянського суспільства «Взаємодія у час викликів». Фото Бориса КОРПУСЕНКА

Це вже третій із десяти форумів, які заплановані цього року у кожному із районів столиці.

Сьогодні, 12 червня, у Солом’янському районі пройшов третій районний форум розвитку громадянського суспільства «Взаємодія у час викликів». Тематичний захід організували у парку «Відрадний» Департамент суспільних комунікацій КМДА спільно із Центром публічної комунікації та інформації.

Такий форум у Києві проводять від 2017-го. Мета заходу — налагодження діалогу між владою міста та жителями, і розповісти про можливості, які допоможуть громаді втілювати проєкти.

Цього ж року вперше організатори обрали абсолютно новий формат і вирішили організувати 10 заходів у кожному із районів Києва. Завдяки цьому формату кияни мають можливість у приємній атмосфері вільно поспілкуватися з місцевою владою, обговорити важливі питання та запропонувати ідеї.

Кяни обговорюють важливі питання та пропонують ідеї

Перших два вже провели в Оболонському та Дніпровському районах. А сьогодні — у Солом’янському.

Захід розпочався о 10:30. У програмі запланували три панельні дискусії — «Взаємодія через відкриті громадські простори», «Молодь як ключ до успішного розвитку столиці» та «Громадський бюджет Київ: Level Up!».

Перший заступник директора Департаменту суспільних комунікацій Дмитро Рубан

За словами першого заступника директора Департаменту суспільних комунікацій Дмитра Рубана, вже тривалий час Департамент шукає приміщення, у якому можна було б відкрити районний хаб Солом’янського району.

Головна ідея хабів — надати представникам громадськості майданчик для проведення зустрічей, тренінгів, семінарів чи інших важливих заходів. Прийшовши сюди, кожен може отримати бухгалтерську, юридичну та іншу консультацію щодо інструментів участі у житті міста.

Головна ідея хабів — надати представникам громадськості майданчик для проведення зустрічей

«У такий спосіб ми хочемо запропонувати модель організації місцевого самоврядування у кожному із районів столиці. Бо сьогодні кожен район — це фактично як обласний центр. Тому таких закладів потрібно у Києві аж 10. Щоб мешканці могли безперешкодно скористатись приміщенням, зібратись та обговорити важливі ідеї. І таким чином долучатись до прийняття міських рішень», — зазначив Дмитро Рубан.

Перший заступник директора Департаменту суспільних комунікацій Дмитро Рубан

Перший міський простір VCENTRI HUB запрацював у березні минулого року на вул. Володимирська, 51-Б. На сьогодні це перший у столиці громадський простір, створений для воркшопів, тренінгів, семінарів представників громадськості. Невдовзі такий хаб планують відкрити в Оболонському районі.

Зі слів Дмитра Рубана, ще у 2020-му створили окремий портал для реєстрації громадських організацій та заходів, які можна проводити у приміщенні хабу.

«Для полегшення комунікації громадських інституцій торік був розроблений загальний портал vcentri.com, в основу якого лягає реєстр інститутів громадського суспільства. Це дуже важливий крок на шляху до створення єдиної бази онлайн-сервісів — щоб один раз зареєструвавшись в реєстрі та отримавши логін з паролем, громадські організації могли комунікувати із владою. Ідентифікація проводиться через Київ ID», — зазначив Дмитро Рубан.

На фото: Алла В’юн, менеджер зі зв’язків з громадськістю та пресою ЦПКІ та журналіст з сайту «Вечірній Київ» Вікторія Гребінь

Також сьогодні через цей портал представники громадськості можуть забронювати приміщення хабу для проведення якихось заходів. Інтерфейс дуже простий, тому це можна зробити у кілька кліків. Після чого запит потрапить на модерацію.

«Це потрібно для того, щоб усі публічні консультації проходили лише у відкритих просторах. Щоб мешканці, активісти, громадські організації чітко розуміли, що у них є така концепція єдиного майданчика, куди вони можуть прийти та обговорити, напрацювати будь-яке питання», — наголошує перший заступник.

У хабі планують створити кабінет для громадської ради

Також Дмитро Рубан підкреслив, що у майбутньому хабі, який планують відкрити у Солом’янському районі, створять кабінет для громадської ради.

Нині Департамент суспільних комунікацій спільно із Центром публічної комунікації та інформації активно працюють над наданням методичних рекомендацій для громадськості. Зокрема проводять різні тренінги, семінари, де показують, як правильно проводити громадські експертизи та які повноваження громадських рад.

«Сьогодні напрацьовується новий регламент, щоб звіти депутатів проходили відкрито у громадських просторах і всі мешканці могли долучатись. Тому в нас вже визначене чітке правило: хаб не має політики!» — наголосив Дмитро Рубан.

Під час форуму він також згадав, що невдовзі місто розробить проєкт, який дозволить залучати молодь до вирішення проблематики району.

Місто розробить проєкт, який дозволить залучати молод

«Це працюватиме так: наприклад, молоді люди будуть презентувати свої кейси перед громадою, зокрема, перед депутатами, які мають свій фонд і можуть профінансувати ці проєкти», — додає Дмитро Рубан.

Для гостей форуму облаштували чудові фотолокації з квітковими панно та крилами ангела.

Фотолокація у парку «Відрадний»

Традиційними учасниками різноманітних як загальноміських, так і районних форумів є Червоний Хрест. Тому сьогодні вони теж підготували для дітей розваги. Зокрема у форматі квесту розповідали, як поводитись у випадку, коли знайшов невідомий підозрілий предмет.

Як писав «Вечірній Київ», минулорічний форум громадянського суспільства пройшов під назвою ««2020:рік трансформацій і викликів». Онлайн-захід поділили на п’ять панелей. Під час першої дискутували про те, як краще організувати діалоговий майданчик між владою та громадою. Під час другої — про те, як COVID вплинув на комунікацію та проєкти. Під час третьої — обговорили неформалізовані інструменти громадської участі. На четвертій зустрічі шукати шляхів, які допоможуть долучити молодь до рішень, а на п’ятій — оцінювали комунікацію між жителями та урядниками і підбивали підсумки.

Раніше в інтерв’ю журналістам «Вечірнього Києва» директор Департаменту суспільних комунікацій Роман Лелюк розповів про інформаційну кампанію під час карантину, роль комунальних ЗМІ в інформаційному просторі Києва та про успішні проєкти, реалізовані завдяки співпраці влади з громадою. Зокрема, про створення мережі громадських хабів.

Фото: Бориса КОРПУСЕНКА

Вікторія ГРЕБІНЬ, «Вечірній Київ»