У Києві обговорили ситуацію щодо закритих станцій метро

Мер Кличко розповів про ситуацію на об’єкті, запевнивши, що закриття станцій було вимушеним рішенням, аби уникнути трагедії.
У лютому у Верховній Раді створили тимчасову комісію (далі — ТСК), яка офіційно начебто мала б вивчати ефективність роботи київської влади. Однак ще тоді низка нардепів публічно заявляла, що утрималася від голосування за це рішення, оскільки сама ідея про створення комісії — це фактично тиск на місцеве самоврядування.
Висловлювався на цю тему і мер столиці Віталій Кличко. Якщо коротко, тоді він сказав, що парламентська ТСК — це продовження маніпуляцій і поширення неправди про роботу влади міста. Мер також говорив про політичні ігри, які, на його думку, стоять за таким рішенням.
До слова, депутати Київради навіть зверталися до СБУ з приводу поширення маніпулятивної інформації щодо закриття станцій.
І от учора, 21 березня, відбулося перше засідання ТСК. На обговорення винесли питання про ситуацію із закриттям станцій метро «синьої» гілки. До діалогу запросили мера та керівників профільних підрозділів, які відповідають за транспорт столиці.
Зокрема, на засідання прийшли: очільник Києва Віталій Кличко, директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор, т.в.о. начальника КП «Київський метрополітен» Віктор Вигівський.

На початку зустрічі члени ТСК зазначили, що запросили владу Києва, щоб розібратися у тому, що ж призвело до закриття кількох станцій «синьої» гілки.
Нардеп від партії «Слуга народу» і голова ТСК Віталій Безгін зазначив, що сподівається на «комплексний аналіз з комплексною ідентифікацією причин та розумінням, що робити далі, щоб система не давала збій».
Серед перших питань, які поставили міській владі, було те, чи могли течії погіршити стан тунелів метро.
«З течіями ми завжди боремось. Як вони зʼявляються — ми їх усуваємо, — запевнив одразу Вигівський. — Те, що стосується цієї дільниці — спочатку течії зафіксували та усунули у 2011 році, а потім — у 2019. Ці роботи дали позитивний результат і тунель експлуатували».
Вигівський наголосив, що на момент закриття станцій — а нагадаємо, що рух призупинили 8 грудня — аварійної ситуації не було. Але була серйозна загроза небезпеки, тому міська влада і вдалася до таких радикальних рішень. Проте загалом, за його словами і попередніми висновками експертів, причиною аварійної небезпеки є ще помилки проєктантів та будівельників, які працювали на цьому об’єкті.
«Зі свого боку ми прийняли рішення 8 грудня 2023 року тимчасово призупинити рух метро на цьому переході задля того, аби уникнути жертв, зʼясувати чому так сталось та, звісно ж, усунути їх.
На цей час експертиза ще триває. Однак вже маємо певні результати про те, що причиною є неякісні проєктні рішення та серйозні помилки під час будівництва», — пояснив Вигівський.
На питання представників ТСК, чи могло будівництво новобудов між станціями метро «Либідська» та «Деміївська» погіршити стан підземки, або стати причиною витоку ґрунтів, Вигівський заперечив. І сказав, що у межах тунелів взагалі немає забудови, а тільки павільйони. І вони жодним чином не могли погіршити стан підземки.

Своєю чергою Віталій Кличко зазначив, що запустити рух «синьою» гілкою метро планують до кінця цього літа.
«Кошти на ремонт цієї ділянки закладені в міському бюджеті, а саме — 400 мільйонів гривень. Це гроші на підготовчі роботи, риття котловану та заміну проблемної ділянки тунелю», — пояснив мер.
Також мер нагадав, що зі свого боку місто організувало безперервну роботу автобусів та тролейбусів, що дублюють рух закритою ділянкою «синьої» гілки метро. Мовиться про 82 автобуси та 20 тролейбусів, які перевозять пасажирів від станції метро «Теремки» до станції «Либідська» і навпаки. До того ж київський метрополітен запустив човниковий рух між станціями «Теремки» та «Деміївська».
Наприкінці засідання Віталій Кличко наголосив представникам ТСК: «Ми зробили все, аби уникнути надзвичайної ситуації та зробили все відповідно до регламенту. Я розумію, що незручно, коли метро тимчасово зупиняється. Але, знову ж таки, ми зробили все, щоби не сталось трагедії».
Тим часом члени ТСК анонсували ще одне засідання комісії по цьому ж, столичному питанні.
Варто додати, що наступного дня ж після засідання ТСК директор Департаменту транспортної інфраструктури Руслан Кандибор під час ефіру на ТРК «Київ» розповів, що місто звернеться до правоохоронців через порушення під час будівництва перегінного тунелю між станціями метро «Деміївська»-«Либідська».
«Міська влада звернеться до правоохоронних органів із заявою про вчинення кримінального правопорушення з метою встановлення якості проєктної документації будівництва ділянки метро на Оболонсько-Теремківській лінії, а також щодо відповідності виконання будівельних робіт у складних геологічних умовах на ділянці між станціями «Деміївська»-«Либідська», — зазначив Руслан Кандибор.
***
8 грудня із міркувань безпеки та з урахуванням технічного стану тунелю вимушено зупинили рух поїздів на ділянці синьої гілки метро між станціями «Теремки» — «Деміївська».
У КМДА поінформували, що за попередніми розрахунками, відновлювальні роботи триватимуть близько 6 місяців та проводитимуться на поверхні землі. За цей час фахівці планують провести необхідні обстеження та дослідження. І потому стабілізувати конструкції та провести відновлювальні роботи.
За словами Кандибора, якби не припинили рух поїздів метро в Києві, то могли бути жертви.
Того ж дня, 8 грудня, від станції метро «Теремки» до станції «Либідська» організували рух наземного транспорту, що дублює маршрути закритих станцій метро.
13 грудня між станціями метро «Теремки-Деміївська» запрацював «човниковий» рух. Поїзди курсують з інтервалом до 20-ти хвилин, у залежності від напрямку руху.
14 грудня за ініціативи мера столиці Віталія Кличка Київрада ухвалила рішення про те, щоб пасажири метро не переплачували за вимушену пересадку на наземний транспорт на станції «Либідська». Відтак киянам компенсують поїздки через закриті станції «синьої» гілки метро.
24 січня, за попередніми висновками експертів Науково-дослідної судово-експертної установи, причиною деформації тунелю між станціями «Деміївська»-«Либідська» назвали неякісні проєктні рішення та будівельно-монтажні роботи спорудження конструкції тунелю цієї ділянки.
Згодом Віталій Кличко розповів, що рух поїздів метро між станціями відновлять наприкінці літа. І днями він особисто перевірив перебіг робіт на пошкодженій ділянці тунелю на «синій» гілці метро.
Даша ГРИШИНА, «Вечірній Київ»