Комунальні ЗМІ, робота VCENTRI HUB та активна громада: звіт Департаменту суспільних комунікацій за воєнний рік

Попри війну та обмежені ресурси, команді Департаменту суспільних комунікацій вдалося переформатуватися під виклики часу та реалізувати багато проєктів.
Департамент суспільних комунікацій КМДА публічно відзвітував про виконання Міської цільової програми розвитку інформаційно-комунікативної сфери міста Києва на 2022-2024 рр. Говорили також про результати Міської цільової програми «Сприяння розвитку громадянського суспільства у місті Києві на 2020-2024 роки».
За словами директора Департаменту Романа Лелюка, це третій рік, коли Департамент прозоро та публічно звітує про свою роботу. Зокрема, про витрачені кошти.

«Департамент суспільних комунікацій КМДА уже третій рік поспіль публічно звітує про свою діяльність. Наш принцип — виходити до киян та журналістів і чесно та відкрито розповідати про нашу роботу, обговорювати досягнення і те, що не вдалося реалізувати, для того, щоб у майбутньому вирішувати ці питання спільно», — зазначив Роман Лелюк.
До звіту долучились представники комунальних підприємств, які підпорядковуються Департаменту. Зокрема, Євген Лопушинський, в.о. директора КП «Київінформ», Наталія Лященко, в.о. директора КП «Телеканал «Київ», Анна Куницька, в.о. директора КНП «Центр комунікації». А також — Микола Щербенко, в.о. директора КП «Радіостанція «Голос Києва». Презентація відбулася в агентстві «Укрінформ» і тривала близько двох годин.
Окремо зупинялися на кожному із напрямків роботи Департаменту — від комунальних медіа до інформаційних кампаній та VCENTRI HUB.
КОМУНАЛЬНІ МЕДІА — ГОЛОВНІ МОВНИКИ КИЯН
Одна з основних тез: з початком війни комунальні медіа, які підпорядковуються Департаменту, стали основними мовниками громади.
«Телеканал „Київ“ — єдиний телеканал з національним покриттям, який в повному обсязі залишився працювати в Києві під час боїв за столицю. Технічно ми обладнали студію нижче рівня землі, і звідти, як з укриття, забезпечили постійну трансляцію новин. Хочу підкреслити, що на жодну годину ця трансляція не перервалась — навіть в найгарячіші моменти», — наголосив під час звіту Роман Лелюк.
Окрім столиці ТК «Київ» транслювався у 38 прифронтових зонах. Завдяки цьому українці могли і продовжують отримувати об’єктивну інформацію про ситуацію у державі та на фронті. Команда підготувала 50 телепрограм про інформаційно-психологічні операції, відзняли також п’ять документальних фільмів. Окрім цього, на телеканалі вийшло 40 програм нового проєкту «Час за Києвом», де влада та громада обговорювали нагальні питання.
Своєю чергою на радіостанції «Київ FM» за останній рік з’явилось 13 нових проєктів. Зокрема, й радіопрограма «Зелений коридор» із практичними рекомендаціями та алгоритмами дій, які допомагають впоратися з будь-якою непростою життєвою ситуацією.


Комунальні ЗМІ першими виїжджали на місця подій на визволених територіях київської агломерації, які були в окупації. Оперативність та ексклюзивність новин сприяла зростанню кількості користувачів і переглядів ресурсів комунальних медіа.
«Кількість підписників на Youtube сторінці Телеканал Київ зросла за останній рік у 10 разів — до 360 тисяч, а у соцмереж Вечірній Київ — 53,4 мільйона переглядів», — констатує директор Департаменту суспільних комунікацій.
До слова, 1 січня минулого року як окреме комунальне підприємство запрацював «Київінформ», до складу якого власне входить вебпортал «Вечірній Київ».
«У нас було дуже багато планів на рік, яким завадила війна. Підприємство було змушене відкласти придбання технічного оснащення, яке було передбачене Програмою. Не змогли й достатньо розширити колектив. Утім, та команда, яку ми сформували, змогла зробити так, щоб видання «Вечірній Київ» стало виданням номер один у столиці — якщо брати до уваги ЗМІ столичної тематики. Разом нам вдалося завоювати довіру аудиторії та продовжити справу медіа з великою історією — «Вечірнього Києва», — зазначив Євген Лопушинський.

Торік «Вечірній Київ» започаткував серію пам’ятних публікацій про загиблих киян — «Пантеон Героїв». А під кінець року у світ вийшов спецвипуск «Вечірки», присвячений Героям-киянам.
Окрім цього, КП «Київінформ» стало одним з організаторів фотовиставки про найгостріші моменти нашої боротьби. Виставка «Війна крізь об’єктив: фото з України» експонувалася впродовж грудня у вестибюлі станції метро «Золоті Ворота», її також планують показати у Німеччині та Хорватії.
«Це не найлегша для сприйняття експозиція. Але водночас вона мала великий ефект на аудиторію. На виставці представлені не тільки роботи українських фотографів, а й іноземних, які висвітлювали збройні конфлікти в інших країнах.
Ці знімки дали необхідний контекст для зарубіжної аудиторії. А саме, що повномасштабне вторгнення в Україну — такий самий воєнний злочин, за які судили інших злочинців раніше. Відповідно і зло у вигляді російської агресії теж має бути покараним», — заявила Ліна Кущ, перший секретар Національної спілки журналістів України.

НОВІ ВИКЛИКИ ДЛЯ VCENTRI HUB
Воєнний рік не лише не призупинив роботу міських громадських просторів VCENTRI HUB, які є проєктом Департаменту суспільних комунікацій, а й став каталізатором для нових заходів на базі столичних хабів.
Як підкреслив Роман Лелюк, у перші тижні великої війни у Vcentri Hub розгорнули гуманітарні штаби. Тут громадські організації оперативно приймали, сортували та роздавали киянам допомогу різного масштабу. Потім VcentriHUB стали першими у місті пунктами комплексної консультації внутрішньо переміщених осіб.
Щоп’ятниці переселенці могли дізнатися, як зареєструватися, влаштувати дітей у садочок чи школу, отримати медичні послуги, їм розповідали, як користуватися міськими сервісами, додатком «Київ Цифровий» та де знайти роботу.
«Спільно з нашими партнерами з Товариства Червоного Хреста та БФ „100 відсотків життя“ роздали понад 5000 сертифікатів на продуктові набори для ВПО», — пригадує Лелюк.
Згодом на базі громадських просторів — завдяки гранту від Посольства Великої Британії — навчили майже шість тисяч осіб, як діяти в критичних ситуаціях, під час хімічних та ядерних атак. Такі навчання пройшли працівники усіх структурних підрозділів КМДА, а також мешканці міста та студенти, які виявили бажання.
Попри війну, призупинення фінансування капітальних видатків, влітку торік успішно завершили ремонт та відкрили третій громадський простір у Голосіївському районі столиці. Реалізувати проєкт вдалося, зокрема, завдяки підтримці меценатів, що теж говорить про успішність та визнання VCENTRI HUB.
УВАГА ДО ВАЖЛИВИХ ТЕМ
Протягом минулого року Департамент суспільних комунікацій спільно з КНП «Центр комунікації» провели низку важливих інформаційно-комунікаційних кампаній. Серед найголовніших: базова інформація для переселенців, правила поведінки під час надзвичайних ситуацій, інформація, яка стосується сфери ЖКГ під час війни, а також — формування Територіальної оборони.
«Коли ми почали проводили низку роз’яснювальних популяризаційних кампаній щодо формування територіальної оборони ще у 2021 році, тоді було дуже багато скептиків, які не розуміли, навіщо ми це робимо. Утім 24 лютого 2020-го цей хейт кудись подівся. І я без перебільшення хочу сказати, що наш Департамент почав одним із перших популяризувати формування загонів Тероборони», — зауважив Роман Лелюк.
Він також звернув увагу, що за останній рік Департамент приділив велику увагу інформкампанії щодо перейменованих вулиць Києва. За минулий рік влада Києва перейменувала понад 200 об’єктів. До слова, «Вечірній Київ» також започаткував рубрику «Нові топоніми Києва», в якій розповідає про історії та долі тих, на честь кого перейменували вулиці, провулки та площі столиці.

Згадували під час звіту і про важливі події, які провели попри війну. Так, торік вже втретє відбулася урочиста церемонія нагородження кращих столичних волонтерів — «ТОП-100». Захід, до слова, задля безпеки проводили у київській підземці. «ТОП-100» — це про активних мешканців Києва, які постійно розробляють корисні кейси для комфортного життя у місті та, не дивлячись на війну, набирають шалених обертів у своїй громадській діяльності.
Столична влада подякувала командам активістів і волонтерам, які реалізували корисні для киян проєкти, а з початку повномасштабного нападу росії на Україну оперативно переформатували свою діяльність на потреби військових та цивільних.
ПОЗИТИВНИЙ ФІДБЕК ГРОМАДСЬКОСТІ
Звітування Департаменту прокоментував голова Громадської ради при КМДА Геннадій Кривошея, який був також присутній на заході.

«Єдиний департамент, який у воєнний період прозвітував про свою діяльність за 2022 рік перед громадськістю! Вони не бояться нашої критики, вони майже завжди намагаються і чують громадськість! Тільки відкритість та прозорість дає можливість уникати корупційних проявів та працювати на користь киян, тримаючи курс на Перемогу», — зазначив Кривошея.
Переглянути трансляцію з повним публічним звітом можна за посиланням.
Даша ГРИШИНА, фото Бориса КОРПУСЕНКА, «Вечірній Київ»