Секрет чотирьох цифр: відома експертка порадила, як вибрати «правильне» морозиво

Морозиво у спеку — найперший порятунок. Але не всі знають, що цей продукт може бути не лише шкідливим, а і небезпечним для здоров’я. Відома експертка з якості продуктів, професорка Олена Сидоренко розповіла — як вибрати не тільки смачне, корисне, а головне — безпечне морозиво.
Спека у розпалі. Типова картина — дитина тягне за руку батька і просить: «Купи морозиво!». Чоловік йде до магазину, вибирає морозиво у яскравій упаковці і простягує дитині…
І тут треба сказати — «Стоп!». Тому що, обираючи улюблені ласощі для малюка, чоловік припустився великої помилки — він не ознайомився з маркуванням продукту.
ШУКАЄМО НАЙГОЛОВНІШІ ЦИФЕРКИ
«Перед покупкою морозива найперше потрібно прочитати інформацію, яку виробник розмістив на упаковці продукту», — стверджує відома експертка з якості продуктів, професорка Київського національного торгово-економічного університету Олена Сидоренко.
За словами експертки, не все морозиво є корисним і далеко не все виготовили із натуральних продуктів. Навіть це стосується відомих виробників, на яких часто орієнтуються споживачі.
Вивчаючи маркування, найперше, що треба зробити, це — звернути увагу, за яким ДСТУ зробили морозиво. Якщо продукт виготовили з молока (а він, як правило, буде дорожчим), то на упаковці стоятиме позначка ДСТУ-4733. Отже, це — якісне морозиво.
Якщо використовували комбіновану сировину, то це відповідно — ДСТУ-4735. У таке морозиво додають замінники молочного жиру, найчастіше гідрогенізовану пальмову олію, тому корисність лакомства (особливо для дітей) під великим сумнівом.

«Існує „золоте правило“ фактично для вибору всіх продуктів, отже для морозива — також. Чим простіший його склад, тим воно якісніше. Особисто я надаю перевагу пломбіру у простому вафельному стаканчику, виготовленому за ДСТУ 4733. А ще морозиво повинне бути твердим і гарно замороженим. Чим менше воно зберігалось, тим краще», — розповідає експерт.
У складі якісного морозива також не може бути ароматизаторів, тим паче на зразок — «аромат суниці» або «лісові ягоди».
«Краще взагалі без наповнювачів, оскільки зараз у розпалі — фруктово-ягідний сезон, отож додавайте літні ягоди-фрукти», — радить Олена Сидоренко.
ОБЕРЕЖНО! НОВИНКА ПІДХОДИТЬ НЕ ВСІМ
Останнім часом у деяких магазинах з’явився новий вид морозива — лід-енергетик. Він називається так же, і як відомий енергетичний напій, має і подібний дизайн.
Але лежить така новинка не на окремій поличці з позначкою 18+, а в одній купі серед звичайних ескімо та пломбірів. Тому купити його може кожен і, довіришись продавцю, що це всього лише морозиво, отримати проблеми зі здоров’ям.

Нещодавно у ЗМІ пройшла інформація, що 13-річний підліток з’їв дві пачки енергетичного льоду і потім цілу ніч не міг заснути.
За словами Олени Сидоренко, бессоння це не — найстрашніше, що могло трапитися з хлопчиком. Могло бути гірше, адже морозиво містить у свому складі кофеїн, який впливає на роботу серцево-судинної системи.
«Дитячий організм по-іншому реагує на кофеїн. Навіть, якщо це невелика доза, дія буде набагато тривалішою, ніж для дорослих. Відповідно зростає ймовірність небажаних наслідків», — застерігає Олена Сидоренко.
Дітям, хворим, літнім людям, вагітним жінкам така продукція заборонена взагалі і по закону вона має продаватися окремо.
Щоб попередити батьків, професорка на своїй сторінці у Фейсбук навіть розмістила відповідний пост, який відразу здобув популярності.
До речі, на пакуванні енергетичного льоду виробник все ж вказує, що продукт призначений для споживача 18+, але, щоб побачити цю інформацію треба упаковку розірвати, а людям з поганим зором ще й взяти окуляри, оскільки це написано дуже дрібним шрифтом.

МОРОЗИВО 18+: І ПРОХОЛОДИТИСЯ, І ЗВЕСЕЛИТИСЯ
Нещодавно з’явилося на українському ринку і морозиво для дорослих. У його склад виробник додав алкоголь. Ця продукція продається в окремих холодильниках з позначкою 18+.
Чи купувати таке морозиво — справа особиста, але не потрібно забувати, що в спеку лікарі застерігають від вживання алкоголю у будь-якому вигляді.
Інна БІРЮКОВА, «Вечірній Київ»