У Києві вперше в Україні поєднали смуги руху й обмежують швидкість для авто

Суміщена смуга руху. Фото КМДА
Суміщена смуга руху. Фото КМДА

У Києві вперше в Україні почали суміщувати рух транспорту й велосипедистів.

При тому, для автомобілістів прописані значні обмеження швидкості на таких смугах, що є більш безпечним для велосипедистів.

Наразі у Києві втілюють концепцію «місто для пішоходів, велосипедистів та комунального транспорту, а не приватних автомобілів».

В цьому році також місто планує обмежити швидкість до 20-30 км/год на житлових вулицях, що мають незначну інтенсивність трафіку — у житловому районі Відрадний, на Печерську поблизу метро Арсенальна та Старокиївській Горі.

Раніше влада столиці обмежила швидкість для пересування на самокатах вулицями, встановила правила їх паркування. Тепер нові регламенти вводять для автомобілів.

У Департаменті транспортної інфраструктури зазначили, що суміщений рух буде позначено знаками й спеціально нанесеною стійкою фарбою розміткою на самій дорозі на вулиці Івана Франка. Ділянка з суміщеним рухом з’єднає майбутню велосипедну доріжку на цій вулиці, де триває капітальний ремонт, та вже наявну велосмугу по вулиці Леонтовича.

«Важливо, що на ділянках спільного руху обмежена швидкість до 20 км/год, що є більш безпечною для велосипедистів. Також, у цьому році Київ, відповідно до ДСТУ 8906:2019 „Планування та проєктування велосипедної інфраструктури“, планує обмежити швидкість до 20-30 км/год на житлових вулицях, що мають незначну інтенсивність транспорту — у житловому районі», — коментують у Департаменті.

У Департаменті транспортної інфраструктури наголосили, що нова розмітка визначена ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови», що набувають чинності з 1 серпня 2021 року. Пропозиції до ДСТУ надано Департаментом транспортної інфраструктури КМДА спільно з Нацполіцією та громадськими організаціями.

Нагадаємо, що у Києві постійно зростає інтенсивність руху транспорту на вулицях, про що свідчать регулярні дослідження трафіку Центром організації дорожнього руху. Наприклад, трафік ущільнився в червні на перехресті вулиць Хрещатик/Богдана Хмельницького інтенсивність транспортних потоків збільшилася на 15%, на проспекті Героїв Сталінграду, 59 — на 9%, на проспекті Лобановського, 196 — на 6%.

Щоби комунальний транспорт вкладався в графіки руху, у Києві запроваджують смуги для пересування тільки автобусів та тролейбусів.

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»