Мер Києва Віталій Кличко перевірив оновлену частину вулиці Кирилівської. ФОТО
Мер Києва Віталій Кличко сьогодні перевірив, як оновили трамвайні колії та відремонтували проїжджу частину для автомобілів та громадського транспорту на вул. Кирилівській у Подільському районі столиці.
Поточний ремонт провели від Подільського трамвайного депо до вулиці Оленівської.
Подоляни пам’ятають, як цією вулицею було складно рухатися на авто та трамваї через зношене дорожнє покриття та колії, які були укладені за старими технологіями багато десятиліть тому. Нині дорога — суцільне полотно в одному рівні з коліями. Трамваї рухаються без звичного шуму, не торохкотять на стиках, тут немає бетонних або дерев’яних шпал.
Поки що на відремонтованій ділянці не нанесена дорожня розмітка, проте є сучасні павільйони очікування, виставлені знаки пішохідних переходів.
Віталій Кличко наголосив, що робітники комунального підприємства «Київпастранс» власними силами замінили зношені аварійні колії загальною протяжністю 5,1 км. І наприкінці грудня оновленими коліями вже рухалось чотири трамвайні маршрути.
«Київавтодор», своєю чергою, відновив понад 23 000 м² асфальтного покриття проїжджої частини, також вимостили майже 14 000 м² тротуарів з плитки ФЕМ, облаштували 10 паркувальних кишень та встановили 345 антипаркувальних стовпчиків.
Мер столиці окремо наголосив на роботах зі створення безбар’єрного простору на Кирилівській. Вздовж відремонтованої ділянки вулиці облаштували понад 130 понижень на наземних пішохідних переходах та вмонтували тактильну навігацію. Освітлення на об’єкті замінили на енергоощадне разом з аварійними опорами контактної мережі.
Облаштували на цій вулиці й підвищену трамвайну зупинку — навпроти стадіону «Спартак» у напрямку Куренівки.
«Також зазначу: у поточному році заплановано власними силами КП „Київпастранс“ замінити зношені аварійні колії по вул. Глибочицькій. Загалом у 2025 році велика увага міста буде приділена мостам та шляхопроводам. Нагадаю, минулого року ми почали протиаварійні роботи на мосту Метро. Наразі вони тривають. На Північному мосту виконали роботи, які збільшили експлуатаційну спроможність мосту ще на 10 років, — до капітального ремонту», — сказав Віталій Кличко.
Він уточнив: «Тривають роботи на ще одному важливому об’єкті транспортної інфраструктури на вул. Богатирській — аварійному шляхопроводі на перетині з вулицею Луговою. Завершити капремонт плануємо цього року. Упродовж 2025-го також заплановано запроєктувати ремонтні роботи ще на 10 штучних спорудах».
У межах капітального ремонту виконають роботи, зокрема, на шляхопроводі біля станції метро «Осокорки» на просп. Миколи Бажана, на перетині вул. Новокостянтинівської з під’їзними коліями на вул. Портовій та двома автопроїздами, на вул. Рональда Рейгана через колії швидкісного трамвая та на шляхопроводі через залізничну колію ділянки Київ-Петрівка-Київська ГЕС на вул. Полярній.
Як розповів «Вечірньому Києву» директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор, КП «Київпастранс» цього року завершить всі роботи, які розпочали на Кирилівській.
«Але ми у 2025 році акцентуємо на вулиці Глибочицькій, на Верхньому та Нижньому Валах, де склалася непроста ситуація через зношені аварійні колії. У нас є багато амбітних планів щодо заміни колій. Роботи проводитимемо і на лівому й на правому березі. По можливості будемо замінювати. Маємо розуміти, що у місті понад 50 років трамвайні колії не міняли», — сказав Руслан Кандибор.
Як прокоментував генеральний директор КК «Київавтодор» Олександр Федоренко, подібне укладання асфальтобетону врівень з трамвайними коліями практикується у Києві не вперше. За таким принципом відремонтували вулицю Алматинську.
«Такий принцип додає зручності при експлуатації, для водіїв, збільшує пропускну здатність вулиці, і спрощує обслуговування дорожнього полотна та трамвайної колії. Навпроти стадіону „Спартак“ зроблена так звана віденська зупинка за європейськими стандартами з урахуванням наших чинних будівельних нормативів. Це все — для безпеки пішоходів та громадян з інвалідністю. Надалі в планах розглядається ремонт вулиці Дмитрівської, де також є трамвайні колії», — сказав Олександр Федоренко.
Читайте також: «Подільсько-Воскресенським мостом поїхали машини: головні транспортні події Києва за рік».
Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»