У Києві представили цифрову платформу, яка допоможе швидше реагувати на скарги щодо сміття

За словами Кличка, міській владі вкрай важливий зворотній зв’язок із киянами. Фото: КМДА
За словами Кличка, міській владі вкрай важливий зворотній зв’язок із киянами. Фото: КМДА

У столичній мерії презентували платформу «Чисте місто».

Столиця на базі Контактного центру 1551 об’єднала три мобільних застосунки — «1551» (додаток для жителів міста), «Чисте місто з 1551» (для інспекторів з благоустрою) та «Мобільний додаток керівника» (для керівників районів).

У середу, 13 листопада, об’єднану платформу презентували головам РДА у київській мерії. Адже саме на них ляже найбільше навантаження щодо швидкого та ефективного розв’язання побутових питань жителів столиці.

Раніше система працювала у тестовому режимі, а відсьогодні вже функціонує на повну потужність. Мер Києва Віталій Кличко розповів, що така система працює в європейських містах і фахівці адаптували її до наших реалій. За його словами, об’єднання застосунків значно зменшить час опрацювання звернень громадян та запровадить системний контроль за їх виконанням у районах Києва. Мер Києва пояснив, як це працює.

«Треба встановити додаток 1551, зробити фото проблеми, наприклад, неприбраного сміття у дворі, скинути геолокацію, додати свій коментар. Звернення надходить до системи і автоматично реєструється. За короткий час проблема має бути розв’язана», — пояснив Кличко.

Відповідне звернення потрапляє до інспекторів з благоустрою, які протягом трьох днів мають розв’язати або надати аргументовану відповідь щодо неможливості виконати ті або інші роботи. Контроль за виконанням покладений на керівників РДА. На підставі оцінки роботи з вирішення питань, викладених у зверненнях громадян, здійснюватиметься рейтинг діяльності райдержадміністрацій.

«Нова платформа допомагає головам районів та службам столиці ефективніше реагувати на ситуацію на територіях, за які вони відповідають, та належним чином забезпечувати чистоту в місті. Так, на початку буде великий шквал побажань і прохань від жителів столиці. Це велике навантаження на голів районів, адже вони першочергово відповідають за благоустрій, вивіз сміття тощо.

Але наше спільне завдання максимально швидко усунути такі побутові проблеми. Що стосується реконструкції дитячих і спортивних майданчиків, ремонту доріг та інших питань, які потребують капітальних витрат, будемо їх фіксувати та враховувати під час формування бюджету. Для нас вкрай важливий зворотній зв’язок із мешканцями», — сказав Кличко.

Своєю чергою заступник голови КМДА з питань здійснення самоврядних повноважень у сфері цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (CDTO) Петро Оленич, розповів, що за 2024 рік, коли платформа працювала у тестовому режимі, було подано 8617 звернень, з яких протягом трьох днів виконали 74%. До цього «паперова» система обробки звернень містян, на яку відводилося 30 днів, давала результат лише 18% при аналогічній кількості прохань.

Петро Оленич розповів, як працює платформа

«За новою цифровою системою кожен інспектор з благоустрою має на своєму смартфоні звернення від киян, певні завдання і тому може ефективно планувати їх виконання. Наприклад, виїжджає за зверненням на місце й крім сміття фіксує ще поламаний поруч паркан. Тож інспектор додає до заявки ще одну проблему, щоб оптимізувати навантаження на виконавців, які приїжджають, прибирають сміття і водночас ремонтують паркан.

Тобто маємо системний підхід. За допомогою застосунку «1551» ми забезпечуємо комунікацію киян із міською владою з будь-яких питань. А головне — фіксуємо не тільки ту або іншу проблему, але й виконання завдання з її розв’зання», — зазначив Оленич.

Він також наголосив, що у киян залишається можливість телефоном звернутися з різних питань до Контактного центру Києва 15-51.

Читайте також:

«Застосунок Київ Цифровий додав нові функції для власників авто: деталі».

Олександр ГАЛУХ, «Вечірній Київ»