Промисловці розповіли, хто і як виготовляв конструкції для столичного мосту-хвилі. ФОТО

Промисловці реалізували амбітну мрію архітекторів мосту-хвилі на Оболоні.
24 травня мер столиці Віталій Кличко запросив киян прогулятися новим мостом у парку «Наталка». Разом з тим мер відкрив нову рекреаційну зону на острові Оболонський.
Міст розпочали споруджувати у ще у 2020 році на кошти українських меценатів, однак процес зупинився через початок війни. Близько 300 тонн металу для мосту було виготовлено на комбінаті «Азовсталь» напередодні повномасштабного вторгнення росії. Гігантські блоки запроєктовані та вироблені за спеціальною технологією, яка не має аналогів в Україні.
«Укрсталь Конструкція» перетворювала металопрокат з «Азовсталі» у деталі нового мосту в парку «Наталка». Процес відбувався на заводах «Укрсталь Дніпро» та «Укрсталь Житомир» — флагманах українського мостобудування.
«Саме вони, отримавши на початку 2022 року металопрокат з „Азовсталі“, одночасно розпочали виробництво комплексу металоконструкцій для мосту-хвилі: унікальну арку виготовляли на заводі у Дніпрі, а пішохідну зону — на заводі у Житомирі. Секції були запроєктовані та вироблені за спеціальною технологією, яка не має аналогів в Україні. Вага однієї секції сягає від 2 до 7 тонн», — повідомили промисловці.
Наголошується, що для виробників це був технологічний та інженерний виклик, тому що конструкція має виразну хвилясту конфігурацію, криволінійність у трьох вимірах. Кожний сегмент є по своєму індивідуальною конструкцією. Для розробки креслень використовувались технології ВІМ, Теkla Structures. Це дозволило якісно із покроковим контролем виготовляти конструкції пішохідної частини та арок.
Для подальшого контролю замовнику була надана модель в спеціальному форматі. Це дозволило використовувати її в різноманітних програмних комплексах, та досягти головної мети — забезпечити повне 100% збирання всіх елементів на монтажі. При цьому у цехах заводів проводилось контрольне збирання сегментів у єдину надконструкцію, під наглядом замовника.
Такі операції були вкрай необхідні для подальшого монтажу та своєчасного відкриття мосту.
Промисловці також підкреслили злагоджену роботу обох заводів, незважаючи на складні обставини в країні, загрози бомбардувань, відсутність світла та відключення.
«Наші працівники знаходили ресурси, підключали дизель-генератори, виходили в кілька змін, щоб зробити замовлення та показати, що український народ здатний у будь-якій ситуації залишатися вірним своїй ментальності, своїй суті Народу-Творця», — говорять в «Укрсталь Конструкції».
Повідомляється, що Київська міська державна адміністрація надавала будівництву всебічну підтримку, шукала можливість підтримувати виробництво, знаходити фінансування, щоб заводи змогли закінчити проект та показати співвітчизникам результат титанічних зусиль — закінчити виробництво та привезти повний комплект мостових металоконструкцій на будівельний майданчик для подальшого монтажу.
«Генеральний підрядник проекту „Мостобуд“ упродовж всього будівництва демонстрував найвищий рівень кваліфікації та реалізував весь свій багаторічний досвід у новітній технології зведення арки, у тісній співпраці ми разом вирішували всі питання та виклики. Ми пишаємось нашими працівниками, завдяки яким перлина парку нарешті засяяла та відкрила нові можливості для відпочинку киян!» — заявили промисловці.









Всі фото «Укрсталь Конструкція»
Читайте також: «Міст-хвиля на Оболоні: цікаві факти про нову прогулянкову локацію».
Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»