«оМРІЯна помста»: благодійна колекція прикрас з уламків літака «Мрія» збирає кошти для ГУР

Брошка виготовлена з уламків фюзеляжу зруйнованої «Мрії». Фото надане організаторами проєкту
Брошка виготовлена з уламків фюзеляжу зруйнованої «Мрії». Фото надане організаторами проєкту

Кожен, хто придбає прикрасу, не лише носитиме біля серця частинку «Мрії», а й зробить свій внесок в помсту за понівечені мрії та відняті життя українців.

Ініціаторами проєкту є військовослужбовиця ЗСУ, захисниця Гостомеля Галина Алмазова, телеведуча Тетяна Гончарова та БФ «Козак Драйв». Проєкт розроблений для БФ «Вогонь запеклих не пече».

До лімітованої серії прикрас «оМРІЯна помста» з уламками фюзеляжу зруйнованої «Мрії» увійшли 2 брошки-артефакти — Турбіна та Літак. Вони стали продовженням історії величного літака, яка обірвалась 27 лютого 2022 року у Гостомелі.

Брошка «Літак». Фото надане організаторами
Брошка «Турбіна». Брошка «Літак». Фото надане організаторами

Брошка «Літак» відтворює силует «Мрії». В дизайні використано найвпізнаваніший ракурс літака, яким його бачили на презентаціях та закарбували на фото по всьому світу. Автори доповнили його кінцівкою у вигляді тризуба. Наклад броші символічний — 225 одиниць. Вартість: 22 500 грн.

Брошка «Турбіна» апелює до унікальної риси гіганта — 6-ти двигунів, якими він, ніби очима, дивився на світ. Саме ці двигуни робили «Мрію» найпотужнішим цивільним транспортним літаком у світі. Наклад теж обмежений, 1000 одиниць. Вартість: 3500 грн.

Брошки виготовлені з уламків «Мрії». Брошка «Літак». Фото надане організаторами
Брошки виготовлені з уламків «Мрії». Брошка «Літак». Фото надане організаторами

Уламок фюзеляжу легендарного літака для створення унікальної колекції передала парамедикиня Галина Алмазова, яка разом зі своїм підрозділом відбивала запеклі атаки на аеропорт, опікуючись пораненими.

Галина Алмазова. Фото: фб-сторінка Галини Алмазової

«Покидаючи Гостомель, я не знала що буде далі, але готувалась до будь чого. В останню мить взяла з собою маленькі уламки великого літака як серце всієї України. Мені, як медику, хотілося зберегти його пульсацію, зробити бодай щось, щоб літак продовжував жити, щоб не вмирала наша мрія, » — згадує Галина.

У вересні 2023-го, в інтервʼю Тетяні Гончаровій, вона розповіла про оборону «Антонова» та бажання дати уламкам друге життя і можливість працювати на перемогу. Це стало початком спільного проєкту.

Тетяна Гончарова. Фото: фб-сторінка Тетяни Гончарової

«Готуючи проект, ми перечитали гору свідчень, чим була „Мрія“ для її творців. Попри все, вона народилася на українській землі і була українською мрією. А у момент загибелі стала для багатьох не просто символом, а ніби рідною людиною. За смерть якої хочеш помститися. Тепер „Мрія“ продовжується в мріях українців — про перемогу, бажання жити на своїй землі і називатись українцями», — зазначила співакторка проєкту Тетяна Гончарова.

Дизайн брошок — спільна розробка арт-директорки Марини Фролової та ювелірного бренду Karpenko Jewelry. Цей вибір був не випадковий, адже власник бренду — військовослужбовець ЗСУ.

Весь дохід від продажу прикрас перераховується на збір для придбання спеціального обладнання і програмного забезпечення, що допоможе збільшити масштаб і поліпшити якість технічної розвідки ГУР МО України.

Придбати унікальні прикраси та долучитися до проєкту «оМРІЯна помста» можна на сайті бренду https://www.karpenkojewelry.com

Довідка

АН-225 «Мрія» — найбільший у світі літак українського походження, створений 1988 року для забезпечення транспортних потреб в рамках радянської космічної програми київським конструкторським бюро «Антонов».

Після розпаду СРСР лише наприкінці 90-х законсервований Ан-225 реконструювали та повернули в роботу для міжконтинентального перевезення вантажів широкого призначення.

Перший політ відновленої «Мрії» відбувся 7 травня 2001 року. З того часу літак побив понад 200 світових рекордів, виконував комерційні рейси з перевезення нестандартно великих вантажів, транспортував гуманітарну допомогу на всі континенти, крім Антарктиди, а з початком пандемії коронавірусу розвозив по всьому світу ліки, медобладнання та захисні засоби.

Вранці 24 лютого 2022 року, буквально за 30 хвилин до першої спроби висадки російського десанту, «Мрію» перевезли в ангар аеропорту «Гостомель». Тоді легендарний літак востаннє бачили цілим. Вже через 3 дні, 27 лютого, після завершення основних боїв за аеропорт, світ облетіла страшна новина, що літак зруйновано.

Читайте також:

  • В пам’ять про «Мрію»: працівники «Антонова» розповіли про свій легендарний літак. У лютому 2024-го минуло два роки з часу, як росіяни знищили легендарний український АН-225.

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»