В пам’ять про «Мрію»: працівники «Антонова» розповіли про свій легендарний літак

Мрія і спотери. Фото: Наталя Сухіна
Мрія і спотери. Фото: Наталя Сухіна

Минуло два роки з часу, як росіяни знищили легендарний український АН-225.

Працівники державного підприємства «Антонов» сьогодні згадують, яким був легендарний літак, який підкорив небо і серця мільйонів людей у всьому світі. Літак, який став символом українського авіабудівництва та інновацій і випередив час.

«Два роки тому ворог знищив нашого гігантського птаха. Ми втратили літак, але не втратили мрію, яку він втілював», — зазначають у ДП «Антонов».

Прочитайте спогади творців «Мрії», надихніться їхньою завзятістю та вірою в майбутнє.

27 лютого російські військові знищили українську «Мрію». Для багатьох людей це стало шоком — АН-225 мав сотні тисяч прихильників по всьому світу. У повідомлення не вірили, хоча соціальні мережі наповнилися фото і відео страшної пожежі в ангарі. У багатьох була надія, а раптом, якимсь дивом, літак вцілів. Тож інформацію про те, що 11 березня 2022 року на міжнародній карті польотів з’явилися позивні літака, багато хто сприйняв за чисту монету.

Дуже швидко з’ясувалося, що опубліковані фото карти FlightRadar — це звичайний фотомонтаж. У цей момент стало очевидно, що російські військові сплюндрували летовище у Гостомелі, але створили ще один символ української незламності, бо ж «Мрію» неможливо знищити. І, як виявилося, не тільки для українців.

У фейсбуці є багато різних груп, присвячених різним літакам — військовим і цивільним. Вони об’єднують десятки — якщо не сотні — любителів якоїсь конкретної моделі. Серед них є декілька присвячених «Мрії».

Знищенням АН- 225 державі завдано майже 8,5 млрд грн збитків. Водночас влітку 2023 року прокурори скерували до суду обвинувальний акт стосовно колишнього генерального директора ДП «Антонов» за фактом службової недбалості — літак мав вилетіти у Лейпциг.

Раніше журналістка видання «Вечірній Київ» розповідала, що із частин зруйнованої «Мрії» планують збудувати новий літак. Для цього з легендарної «пташки» демонтують вцілілі частини. Зокрема, три двигуни, хвостову частину та деякі елементи шасі.

Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»