Зеленою гілкою метро курсує ще один потяг із подарованих варшавських вагонів. ФОТО

Віталій Кличко біля потягу з Варшави. Фото: КМДА
Віталій Кличко біля потягу з Варшави. Фото: КМДА

До кінця літа цього року планують запустити ще один, вже третій потяг з Польщі. Роботи з адаптації вагонів вже тривають.

4 квітня КП «Київський метрополітен» запустили другий потяг з вагонів, котрі передала Києву Варшава.

Потяг курсуватиме зеленою гілкою столичної підземки. Перший потяг з варшавської партії запустили також цією гілкою у листопаді минулого року. Про це розповідаємо у матеріалі «Вечірнього Києва».

Перший виїзд вагону на колії столичної підземки. Фото: Олександра Плакіна

Загалом у 2023 році Варшава передала Києву на благодійній основі 60 вагонів метро. Це стало можливим завдяки підписаному у 2022 році листу між столицями Польщі та України щодо безоплатної передачі цих вагонів варшавського метрополітену.

«Більшість вагонів із Варшави насамперед використовують як технічні донори для капремонтів наявного рухомого складу, оскільки 80% парку вагонів столичного метро складають вагони, що виготовленні за радянських часів. Тому підтримка польських друзів допомагає забезпечувати безперебійну роботу київського метро та безпеку руху поїздів», — зазначив мер Києва Віталій Кличко.

Віталій Кличко біля облаштованих потягів від Варшави. Фото: КМДА

Також мер наголосив, що не всі вагони стають донорами та йдуть на запчастини. Після відповідної експертизи минулого року з п’яти вагонів, які були в найкращому стані, працівники київського метрополітену зібрали перший адаптований поїзд. З листопада він постійно курсує на зеленій, Сирецько-Печерській лінії метро.

Сьогодні ж на лінію вийшов повноцінно переобладнаний другий п’ятивагонний поїзд. Він так само має деякі оголошення та написи польською мовою, на знак подяки польським колегам.

Попереджувальні написи польською на дверях вагонів. Фото: КМДА

Крім написів польською, вагони з Варшави легко впізнати за червоним кольором зовнішнього корпусу та яскраво-червоною обшивкою сидінь.

Вигляд вагонів ззовні. Фото: КМДА
Вигляд вагонів зсередини. Фото: КМДА

«Серія польських вагонів така ж як і київських, ми знаємо як їх експлуатувати. Лише є питання щодо необхідності адаптації вагонів для роботи на нашій лінії, адже ширина колії столичного метрополітену 1520 мм, а у Європі 1435 мм. Тому потрібна заміна певної ходової частини, елементів електричних схем та радіоінформаторів українською мовою», — заявив тимчасово виконуючий обов’язки начальника КП «Київський метрополітен» Віктор Вигівський.

Віктор Вигівський разом з Віталієм Кличком та виконувачами обов’язків Департаменту транспортної інфраструктури. Фото: КМДА

Віталій Кличко та адміністрація столичного метрополітену вирушили у підземку прямо з депо. Вже на станціях зеленої гілки кияни долучались до поїздки та мали нагоду поспілкуватись з мером і зробити спільні фото.

Киянин робить селфі разом з мером. Фото: КМДА
Віталій Кличко під час поїздки зеленою гілкою метро. Фото: КМДА

Днями Віталій Кличко звернувся до Верховної Ради та уряду щодо забезпечення ВПО житлом. Детальніше про це читайте у матеріалі «Вечірнього Києва».

Олександра ПЛАКІНА, «Вечірній Київ»