Шевченківський березень: творчі колективи академії Глієра виступили на сцені філармонії

Фестиваль є однією з наяскравіших подій класичної музики в столиці. Фото: МКІП
Фестиваль є однією з наяскравіших подій класичної музики в столиці. Фото: МКІП

Молоді таланти Київської муніципальної академії музики представили яскраву програму у колонній залі імені Миколи Лисенка.

Нещодавно у столиці відбувся щорічний фестиваль мистецтв «Шевченківський березень». Це великомасштабна музична подія, що презентує творчі можливості та головні здобутки виконавської школи Київської муніципальної академії музики імені Рейнгольда Глієра.

Він був заснований ще у 1994 році й за свою 30- річну історію чимало відомих артистів починали свій творчий шлях саме на концертних сценах фестивалю.

Традиційно захід відбувається впродовж цілого місяця та є важливою мистецькою подією, що не має аналогів у культурному житті Києва.

. Фото: МКІП

Головною мистецькою подією цьогорічного фестивалю став концерт творчих колективів Київської муніципальної академії музики на сцені Національної філармонії України.

Музичну програму, що прозвучала минулої неділі на сцені філармонії, розпочав твір відомого сучасного естрадного композитора та ректора мистецького вишу Олександра Злотника «Все починається з любові» у виконанні Ансамблю струнних інструментів імені Леоніда Шухмана.

З величезним успіхом виступив і неперевершений Камерний жіночий хор під керівництвом народної артистки України Галини Горбатенко. Впродовж багатьох років цей уславлений колектив з великим успіхом виступає, як в Україні, так і поза її межам, презентуючи яскраві інтерпретації творів світової класики та українських композиторів.

Співає Камерний жіночий хор під керівництвом Галини Горбатенко. Фото: МКІП

Виступ хору розпочався з всеукраїнської прем’єри духовного твору Ірини Алексійчук «Святий Боже». Цей глибокий та трагічний твір колектив присвятив усім українцям, які загинули від російської загинули агресії.

Згодом хористки подарували слухачам яскравий та життєрадісний фрагмент «Viva!» з маловідомої опери геніального Вольфганга Амадея Моцарта.

Концертну програму продовжив виступ студентів 2 курсу музичного коледжу при академії, які представили першу частину з відомого струнного Квартету №9 соль мінор Франца Шуберта. Свого часу молодий композитор написав цей твір у віці 18 років.

Глядачі вітали щедрими оплесками виконавців: Михайла Павлова (I скрипка), Катерину Клєткіну (II скрипка), Михайла Тиського (альт) та Віру Барабась (віолончель).

Яскраві виступи молодих музикантів мали великий успіх у глядачів Фото: МКІП
Фото: МКІП

Камерний оркестр Академії під орудою Олександра Госачинського подарував глядачам фрагменти зі зворушливої «Симфонієти» відомої сучасної української композиторки Жанни Колодуб.

З великим успіхом виступив і камерний хор під керівництвом заслужена діячка мистецтв України Зої Томсон, які представили яскраві обробки народних пісень та вокальні мініатюри.

Окрасою виступу став пародійний мадригал «Контрапункт тварин і розуму» з комедії «Festina nella sera del giovedi grasso avanti cena». Автором твору є італійський композитор епохи Відродження — Адріано Банк’єрі. У музиці твори досить оригінально та комічно поєдналися: григоріанський хорал та звуки тварин у виконанні співаків, які майстерно імітували нявкання котів, собачий гавкіт, кування зозулі та тощо.

Пристрасну іспанську тематику у концертній програмі представили дует гітаристок: Олександра Драч та Богдана Косенко, які виконали Іспанський танець №2 «Орієнталь» Енріке Гранадоса.

Духовий оркестр вишу під час виступу в філармонії. Фото: МКІП

Не менш яскравим було виконання «Тарантели» видатного французького композитора Каміля Сен-Санса для флейти, кларнета та фортепіано у виконанні Анни Серьогіної, Романа Шевченка та Ірини Шорохової.

Перший відділ завершили хорові твори, зокрема «Adiemus» сучасного валлійського композитора Карла Дженкінса та Willkommen (Ласкаво просимо) американця Джона Кендера у виконанні Камерного жіночого хору під керівництвом Галини Горбатенко.

Другий відділ розпочався циклом «Галицькі пісні» Левка Ревуцького у виконанні Симфонічного оркестру під керівництвом Олександра Госачинського.

Щирими оплесками глядачі вітали й тріумфальний виступ духового оркестру вишу під керівництвом заслуженого діяча мистецтв України Володимира Сидорченка.

Колектив подарував слухачам увертюру з маловідомої ранньої опери геніального Джузеппе Верді «Король на годину, або Уявний Станіслав». Свого часу ця вистава не мала значного успіху в міланському театрі Ла Скала, проте у наш час спостерігається значний інтерес та цього твору.

У програмі концерту звучали класичні твори та музика сучасних композиторів з різних країн. . Фото: МКІП

Музичний вечір завершився блискучим виступом Оркестру народних інструментів під орудою заслуженого діяча мистецтв України Володимира Марунича.

«Попри війну Київська муніципальна академія музики ім. Рейнгольда Глієра продовжує надавати високий рівень музичної освіти. Наш видатний композитор та ректор Академії Олександр Злотник, всі викладачі та студенти закладу демонструють приклад стійкості та відданості великій справі. Вони підтримують безперервність музичної освіти, адже тільки так ми зможемо виховувати нове покоління музикантів», — зауважив т. в. о. Міністра культури та інформаційної політики України Ростислав Карандєєв, який відвідав концерт Київської муніципальної академії музики.

За словами урядовця, попри складнощі, викликані повномасштабним вторгненням росії в Україну, цей виш продовжує плекати музичну освіту та нести традиції академізму, гармонійно поєднуючи в навчальному процесі класичні основи та модернізм в музичному мистецтві.

До теми: Українці в Америці: у столичній філармонії представили яскраві твори Леонарда Бернстайна.

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»