У Софії Київській показують мозаїчні ікони на ящиках з-під боєприпасів

Зображення святих художниця Еміли Міллер виконала на соснових дошках від ящиків з-під мін та боєприпасів.
У виставкових залах Брами Заборовського відкрилась експозиція мозаїчних ікон «А Світло у темряві світить…», створених українською художницею-мозаїсткою Еміли Міллер.
Про це повідомили у Національному заповіднику «Софія Київська».
Назва виставки походить від «А Світло у темряві світить, і темрява не обгорнула його» — слова з Євангелія від Івана (1:5), з Біблії в перекладі Івана Огієнка, 1962.
Зображення святих Еміли Міллер виконала на соснових дошках від ящиків з-під мін та боєприпасів. Влітку 2022 року художниця вивезла до Равенни (Італія) передану з передової військову тару, і там розпочала роботу над проєктом.
Кипарисову дошку символічно замінила на просочені димом і болем бойові ящики, в образах святих передала людські страждання, страх та розпач, віру, надію та незламність українців.



Еміли Міллер багато років працює з «Групою мозаїстів Равенни» («Gruppo Mosaicisti Ravenna»), яка входить до найстаріших реставраційно-мозаїчних майстерень Італії, що поблизу Собору Сан-Вітале, який славиться візантійськими мозаїками IV століття, зазначили у заповіднику.
Маючи досвід з викладки мозаїки та іконопису, отриманий в Україні, художниця зуміла його застосувати в мозаїчній лабораторії Равенни, куди переїхала у 2014 році через окупацію Криму. Після повномасштабного вторгнення росіян на українські території Равенна вдруге стала прихистком для художниці.
У найстаріших лабораторіях вона освоїла сучасну техніку мозаїчного набору, мистецтво мозаїки Візантії та Стародавнього Риму, правила з консервації та реставрації мозаїк. Під керівництвом художнього директора мозаїчної майстерні, професора Марко Санті здобула знання та навички зі створення скульптури та мозаїчної ікони.
Виставка мозаїчних ікон Еміли Міллер експонуватиметься в Брамі Заборовського до кінця квітня 2024 року.
Читайте також:
- «Коли складаєш мозаїку, складаєш і себе»: інтерв’ю з мозаїсткою Тетяною Родькіною. Мисткиня має своєрідний підхід до створення мозаїки, використовує нетипові матеріали, зокрема і розбиті предмети побуту, які є цінними для її учнів.
Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»