У трьох київських медичних закладах запрацює послуга «Представник пацієнта»

Ці спеціалісти розповідатимуть пацієнтам про надання медичних послуг, їхні права та можливості щодо якісної допомоги у медзакладі.
Міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко презентував пілотний проєкт «Представник пацієнта».
Про це повідомили на Урядовому порталі.
«На сьогодні ключовим для медичної реформи є пацієнт з його власними потребами та інтересами. Однак у пацієнтів й досі немає повної інформації щодо безоплатної медичної допомоги, обстежень, ліків та роботи медзакладів. Саме тому разом із партнерами ми анонсуємо запуск пілотної ініціативи для підвищення обізнаності людей у сфері охорони здоров’я — представників пацієнтів, — сказав Віктор Ляшко. — Така ініціатива створить у лікарнях сприятливе середовище, орієнтоване на потреби пацієнта. Вона здатна покращити доступ українців до якісної безоплатної медичної допомоги та знання про свої можливості й права».
Представники пацієнта — це спеціалісти, які успішно пройшли тренінгове навчання і залучені для роз’яснення пацієнтам у медзакладах загальних питань. Йдеться про надання медичних послуг в межах ПМГ, сприяння у реагуванні на випадки порушення прав пацієнтів, фіксації відгуків та спостереження за процесами надання допомоги у медзакладі задля покращення досвіду пацієнта і самої медустанови тощо.
Наявність представників пацієнта допоможе скоротити час розв’язання можливих проблемних питань між пацієнтом та медичним персоналом.
Безпосередня робота представника пацієнта у закладі у пілотному режимі триватиме два місяці, зокрема березень і квітень.
Ініціативу «Представник пацієнта» планують запустити у п’яти медзакладах Києва та Львова:
- Національний інститут раку;
- Київська обласна клінічна лікарня;
- Київський міський пологовий будинок № 6;
- Перше територіальне медичне обʼєднання Львова;
- Львівський обласний клінічний перинатальний центр.
У кожному з відібраних закладів представники працюватимуть у команді з двох людей. Для ефективної роботи їхнє місце має знаходитись у приміщенні закладу та бути помітним для відвідувачів і пацієнтів.
Протягом усього часу роботи в закладі представники пацієнта будуть взаємодіяти з пацієнтами: поширювати інформаційні матеріали щодо послуг, гарантованих ПМГ, збирати зворотний зв’язок від пацієнтів про рівень задоволеності медичними послугами, фіксувати спостереження щодо комфорту пацієнтів, їхньої взаємодії з медичним персоналом та між собою тощо.
Проєкт втілюється Національною службою здоровʼя разом з Рухом ЧЕСНО та за підтримки Міністерства охорони здоровʼя, Світового банку та Посольства Швейцарії в Україні.
Нагадаємо, цьогоріч у МОЗ спрямують більше коштів на безплатні ліки для українців.
Програма реімбурсації «Доступні ліки» включає понад 500 торгових найменувань медичних препаратів та засобів. Завдяки їй пацієнти мають можливість отримати необхідні їм ліки безоплатно або з частковою доплатою. Вартість лікарських засобів за програмою відшкодовує Національна служба здоров’я України. У 2024 році на програму реімбурсації держава виділила 5,2 млрд грн, що на 500 млн грн більше, ніж минулого року.
Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»