Безпека та зручність: у столиці запроваджують цифровий освітній простір

Для учнів, батьків та освітян запрацювала система, на якій доступна вся необхідна інформація про навчальний процес: від розкладу та успішності до шкільних новин.
Технології сьогодні дають змогу комфортніше отримувати послуги, заощаджувати час і зусилля, а інколи навіть рятують життя. До «цифри» активно підключається й освітня галузь столиці.
Учора, 1 березня, у Київському палаці дітей та юнацтва презентували можливості оновлений цифрового освітнього простору Києва, що покликаний налагодити комунікацію між батьками та вчителями, надавати інформацію про навчальний процес та потреби освітян, забезпечувати безпеку — як даних, так і в самих школах.

«Кияни більш прогресивні в цифровізації у порівнянні з мешканцями багатьох столиць країн Європи та світу. Сьогодні особливо важливо, щоб освітні процеси витримували виклики сучасного світу та наших реалій. Ми вже бачимо, як саме діджиталізація системи сприяє цьому», — підкреслив амбасадор «Київ Цифровий» Володимир Кличко.
ФОРМАТИ НАВЧАННЯ ТА ЯКІСНИЙ ІНТЕРНЕТ
Виклики змушують нас мобілізуватися та об’єднуватися, наголосив заступник голови КМДА Валентин Мондриївський.
За його словами, досвід COVID-19 допоміг освітянам міста адаптуватися до різних форматів та форм організації навчального процесу.

«Київ є лідером впроваджень цифрових технологій у всіх сферах життя, зокрема і в освіті. Потужним рушієм переходу на цифровізацію освіти стали реалії сьогодення, спочатку пандемія, потім війна. Саме тоді зросла роль технічних можливостей для організації дистанційної освіти, і ми в Києві зробили все для того, щоб реалізувати даний проєкт у найкоротший термін та з максимальною ефективністю, — зауважив Валентин Мондриївський. — В умовах активних бойових дій та ракетних обстрілів стало зрозуміло, що місто все робило правильно у напрямі цифровізації освітнього процесу. Зараз, коли очно навчаються лише 44 відсотки школярів, ми забезпечуємо якісне безперервне дистанційне навчання для решти столичних учнів».
Одним із напрямків цифровізації освіти є широкосмуговий доступ до інтернет у школах. Це стосується і wi-fi точок в укриттях.
«Наразі у всі заклади освіти проведена оптоволоконна мережа. Цьогоріч ми плануємо створити локальні мережі в закладах — провести інтернет в кабінети та класи, — поділився Валентин Мондриївський. — Працюємо й над безпечним освітнім середовищем, яке містить кілька проєктів: від камер відеоспостережень, бездротової системи безпеки до кібербезпеки».
БЕЗПЕКА В ШКОЛІ ТА МОНІТОРИНГ МІКРОКЛІМАТУ
Головне завдання цифрового освітнього простору — спростити шлях від учня до вчителя, стати комунікаційною платформою для зручного спілкування, підкреслив заступник голови КМДА, керівник цифрової трансформації Києва Петро Оленич.

Серед освітніх цифрових послуг у Києві вже працюють: електронні журнали, карта освітніх потреб (в якій зазначаються всі нагальні потреби кожного закладу), електронні черги (запис до шкіл та садочків).

Окремо Петро Оленич зупинився на питанні безпеці. Планується, що кожен навчальний заклад матиме 15-20 камер спостереження (наразі у кожній школі встановлені камери у холі та на вході), а також системи контролю, щоб у випадку будь-яких надзвичайних подій — пожежі або незаконного проникнення — автоматично передавати цю інформацію відповідним службам. Таким чином на місце одразу приїжджатимуть, залежно від того, що сталося, пожежники, поліція чи швидка.

Ще одне ноу-хау — моніторинг екологічного стану у класах. Спеціальні пристрої у приміщеннях вимірюють мікроклімат — рівень кисню та вуглекислого газу, температуру повітря. І у випадку відхилення від норми повідомляють вчителя. Така система як пілотний проєкт вже запроваджена у 10 школах міста.
«ЄДИНА ОСВІТА» ДЛЯ УЧНІВ, БАТЬКІВ ТА ВЧИТЕЛІВ
Найцікавіші новації для батьків — слідкувати за успішністю своїх дітей та спілкуватися з вчителем також можна онлайн. Як повідомив директор Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій КМДА Олег Половинко, у місті запустили систему «Єдину освіту».

У кожного учня буде ID-профіль, до якого буде прив’язуватися освітня хронологія та історія навчальної успішності. Платформа дасть змогу перевести документообіг в електронний формат. Важливо, що вона має високий рівень захисту інформації та конфіденційність. Тож освітня документація буде захищена від фізичного знищення та доступна в режимі онлайн.
Впровадження системи передбачає комплексну перепідготовку освітніх працівників, що мають пройти курс з опанування системи.
Дані платформи доступні на порталі та у додатку. І для кожного користувача ця система має свої преференції.



Для учнів — доступ до розкладу, тем уроків, оцінювання, комунікація в чаті з вчителями, новини класу та школи, а надалі — й освітніх матеріалів.
Для батьків — доступ до електронного щоденника, розкладу, тем уроків, моніторинг відвідування уроків та повідомлення у разі відсутності дитини, перегляд аналітики успішності, комунікація з адміністрацією закладу, педагогами та класним керівником.

Ще більше можливостей є у вчителів. У застосунку чи на вебпорталі вони можуть вести електронні журнали, формувати і планувати програми, проводити онлайн уроки, створювати тести та домашні завдання, фіксувати результати оцінювання.
Дирекція школи матиме узагальнені дані — від щоденної аналітики і структури навчального року до інформації про учнів та обліку матеріально-технічного забезпечення. На рівні районів та міста управлінцям будуть доступні аналітика, формування звітності, проведення онлайн-нарад тощо.
Система є закритою — доступ до платформи матимуть освітяни, учні та батьки. Зазначимо, що батьки та учні вже можуть завантажити застосунок «Єдина освіта» на смартфон із App Store або Play Market.
У березні у столиці стартує прийом дітей до перших класів. Заявки почнуть приймати з 27 березня.
Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»