Киянина, який зрізав графіті Бенксі в Гостомелі, суд випустив під особисте зобовʼязання

Слід від демонтованої роботи Бенксі. Фото: Сергій Жук
Слід від демонтованої роботи Бенксі. Фото: Сергій Жук

Затриманий не має право залишати Київ без дозволу слідчого, прокурора чи суду.

Нещодавно затриманого організатора демонтажу графіті Бенксі в Гостомелі «Жінка в протигазі», відпустили під особисте зобов’язання. Про це пише видання «Ґрати».

За даними, суддя Ірпінського міського суду Наталія Карабаза зобов’язала затриманого киянина Сергія Довгого не залишати Київ без згоди слідчого, прокурора чи суду, повідомляти їх про зміну роботи та місця проживання та носити електронний браслет.

Нагадаємо, на початку грудня чоловік демонтував зі стіни напівзруйнованого окупантами будинку у Гостомелі графіті «Жінка в протигазі» всесвітньо відомого вуличного художника Бенксі.

Демонтувати роботу киянин закликав й інших, запевняючи, що має всі відповідні дозволи на демонтаж роботи.

Далі частину стіни обмотали стрейч-плівкою та вже збирались йти. Утім, забрати шматок графіті легендарного британського художника невідомі не встигли: завадили місцеві, які викликали поліцію.

За даними слідства, усвідомлюючи цінність роботи, киянин планував продати графіті, а отриманими коштами розпорядитися на власний розсуд. Хоча, за словами, одного з ініціаторів демонтажу, графіті планували продати на аукціоні. А усі кошти передати на ЗСУ.

Поліція затримала групу людей. А вкрадену роботу Бенксі в Гостомелі оцінили в 9 мільйонів гривень.

***

Зазначимо, задля того, аби вирішити долю семи графіті Бенксі в Українського Дому зібрались фахівці, дотичні до мистецтва, культури та туризму. Вони радились та дискутували, як правильно скористатись цим «подарунком» та як його зберегти в належних умовах.

Оскільки для одних — це соціально-політичні роботи, що привертають увагу до російсько-української війни. Для інших — звичайне вуличне мистецтво.

Одні просять захистити твори скляними боксами від руйнування під впливом погодних умов. Інші — «удосконалюють» графіті.

Даша ГРИШИНА, «Вечірній Київ»