На Київщині охоронятимуть роботи Бенксі

Це робитимуть добровольчі формування територіальних громад та муніципальна варта.
Після того, як одну з семи робіт вуличного британського художника Бенксі нелегально демонтували, аби продати на аукціоні, графіті вирішили охороняти. Втім це не буде виглядати як особиста охорона, а як патрулювання.
Прессекретарка поліції Київської області Ірина Прянішнікова у коментарі виданню «Вечірній Київ» пояснює: маршрути патрульної поліції продумані таким чином, щоби вони стартували від місця, де є графіті та проїжджали повз них.
«Це дає зрозуміти людям, що на локаціях графіті чергують поліціянти. І в разі будь-якої протиправної дії, порушники будуть затримані. Як це було і в Гостомелі», — каже вона.
Демонтоване з гостомельського зруйнованого будинку графіті жінки з протигазом зараз знаходиться у кімнаті зберігання речових доказів у Бучанському управлінні поліції Київщини.
Відрізана конструкція муралу тримається на дерев’яній дошці та обмотана поліетиленом. У такому вигляді поліція її вилучила з рук затриманих. Картину правоохоронці не розгортали, щоби не порушити полотно.
«Далі — мистецтвознавча експертиза. І робитимемо її максимально оперативно, щоб не пошкодити умови зберігання картини», — додає Ірина.


Нагадаємо, ранком 2 грудня поліції Гостомеля повідомили про демонтаж локальної роботи Бенксі групою людей. Мовиться про зображення жінки, яка стоїть на стільчику у протигазі й з вогнегасником в руках. Ця робота знаходилась на вулиці Проскурівська, 2.
Озброївшись інструментами, чоловіки встигли зняти штукатурку, на якому був малюнок. Утім, забрати шматок графіті легендарного вуличного художника невідомі не встигли: завадили місцеві, які викликали поліцію.
За словами одного з ініціаторів демонтажу, графіті планували продати на аукціоні. А усі кошти передати на ЗСУ.
Зазначимо, задля того, аби вирішити долю семи графіті Бенксі в Українського Дому зібрались фахівці, дотичні до мистецтва, культури та туризму. Вони радились та дискутували, як правильно скористатись цим «подарунком» та як його зберегти в належних умовах.
Оскільки для одних — це соціально-політичні роботи, що привертають увагу до російсько-української війни. Для інших — звичайне вуличне мистецтво.
Одні просять захистити твори скляними боксами від руйнування під впливом погодних умов. Інші — «удосконалюють» графіті.
Даша ГРИШИНА, «Вечірній Київ»