У Києві можуть скасувати зупинку громадського транспорту під час повітряної тривоги

Під час повітряної тривоги громадський транспорт наразі зупиняється. Фото: Борис Корпусенко
Під час повітряної тривоги громадський транспорт наразі зупиняється. Фото: Борис Корпусенко

Але це станеться лише тоді, коли відповідний проєкт рішення, який зареєстрували у Київраді, підтримає більшість міських депутатів.

Днями у Київраді зареєстрували проєкт рішення, яким пропонують скасувати обов’язкову зупинку наземного громадського транспорту під час повітряних тривог у Києві.

Проєкт рішення подали депутати Григорій Маленко, Зоя Ярош, Андрій Порайко, Ксенія Семенова, Євгенія Кулеба.

Під час тривоги пасажири мають відправитися у найближче укриття. Ілюстративне фото: Борис Корпусенко

ЗУПИНКА ТРАНСПОРТУ — НЕ ГАРАНТІЯ БЕЗПЕКИ

У пояснювальній записці до проєкту рішення вказується, що рішення про зупинку громадського наземного громадського транспорту під час тривоги перетворює його на такий, що не гарантує, що пасажир вчасно дістанеться до точки призначення.

Таким чином, наземний громадський транспорт стає неконкурентоздатним, у порівнянні з приватними перевізниками та автомобілями. Отож кияни починають надавати перевагу добиратися на роботу власним автомобілем або таксі.

На думку депутата Київради Григорія Маленка, не досягається таким чином й основна мета згаданого рішення Ради оборони міста Києва — підвищення безпеки пасажирів. Адже за численними свідченнями та матеріалами у ЗМІ, пасажири здебільшого залишаються у транспорті або на зупинці. А ще непрацюючий громадський транспорт не дає пасажирам можливості дістатись відомого їм укриття, яке гарантовано буде доступним.

«Якби ми жили в ідеальному світі, то можливо би рішення Ради оборони Києва про зупинку громадського транспорту під час повітряної тривоги було би доцільним.

Тобто, прозвучала сирена, всі люди вийшли з тролейбуса чи автобуса та пішли би в укриття. Однак практика показує інше. Після зупинки громадського транспорту, пасажири або відмовляються з нього виходити і сидять чекають «відбою», або стоять на зупинках. А якщо ракета потрапить у зупинку чи тролейбус, який стоїть? На жаль, війна застала нас несподівано і укриттів на зупинках у місті ще не збудували», — розповів «Вечірньому Києву» депутат Київради Григорій Маленко.

Григорій Маленко. Фото: Борис Корпусенко

Після того, як проєкт рішення про скасування в Києві зупинки громадського транспорту під час тривоги ухвалять відповідні депутатські комісії, його винесуть на розгляд сесії Київради. Чи проголосує за нього більшість міських депутатів, поки що невідомо.

Нагадаємо, з 1 серпня у Києві наземний громадський транспорт, зокрема і приватні перевізники, під час повітряної тривоги мають зупинятися у безпечному місці відповідно до правил дорожнього руху.

Таке рішення ухвалила Рада оборони Києва. Воно не ексклюзивне для Києва, а є «похідним» від відповідного рішення Офісу Президента, яке стосується всієї України.

Правила роботи громадського траспорту під час війни однакові по всій Україні. Ілюстративне фото: Борис Корпусенко

ЯК ЦЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ В ІНШИХ МІСТАХ

Наземний громадський транспорт під час повітряної тривоги зупиняється у всіх великих містах України — Харкові, Одесі, Вінниці та обласних центрах України.

Транспорт має зупинятися, а пасажири — переходити до найближчого укриття — таке рішення навіть ухвалили у Львові та Чернівцях. Тобто, у містах які не піддавалися частим ракетним атакам, отож містяни там почуваються у відносній безпеці.

Мешканці багатьох міст подають та підписують петиції до влади про скасування зупинки громадського транспорту під час повітряних тривог. Але попри такі звернення (хоча вони й набирають необхідну кількість голосів), обласні військові адмінстрації та міські ради згаданого рішення так і не скасували.

На сайті Київради у серпні також з’явилася відповідна петиція. Її автор Олександр Гречко зазначив, що «немає жодного дослідження та аналізу, яке б свідчило про те, що ракети летять в транспорт чи зупинки. Ракети летять по всій Україні незалежно від ситуації з транспортом».

Коли петиція набрала необхідну кількість голосів (6 тисяч) її розглянула Рада оборони міста Києва, але не змінила свого попереднього рішення. Аргументація — зупинка громадського транспорту у столиці під час тривог необхідна з метою безпеки киян.

Раніше мер Віталій Кличко наголошував, що таке рішення є вимушеним.

«Критики дуже багато: „Навіщо ми виходимо з транспорту?“. Тому, що це правила, написані кровʼю. У Миколаєві влучили в зупинку, загинуло багато людей, багато поранених. Ці правила для того, щоб уникнути трагедії», — пояснює мер.

Він також акцентує на тому, що це рішення приймав несамостійно.

«Це рішення Ради оборони міста Києва. За рекомендацією військових, фахівців Служби з надзвичайних ситуацій», — підкреслює Кличко.

Інна БІРЮКОВА, «Вечірній Київ»