У центрі cтолиці презентують масштабну виставку сучасної української фотографії

До експозиції увійшли світлини близько 50 авторів, що відображають наше сьогодення.
Війна в Україні актуалізувала види мистецтва, що здатні миттєво відображати дійсності. Серед них — фотографія, що фіксує події війни та висвітлює різноманіття досвідів та сьогодення українців. Цей досвід не передати словами, але його можна прожити завдяки застиглим образам, які вловлюють автори.
Подивитися на війну очима різних фотографів пропонує виставка «Спалах. Українська фотографія сьогодні», що відкривається в Українському Домі.

«Фотографія — швидкий, мобільний та вибуховий медіум. Медіум-спалах, — зауважує мистецтвознавець та куратор виставки Олександр Соловйов. — Вона здатна стати хвилюючим образом, не чекаючи, допоки час вляжеться, відстоїться, допоки дозріє дистанція для поглибленого, повільного осмислення та узагальнення. Тож не випадково, що за часів історичних потрясінь та воєн, саме фотографія виходить на перший план. Сьогодення, яке ми проживаємо та гостро переживаємо, несе саме таку „печатку часу“. Наша виставка саме про це. Вона фіксує „тут і зараз“. У ній виразно проступає правда часу — цього спресованого подіями, болем, героїзмом півріччя».

Особливого значення сьогодні набуває документ, репортаж, хроніка. Водночас фотохудожники здатні перетворити пряму фіксацію на хвилюючий образ, який має велику силу естетичного впливу та створює простір для емпатії. Працювати в полі історії — виклик. Сьогодні роботи фотографів стали частиною інформаційної війни, війни образів та наративів, де вони змушені протистояти штучно згенерованим фейкам. Зрештою, саме фотографія є одним з впливових інструментів, які несуть цю правду війни у світ і дають Україні солідарність і підтримку.

«Виставка „Спалах“ покликана передати глядачеві зріз нової реальності, у якій живе та бореться за перемогу Україна та її люди, — підкреслила директорка Українського Дому Ольга Вієру. — Ми усі є носіями нових досвідів, які проживаємо тут і зараз, і саме фотографія через споглядання і співпереживання глибоких образів і символів дає нам ключ до самоусвідомлення і самозцілення. А створена експозиція перетворюється на платформу для діалогу».

В експозиції намагалися представити всю повноту авторських висловлювань. Воєнна фотографія та фотографія часу війни — не тотожні явища, але у сукупності утворюють загальну картину цієї трагедії, відображають бойові дії, героїку спротиву й повсякденність людей з епіцентрів, сірих зон та околиць війни — фіксують час, відчуття, простір, смерть та життя, біль та надію.

Участники виставки: Тарас Бичко, Вєра Бланш, Андрій Бойко, Роман Бордун, Єлизавета Букреєва, Валерій Ведута, Олександр Глядєлов, Сергій Гудак, Богдан Гуляй, Артем Гумілевський, Олена Гром, Олег Дімов, Максим Дондюк, Павло Дорогой, Ольга Дрозд, Юрко Дячишин, Ігор Єфімов, Євгеній Завгородній, Павло Іткін, Анья Кисла, Кірілл Коваленко, Дмитро Козацький, Владислав Краснощок, Женя Лаптій, Дмитро Лобко, Єфрем Лукацький, Ксенія Марченко, Павло Мазай, Сергій Мельниченко, Віра Мінайлова, Сергій Михальчук, Станіслав Остроус, Михайло Палінчак, Юлія По, Тетяна Руда, Яна Сідаш, Костянтин Сова, Броніслав Тутельман, Максим Фіногеєв, Назар Фурик, Олексій Фурман, Петро Чекаль, Ігор Чекачков, Олександр Чекменьов, Володимир Чеппель, Геннадій Чернега, Мстислав Чернов, Julie Poly.

Коли: з 29 вересня по 23 жовтня, графік роботи вівторок-неділя з 11:00 до 19:00
Де: Український Дім, вул. Хрещатик, 2.
Вартість квитка: 50 грн.
Вхід вільний для пенсіонерів; дітей до 7 років; осіб з інвалідністю 1-2 групи; учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС; учасників бойових дій; учасників АТО та членів їх родин; військовослужбовців строкової служби; працівників музеїв; членів Національної спілки художників України; власників членських карток CIMAM, ICOM (за наявності дійсних посвідчень).
У разі оголошення повітряної тривоги відвідувачі можуть скористатися укриттям, що знаходиться у підвальному приміщенні Українського Дому.
Нагадаємо, нещодавно у Києві показували фотопроєкт «Війна» Олександра Глядєлова.
Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»