На Подолі частково перекладають трамвайні колії

Роботи на Подолі виконують не закриваючи рух трамваїв. Фото: Борис Корпусенко
Роботи на Подолі виконують не закриваючи рух трамваїв. Фото: Борис Корпусенко

Працівники Служби колії Київпастрансу працюють в реаліях життя воєнного часу.

Війна змінила плани ремонтників КП «Київпастранс». Насамперед доводилося ремонтувати колії, де були пошкодження та руйнування через влучання снарядів. Про поточне життя комунального підприємства розповів в.о. головного інженера КП «Київпастранс» Олександр Савицький.

Олександр Савицький. Фото: КП «Київпастранс»

Через введення воєнного часу в країні робота Служби колії була організована із залученням обмеженої кількості робітників, керівників і професіоналів. Проте транспортникам вдалося забезпечити рух трамваїв на маршрутах і відновити там, де зупинявся.

Насамперед виконувалися аварійно-відновлювальні (непланові) ремонти на ділянках колій, які були зруйновані або пошкоджені через обстріли столиці. Так у Пущі-Водиці у березні-квітні цього року відновили 100 метрів колії, в тому числі два стрілочні переводи на розвороті по вулиці Селянській (біля зупинки «14 лінія»). А далі ремонтники відновлювали колії на найбільш аварійно-небезпечних ділянках.

«З першого січня по перше вересня цього року капітально відремонтували 335 метрів колії, виконали середній ремонт — 662,5 м колії, відновлювального ремонту — 577,5 м. колії», — зазначив Олександр Савицький.

Трамваї на Подолі — дещо більше, ніж транспорт. Це частина неповторної атмосфери вулиць. Фото: Борис Корпусенко

Роботи тривають і зараз. Зокрема на Подолі на вулиці Спаській бригади частково перевлаштовують стрілочні переводи на виїзді із зупинкових колій з боку вулиці Межигірської.

Олександр Савицький розповів, що мешканці будинку по вулиці Межигірській №3/7 та й інших скаржилися на постійний дискомфорт через підвищений шум. А вібрація, що виникала при рухові трамваїв, шкодила будівлі, яка є об’єктом культурної спадщини Києва.

На вулиці Спаській перекладають стрілочні переводи. Фото: Борис Корпусенко

Так було вирішено перенести стрілочний перевод на вулицю Спаську, а відповідно замінити колії трамвайних виїздів з другої та третьої колій. Ці роботи планують завершити до кінця жовтня.

Триває поповнення транспортного парку. Минулого року КП «Київпастранс» та ТОВ «Татра-Юг» уклали договір на постачання 20 пасажирських трисекційних трамваїв К1Т306. Наразі Київ отримав 10 таких машин. Вони призначені для лінії лівобережного трамвая. До кінця 2023 року Києву мають поставити ще 10 К1Т306.

Трисекційний трамвай К1Т306. Фото: КП «Київпастранс»

26-метровий трисекційний низькопідлоговий трамвай може перевозити близько 260 пасажирів. 95% деталей — українського виробництва. Це робить трамвай вигіднішим за іноземні аналоги та розвиває українських виробників.

Нагадаємо, серійне виробництво трамвайних вагонів ТОВ «Татра-Юг» К1Т306 здійснюється згідно з угодою з КП «Київпастранс» за кошти Європейського Інвестиційного Банку (ЄІБ). Всього законтрактовано 20 трамвайних вагонів, перший восени був доставлений та успішно експлуатуються в столиці.

Зважаючи на війну чимало міст Європи допомагають українським. Зокрема передають трамвайні вагони. Як, наприклад Вінниця готується отримати 35 трамваїв з Швейцарії, чи можливий схожий подарунок для Києва у Київпастрансі не знають. Проте Київ отримав від друзів та партнерів з європейських міст автобуси. Незабаром вони вийдуть на маршрути.

Читайте також — Водійка київського трамвая зайняла друге місце на чемпіонаті Європи.

Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»