Боулінг, більярд та екстрене гальмування: водійка київського трамвая зайняла друге місце на чемпіонаті Європи

Киянка Галина Загорна стала срібною призеркою Чемпіонату Європи з майстерності водіння трамваїв, що відбувся 19-21 травня у німецькому Лейпцигу.
Жінка продемонструвала блискучу майстерність водіння трамваями різного класу, поступившись багаторічному чемпіону Європи із Міхаелю Густавсону із Ганновера, і розділивши друге місце із Іриною Козак зі Львова.
Цікаво, що сама участь української команди у Tram-EM European Tramdriver Championship була під великим питанням через війну. І якщо львів’яни таки готувалися до змагань, то кияни погодилися їхати фактично наприкінці квітня.
«За три дні змагань у Лейпцигу німецькі журналісти просили мене розповісти про війну. Запитували, чи не хотіли б ми залишитися у них жити. І те, як працювати, коли є загроза повітряних ударів. Відповідала, що наша команда прибула, щоб вкотре показати, що Україна — частина Європи, і що я навіть не думаю залишати свої рідну землю — вірю у перемогу», — розповіла Галина Загорна.
Вона більше 12-ти років працює у Дарницькому трамвайному депо. Найчастіше на маршруті 28, але буває і на інших, усієї лівобережної лінії. Уже понад 8 років вона є наставницею для водіїв, що стажуються.
Саме через цей досвід керівництво «Київпастрансу» делегувало Галину Загорну та Світлану Афанасьєву представляти столицю країни у Лейпцигу. У командному заліку вони посіли 6-те місце із 25-ти команд з Польщі, Чехії, Німеччини, Румунії, Болгарії, Іспанії, Швейцарії, Угорщини, Ірландії, Італії, Франції, Болгарії, Швеції, Португалії, Австрії, Бельгії, Словаччини, Люксембургу та Австралії. При чому був момент, коли під час проміжних результатів фіналу чемпіонату, киянки займали третє місце.

У Києві пані Галина кермує K3RN, у народі цей трамвай називають «коброю», через особливий трисекційний склад, який фактично виготовлений з двох вагонів Татра T3 зі вставкою нової середньої секції з низькою підлогою, що зручно для людей із інвалідністю та батьків із дитячими візочками. Основні роботи по вагону виконали в Чехії, а остаточно модель доробили у Дарницькому депо. До слова, напарниця по чемпіонату Світлана Афанасьєва працює на польському трамваї Pesa.
Два тижні водійки посилено тренувалися — відпрацьовували екстрене гальмування, точне відкривання дверей на платформі, розрахунок гальмівного шляху без додаткових приладів. Це стандартні завдання на кожному чемпіонаті. Несподіванкою виявився «більярд» — трамваєм необхідно було зрушити механізм, що запускав кий, який вдаряв по шару. При недостатній силі удару учасники не набирали балів, а при надто сильному — шар відскакував і теж не додавав пунктів до заліку.
Водночас особливістю чемпіонату є те, що змагання відбуваються на трамваях, що є у депо приймаючої сторони. У Лейпцигу надзвичайно розвинута трамвайна мережа, у Німеччині вона поступається тільки Берліну. Для демонстрації своїх вмінь усім водіям надали моделі Солярис (схожі на Pesa) та NGT6 та NGT8.
Більшість завдань були на демонстрацію майстерності водіїв трамваїв. Проте усі організовані так, що змагання перетворюються на захоплююче видовище для глядачів. Наприклад, боулінг, коли трамваєм необхідно штовхнути величезну кулю, яка має збити велетенські кеглі.
Мешканці Лейпцига гаряче підтримували водійок під час подолання усіх перепон. А щоб киянкам було усе зрозуміло і затишно у місті їм допомагали на волонтерських засадах Олексій Зотов, який багато років живе і працює водієм трамвая у Німеччині та студентка-українка Юля.

«Було дуже зворушливо через гарячу підтримку від глядачів. Нас просто зустрічали оваціями, і щиро засмучувалися, коли ми не „дотягнути“ вагон до позначки. І що ще приємніше, що ми впевнено відчували себе на дещо сучасніших моделях, ніж у нас, і доводилося задіювати більше свої професійні чуття, ніж власне навички», — розповідає пані Галина.
До речі, наша розмова зі «срібною водійкою» триває під час її робочої перерви. Будиночок для відпочинку на території депо потопає у квітах — це хобі пані Галини і її колежанок. У них із ранньої весни щось квітне — первоцвіти, тюльпани, щойно відцвіла деревовидна півонія, а ще насаджені гладіолуси та троянди.
«А ще я люблю вишивати», — каже жінка, зараз вона створює картину — коні, що біжать полем.
До слова, трамваї Дарницького депо виходили на маршрути навіть у березні. Значно менше, ніж звично, але були — курсували по Позняках та ДВРЗ. «Війна — війною, а ти сів — і поїхав, бо людям потрібно добиратися і на роботу і у справах», — каже одна із найкращих водійок Європи з маршруту №28.

«Ми всім підприємством вболівали за Галину і Світлану. Дуже раді, що наша команда так професійно показала себе в цих змаганнях. Зараз дуже важливо користуватись будь-яким міжнародним майданчиком, щоб нагадати про Україну. Про те, що ми є. Що ми боремося заради всієї Європи. І наша команда дякує місту-побратиму Лейпцигу за запрошення і підтримку миру в Україні», — розповіла Софія Байбікова, прессекретар КП «Київпастранс».
Всупереч війні, столична влада працює над збільшенням трамвайного парку. Так Київ отримав три нові трисекційні комфортні трамваї. Загалом до кінця 2023 року, згідно з умовами контракту, столиця отримає 20 трамвайних вагонів зі 100% низьким рівнем підлоги виготовлених ТОВ «Татра-Юг».
Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»