Прибрати та приготувати їсти киянам допомагають працівники Червоного Хреста

Кияни, що залишилися без підтримки рідних, отримують допомогу від товариства Червоного Хреста.
Київська міська організація Червоного Хреста запровадила нову соціальну послугу для пенсіонерів. Про особливості програми «Реагування — догляд вдома та підтримка людей літнього віку» «Вечірньому Києву» розповіла Голова Київської міської організації Товариства Червоного Хреста України Тетяна Гоєнко.
У столиці люди, що потребують підтримки, отримують її — через терцентри, соціальні служби для молоді, різноманітні програми та допомоги. Напад росії поставив перед українцями багато викликів: мільйони біженців, зруйнована інфраструктура, потреби фронту. У перші дні та тижні війни зі столиці виїхали сотні людей, насамперед жінок та дітей, а чоловіки масово вступали у ЗСУ і тероборону. І виявилося, що десятки стареньких залишилися самі у своїх квартирах.



«Нову програму — „Реагування –догляд вдома та підтримка людей літнього віку“ ми впроваджуємо за сприяння національного комітету. Запустили її у березні, коли зіткнулися з проблемою, що „діти“ повиїздили або пішли на службу у ЗСУ, а „батьки“ залишилися. Мова йде про пенсіонерів, які можуть ходити в межах квартири, а от вийти в магазин чи аптеку їм складно, тим більше в умовах постійних повітряних тривог і загрози обстрілів», — пояснює Тетяна Гоєнко.
Саме у березні було дуже багато звернень до Червоного хреста щодо допомоги таким людям. І волонтери, що могли, те й робили — приносили продукти, медикаменти. Проте це необхідно було робити не разово, а постійно. Тож, очевидно, що необхідна спеціальна програма.
«Ми беремо тільки тих людей на обслуговування, які не стоять на обліку у терцентрах. Тобто умовно одиноких, у яких є рідні, які наразі не можуть подбати про своїх стареньких. Пріоритет тим, у кого родичі загинули або служать у ЗСУ. Далі ті, чиї діти виїхали, щоб вивезти дітей якомога далі від війни», — пояснює пані Тетяна.
Виявилося, що саме такі люди найнужденніші, бо опинилися поза опікою держави. Водночас у товаристві наголошують, що це не утримання, а соціальна підтримка. Працівники навідують підопічних раз у три дні. Вони готують їжу, прибирають, виносять сміття, можуть сходити в аптеку чи магазин, допомогти в оформленні якихось документів, або навіть і підстригти.


До слова, працівників Червоний хрест забезпечує мийними засобами для прибирання квартир. А також дарує людям предмети гігієни: мило, шампунь, зубну пасту.
«Програма не передбачає, що ми забезпечуємо людей продуктами. Але саме зараз ми маємо таку можливість, тож можемо одноразово принести продуктовий набір», — пояснює Тетяна Гоєнко.
Програма нова, експериментальна, тому наразі у столиці працює 13 соціальних працівників, що обслуговують 122 особи. Найбільше прохань про підтримку надходило із Подільського, Дарницького (Старої Дарниці) та Солом’янського районів. У Червоному Хресті проаналізували, що саме у цих мікрорайонах дуже багато людей старшого віку. У цьому досить показовий Деснянський район, де більшість заявок із Лісового масиву. Працює соціальний працівник і в Бортничах, бо мікрорайон віддалений і з нього складно вибиратися.
Водночас у Червоному хресті закликають киян бути уважними до своїх ближніх і одиноких сусідів.
«Був випадок, коли нам повідомили про жінку, яка кликала на допомогу. Їй раптово стало так погано, що вона не могла відчинити двері власної квартири, ні зателефонувати на швидку. Добре, що запасні ключі від квартири виявилися у її подруги у сусідньому будинку. Таким чином досить швидко стареньку звільнили і госпіталізували. Її онук давніше виїхав у Німеччину, тож врятували чужі люди. І таких прикладів у нас багато. Взагалі, війна показує наскільки важливою є чуйність і підтримка небайдужих людей» — наголошує Тетяна Гоєнко.
До слова, найуразливіші категорії населення з числа внутрішньо переміщених осіб, що зареєструвалися у столиці після 24 лютого 2022 року, мають можливість отримати сертифікат на покупки в мережі «Сільпо».
Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»