Гаряча лінія 15-51: з якими питаннями звертаються кияни під час війни
Розгромлені дахи, вибиті вікна, залишені напризволяще немічні сусіди та аптеки-спекулянти, — за останній місяць зміст багатьох звернень до міського Контакт-центру дуже змінився.
Щодня за номером телефону 15-51 оператори КБУ «Контактний центр міста Києва» приймають скарги й пропозиції від мешканців міста, щоб покращити якість життя у столиці. Однак, за останній місяць зміст багатьох звернень змінився.
ЗВЕРНЕННЯ, ЯКИХ РАНІШЕ НЕ БУЛО
«У нашому будинку в аварійному стані перебуває дах (3 під’їзд), може впасти на людей. Будинок після обстрілу раши…».
«На сходовій площадці під`їзду після обстрілу повилітали вікна. Тепер холодно. Допоможіть вставити скло…».
«26.03.2022 мною було куплено п’ять найменувань ліків в аптеці на суму 2801. 00 грн. Я змушена була купити ці ліки за подвійною!!! ціною, тому що ліків в інших аптеках взагалі немає. Я вважаю, що керівники цієї аптеки — злодії, які наживаються на війні за рахунок людей, котрі потребують ліків. Прошу вжити заходів. Фото чека додаю…».
«Наші сусіди виїхали, але залишили у квартирі кота. Він — голодний, постійно кричить. Допоможіть визволити тваринку…».
«У нашому будинку виїхала до Польщі сім`я, але залишила напризволяще 90-річну бабусю. Вона зовсім одна і грошей у неї немає навіть на продукти…».
Подібних звернень працівники Контакт-центру, на жаль, останнім часом отримують багато. І, звичайно, реагують на кожне.
ТОП-5 ПИТАНЬ БЕРЕЗНЯ
Протягом останніх 30 днів до Контактного центру надійшло 41 285 звернень. Це — на 26 відсотків менше, ніж за відповідний період минулого місяця.
Але зменшення статистичних даних подиву не викликає, адже, коли розпочалася війна, з столиці виїхали кілька мільйонів мешканців. І це стосується не тільки киян, а і тих, хто працює в місті та орендує житло. Переважна більшість таких мешканців також періодично зверталася за номером 15-51.
Отож, трохи статистики. За останні 30 днів — на першому місці — допомога під час військових дій — 20 002 звернення, на другому — не працює пасажирський ліфт — 2 352, на третьому — відсутність електропостачання — 1 623, четвертому — питання бомбосховищ та укриттів, розміщених на території Києва — 1 557, п’ятому — графік роботи освітлення вуличних ліхтарів — 1 444 звернення.
ЯК ПОДАТИ ЗВЕРНЕННЯ
Для розв`язання порушеного питання можна зареєструвати звернення за допомогою офіційного вебпорталу (https://new.1551.gov.ua/), мобільного застосунку «15-51» або зателефонувати за номером 15-51 (зі стаціонарного та мобільного); (044) 205-73-37 (з міжміського).
Графік роботи Контактного центру у воєнний час залишився таким, як і раніше. Тобто, центр працює цілодобово — 24/7, без вихідних та у святкові дні.
Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян», звернення розглядаються і вирішуються невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання — ті, які потребують додаткового вивчення.
Загальний термін розгляду звернень не повинен перевищувати одного місяця від дня їх реєстрації.
ТРОХИ ПРО ЦЕНТР
Організація була започаткована на базі колишньої Служби допомоги киянам Call-центр 1551 і входить до Єдиної системи опрацювання звернень до органів влади.
Фахівці Контактного центру отримуть від киян звернення, реєструють їх й оперативно в режимі онлайн надсилають до відповідних структурних підрозділів адміністрації м. Києва.
А вже ті відправляють заявки безпосереднім виконавцям, щоб вони вжили заходів та надали компетентну й розгорнуту відповідь заявникам.
Інна БІРЮКОВА, «Вечірній Київ»