Гаряча лінія 15-51: з якими питаннями звертаються кияни під час війни

Гаряча лінія 15-51. Фото: Борис Корпусенко
Гаряча лінія 15-51. Фото: Борис Корпусенко

Розгромлені дахи, вибиті вікна, залишені напризволяще немічні сусіди та аптеки-спекулянти, — за останній місяць зміст багатьох звернень до міського Контакт-центру дуже змінився.

Щодня за номером телефону 15-51 оператори КБУ «Контактний центр міста Києва» приймають скарги й пропозиції від мешканців міста, щоб покращити якість життя у столиці. Однак, за останній місяць зміст багатьох звернень змінився.

Наслідки обстрілу. Фото: Олексій Самсонов

ЗВЕРНЕННЯ, ЯКИХ РАНІШЕ НЕ БУЛО

«У нашому будинку в аварійному стані перебуває дах (3 під’їзд), може впасти на людей. Будинок після обстрілу раши…».

«На сходовій площадці під`їзду після обстрілу повилітали вікна. Тепер холодно. Допоможіть вставити скло…».

«26.03.2022 мною було куплено п’ять найменувань ліків в аптеці на суму 2801. 00 грн. Я змушена була купити ці ліки за подвійною!!! ціною, тому що ліків в інших аптеках взагалі немає. Я вважаю, що керівники цієї аптеки — злодії, які наживаються на війні за рахунок людей, котрі потребують ліків. Прошу вжити заходів. Фото чека додаю…».

«Наші сусіди виїхали, але залишили у квартирі кота. Він — голодний, постійно кричить. Допоможіть визволити тваринку…».

«У нашому будинку виїхала до Польщі сім`я, але залишила напризволяще 90-річну бабусю. Вона зовсім одна і грошей у неї немає навіть на продукти…».

Подібних звернень працівники Контакт-центру, на жаль, останнім часом отримують багато. І, звичайно, реагують на кожне.

Війна, вибиті вибуховою хвилею. Фото: Олексій Самсонов

ТОП-5 ПИТАНЬ БЕРЕЗНЯ

Протягом останніх 30 днів до Контактного центру надійшло 41 285 звернень. Це — на 26 відсотків менше, ніж за відповідний період минулого місяця.

Але зменшення статистичних даних подиву не викликає, адже, коли розпочалася війна, з столиці виїхали кілька мільйонів мешканців. І це стосується не тільки киян, а і тих, хто працює в місті та орендує житло. Переважна більшість таких мешканців також періодично зверталася за номером 15-51.

Отож, трохи статистики. За останні 30 днів — на першому місці — допомога під час військових дій — 20 002 звернення, на другому — не працює пасажирський ліфт — 2 352, на третьому — відсутність електропостачання — 1 623, четвертому — питання бомбосховищ та укриттів, розміщених на території Києва — 1 557, п’ятому — графік роботи освітлення вуличних ліхтарів — 1 444 звернення.

Під час війни є багато покинутих тварин. Фото: КМДА

ЯК ПОДАТИ ЗВЕРНЕННЯ

Для розв`язання порушеного питання можна зареєструвати звернення за допомогою офіційного вебпорталу (https://new.1551.gov.ua/), мобільного застосунку «15-51» або зателефонувати за номером 15-51 (зі стаціонарного та мобільного); (044) 205-73-37 (з міжміського).

Графік роботи Контактного центру у воєнний час залишився таким, як і раніше. Тобто, центр працює цілодобово — 24/7, без вихідних та у святкові дні.

Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян», звернення розглядаються і вирішуються невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання — ті, які потребують додаткового вивчення.

Загальний термін розгляду звернень не повинен перевищувати одного місяця від дня їх реєстрації.

На першому місці питання гуманітарної допомоги.

ТРОХИ ПРО ЦЕНТР

Організація була започаткована на базі колишньої Служби допомоги киянам Call-центр 1551 і входить до Єдиної системи опрацювання звернень до органів влади.

Фахівці Контактного центру отримуть від киян звернення, реєструють їх й оперативно в режимі онлайн надсилають до відповідних структурних підрозділів адміністрації м. Києва.

А вже ті відправляють заявки безпосереднім виконавцям, щоб вони вжили заходів та надали компетентну й розгорнуту відповідь заявникам.

Інна БІРЮКОВА, «Вечірній Київ»