Місто має 3 роки, щоб модернізувати аеропорт «Київ», — Микола Поворозник

Міжнародний аеропорт «Київ» імені І.Сікорського. Фото: Борис Корпусенко
Міжнародний аеропорт «Київ» імені І.Сікорського. Фото: Борис Корпусенко

Столична влада очікує, що реконструкція летовища дозволить збільшити пасажиропотік у щонайменше 2,5 раза.

Ще на початку року влада Києва прийняла рішення про модернізацію аеропорту «Київ» імені Сікорського (раніше — аеропорт «Жуляни»), який перебуває на балансі міста. Йдеться про збільшення злітно-посадкової смуги, без чого аеропорт не може приймати сучасні літаки класу Airbus 321 чи «Боїнг 737-800» і повноцінно працювати. У липні Київрада надала летовищу земельну ділянку під подальшу його реконструкцію. Зараз за кошти самого комунального підприємства проводиться проєктування.

Керівництво міста каже, що на реалізацію проєкту маємо 2-3 роки — після цього українські та іноземні авіаперевізники просто припинять використовувати тип літаків, які зараз під силу приймати муніципальному летовищу. Відтак до того часу мерія має переобладнати аеродром та осучаснити його. На цю тему в інтерв’ю Українським новинам говорив перший заступник голови КМДА Микола Поворозник.

Перший заступник голови КМДА Микола Поворозник. Фото: КМДА

«Аеропорт „Київ“ є важливим транспортним хабом для міста. Ми будемо робити все, що залежить від міста, щоб він розвивався. На сьогодні авіакомпанії, європейські та світові, переходять на інший клас літаків, типу Airbus 321, „Боїнг 737-800“, а от аеропорт Сікорського не може приймати такі літаки. Тому на початку цього року ми ухвалили, що нам потрібно буде реконструювати злітно-посадкову смугу, щоб можна було приймати цей клас літаків», — розповів Микола Поворозник.

Оскільки проєкт масштабний і потребує значних ресурсів, у місті вже зараз розглядають варіанти фінансування. Це можуть бути і кредитні кошти, і бюджетні — як з міського, так і з державного бюджетів. Але в будь-якому випадку злітна смуга залишається у власності міста, — запевняють у КМДА.

Нині ж на проєктування залучають також кошти комунального підприємства. Вартість проєкту — 17 мільйонів гривень.

«Вартість усієї реконструкції ми будемо знати після того, як отримаємо проєкт. Але я для себе розумію, що обсяги будуть обчислюватись мільярдами точно. З огляду на те, що потрібно не просто продовжити смугу, а всю її переобладнати. І не тільки технічними засобами, а треба посилити, щоб можна було приймати важчі авіалайнери», — повідомив Микола Поворозник.

У бюджеті на наступний, 2022 рік, закладені кошти також на ремонт доріг, які ведуть до міського летовища. Розглядають також продовження тролейбусної лінії до аеропорту.

«Буквально вчора ми розмовляли з Південно-західною залізницею. Там є зупинка приміської електрички (станція Київ-Волинський). Вона приблизно за 800 метрів знаходиться від аеропорту. Тому будемо робити відповідний транспортний хаб. Будемо туди точно продовжувати тролейбусну лінію з огляду на перспективи розвитку залізничного транспорту», — зазначив перший заступник Кличка.

Відповідно до розрахунків, за перший рік після реконструкції аеропорт очікує 6 млн 200 тис. пасажирів за рік. Це майже у 2,5 раза збільшення пасажиропотоку у порівнянні з 2018 роком, щоб був роком пікового пасажирозавантаження.

Олена ПЕТРИШИН, «Вечірній Київ»