Гендер та б’юті бар: чим дивує киян «Джерело»

Із закинутої споруди «Джерело перетворилося на цілодобовий виставковий простір
Із закинутої споруди «Джерело перетворилося на цілодобовий виставковий простір

У центрі міста триває проєкт «Павільйон Джерело. Тіла в місті» — відкритий майданчик, що знайомить з відеороботами різних художників. Сьогодні є унікальна нагода подивитися виставку «Осінь бінарності», присвячену гендеру, та відвідати мистецький «Б’юті-бар».

Що таке «Джерело»?

Павільйон «Джерело», що розташований у дворі «Київпроєкту» за адресою вул. Б. Хмельницького, 16, побудували в 90-х як приміщення для бювету. Вже в 2000-х роках він закрився. У занедбаному стані споруду знайшла кураторська група «Сира нора» (Нікіта Кадан, Дана Косміна, Аліна Клейтман), вирішивши ревіталізувати її та зробити культурним осередком. Перша мистецька акція пройшла у 2020-му році у межах Тбіліської архітектурної бієнале.
Цієї осені будівлю привели до ладу, відмили стіни, утеплили та встановили всередині екран, що цілодобово транслює відео. Таким чином «Джерело» стало інноваційним виставковим майданчиком, що працює 24/7 та демонструє відеороботи різних митців перехожим.

Які роботи показують?

З вересня у павільйоні проходили чотири виставки під загальною темою «Тіла в місті»: «Кров з очей» (екологія візуального), «Все проти вас» (насилля), «У праці сконати» (труд), «Осінь бінарності» (гендер), в яких українські та зарубіжні художники досліджували різні аспекти взаємодії людини й міста. Проєкт відбувся за підтримки УКФ.

Сьогодні можна подивитися роботи з заключного циклу «Осінь бінарності». Бінарна система у суспільство ділить людей на чоловіків та жінок, приписуючи їм певну ґендерну роль, ідентичність та ознаки. Наш час куратори називають «осінь бінарності», кажучи, що все вже не настільки однозначно і кожен має право бути собою та вільно обирати, як проявлятися.

Українська перформерка Panda (Маша Волкова) створила свою першу екранну роботу «Сонечко та божа благодать», виступаючи одночасно і режисеркою, і акторкою. В її відео поєднуються різні образи, пов’язані між собою фантазіями. Один з них — Сонечко, неземна і божественна істота, що з’являється в публічних місцях, на ринку, зупинках громадського транспорту.

«Божа благодать — це люди, а Сонечко — святе, божественне, частинка Бога, що всередині них, — розповідає авторка. — Усі люди мають надзвичайно сильний потенціал. І один із сенсів нашого життя — віднайти його в собі, згадати своє призначення і слідувати йому. Хотілося показати, що це Сонечко, диво, є закладено в нас. Ми самі здатні творити дива своїми думками, діями, сміливістю. Не варто боятися проявлятися, шукати себе».

Чеський художник Ян Матісек презентував відео «Вологий сон Левіафана». Героями його роботи стали фантастичні істоти, схожі на мешканців водойм. Художник привертає увагу не лише до питань гендеру, а й до мутації, пов’язаної із забрудненням води.

Б’юті-бар «Джерело»

Окрім відеоробіт у межах проєкту «Джерело» проходили перформанси, музичні виступи та публічна програма. Завершальний захід називається б’юті-бар «Джерело». Протягом вечора біля павільйону працює шоурум Михайла Коптєва, де ви зможете приміряти на себе образи провокаційного кутюр’єю. Також є можливість зробити стрижку від художниці Таїсії Повалій, манікюр від художника Бориса Кашапова. .

Б’юті-бар «Джерело» працює до 22.00 Всі послуги платні. Ціна договірна.

У зв’язку з карантинними обмеженнями, відвідувачів просять приходити із сертифікатами вакцинації чи негативними ПЛР-тести.

Що далі?

Вже 9 листопада у «Джерелі» відкриють інсталяцію «Undertow» Алєксєя Таруца. Вона складатиметься з відео та скульптурного об’єкта.

«Хлюп-хлюп. Сьорб. Бульк. Затамуйте подих та зануртесь у купіль Πόντος Ἄξενος. Її підводний потік прямує в напрямку суші й далі, проникаючи вглиб земної кори, просочуючись крізь геологічні формування. Як цей невидимий наплив змінить європейські течії?», — йдеться в описі роботи.

Раніше «Вечірній Київ» розповідав про виставку «У праці сконати».

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»