Київпастрансу сьогодні 20 років

Київпастранс сьогодні відзначає круглу дату свого заснування — 20 років тому декілька транспортних підприємств міста об’єднали в одне комунальне підприємство. Нині КП «Київпастранс» вважається одним з найбільших комунальних перевізників Європи.
26 жовтня 2001 року два столичних комунальних підприємства «Київелектротранс» і «Київське міське територіально-виробниче об’єднання автомобільного транспорту» були реорганізовані в єдине КП «Київпастранс». З того часу всі автобуси, тролейбуси трамваї та фунікулер, а це вкупі 27 структурних підрозділів і 9 тисяч працівників — мають спільний «дах» й підпорядковуються єдиному «центру» — дирекції.
ОДИН МІЛЬЙОН ПАСАЖИРІВ ЩОДНЯ
У Київпастрансі розповідають, що мають в зоні відповідальності 84 автобусних, 48 тролейбусних і 23 трамвайних маршрути, на які щодня виходять 500 автобусів, 340 тролейбусів та 260 трамваїв. І понад мільйон перевезених пасажирів щодня.
В останні роки підприємство оснастило свій транспорт GPS-навігацією, що дає можливість відстежувати рух у власному гаджеті, електронний шляховий лист прийшов на зміну паперовому, кабіни водіїв у новому рухомому складі обладнані бортовими комп’ютерами, замість паперових квитків і кондукторів — безготівкова оплата проїзду через валідатор.
Рухомий склад столиці тільки за останні 5 років поповнився 307 новими автобусами, 139 тролейбусами, 75 трамваями. Оновлення продовжується, планується закупити нові тролейбуси, трамваї, оновити фунікулер, вперше випустити на маршрути столиці електробуси.
У Київпастрансі усвідомлюють, що якість надання послуг слід покращувати, оновлювати й збільшувати кількість рухомого складу, що дасть змогу зменшувати інтервали руху, запроваджувати нові та зручні для киян маршрути.
Заступник голови КМДА Олександр Густєлєв привітав колектив Київпастрансу з датою заснування й побажав успіхів та нових досягнень.
ПЕРШИЙ ТРАМВАЙ ТА ІНШІ ЦІКАВІ ФАКТИ
У Київпастрансі нагадали киянам цікаві факти зі своєї історії.
1 (13) червня 1892 року київський трамвай став першим на теренах Російської імперії та третім у східній Європі!
30 грудня 1978 року у нашому місті була відкрита перша у колишньому Радянському Союзі лінія швидкісного трамвая!
8 травня 1905 року у Києві запрацював улюблений киянами та гостями столиці фунікулер.
З 10 грудня 1925 року розпочався регулярний автобусний рух. При тому що ще в 1912 році міська влада і приватні підприємці вперше спробували організувати автобусне сполучення.
5 листопада 1935 відкрито тролейбусний рух.
Столична тролейбусна мережа найбільша у світі — 1130 км!
В 70-х роках минулого століття, коли у світі ще не вироблявся рухомий склад надвеликої місткості, у Києві вийшли на маршрути тролейбусні поїзди — зчеплення двох тролейбусів. Цей винахід дозволив зробити перевезення пасажирів на завантажених маршрутах більш комфортним. Досвід Києва згодом перейняли Донецьк, Харків, Сімферополь, Мінськ, Таллінн, Рига та багато інших міст.
А ще — цікава розповідь про те, як будувалися у столиці трамвайні лінії та які ідеї швидкісного транспорту могли б ще втілитися у місті, та за які краще не братися.
Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»