Із заторами на столичних дорогах боротимуться за допомогою розумних камер

Із трафіком у Києві боротимуться за допомогою розумних камер. Фото: Борис Корпусенко
Із трафіком у Києві боротимуться за допомогою розумних камер. Фото: Борис Корпусенко

На вулицях Києва впроваджують інтелектуальну транспортну систему (ІТС), яка допоможе уникати формування заторів на дорогах.

За допомогою системи відеонагляду можна буде врівноважувати транспортні потоки на вулицях міста та регулювати навантаження на тих чи інших транспортних вузлах. Про це повідомили в Департаменті інформаційно-комунікаційних технологій КМДА.

«ІТС допоможе організувати його роботу таким чином, щоб кожен киянин знав із точністю до секунди час прибуття автобуса, маршрутного таксі, трамвая, тролейбуса», — зазначили в департаменті.

Фахівці відомства разом із КП «Інформатика» та столичною патрульною поліцією зробили аналіз та визначили ключові транспортні вузли, які перевантажені трафіком. Саме у таких місцях система в автоматичному режимі буде регулювати дорожній рух.

На першому етапі впровадження інтелектуальної транспортної системи камери встановлять на транспортних вузлах, що найбільше завантажені:

  • перехрестя бульвару Лесі Українки, вулиці Басейна, вулиць Мечникова та Льва Толстого;
  • площа Перемоги;
  • Європейська площа.

На першому зазначеному вище перехресті, де затори виникають майже завжди, інтелектуальні камери уже працюють в тестовому режимі. Загалом у департаменті вирахували всього 65 ключових магістралей та виїздів з міста, які отримають цю систему відеоспостереження.

«Після підрахунку трафіку та визначення годин перевантаження місто зможе збалансувати потоки машин, коригувати роботу світлофорів та обмеження на в’їзд вантажного транспорту», — зазначається в повідомленні.

Створення інтелектуальної транспортної системи було анонсовано в травні 2021 року. Проєкт, як зазначив заступник голови КМДА Костянтин Усов, має тривати в межах 2-3 років. За підрахунками транспортних експертів, наявна вулично-дорожня мережа Києва, за умови якісного управління трафіком, має додатковий резерв для підвищення пропускної здатності на 30 відсотків.

«Ми маємо розуміти, що розвантаження міста від заторів це не тільки робота ITS, а якісний та ефективний громадський транспорт, швидку й пунктуальну роботу маємо забезпечити перш за все. Наше завдання — забезпечити швидке пересування великих мас людей, а не окремих приватних автомобілів», — наголошував Костянтин Усов під час анонсування впровадження системи.

Нагадаємо, у Києві продовжать прокладати смуги для громадського транспорту. Нещодавно таку смугу зробили на проспекті Гагаріна. Користуватимуться смугою довжиною два кілометри автобусні маршрути №№ 6, 33Т, 63 та 118, які щодня перевозять понад 30 тис. пасажирів.

Також з 1 липня у Києві почали діяти нові тарифи на паркування у центральній частині міста та околицях центру на муніципальних майданчиках та уздовж вулиць. А у разі на сплати на водіїв очкує неприємний сюрприз у вигляді штрафу, який становить 20 кратний розмір в залежності від зони паркування.

Столичних водіїв після ведення нових тарифів не штрафуватимуть за несплату паркування до 16 липня. Замість штрафів інспектори з паркування проводитимуть роз’яснювальні бесіди із власниками авто та розповідатимуть їм про відповідальність за порушення правил парковки.

Михайло ЗАГОРОДНІЙ, «Вечірній Київ»