Важливе рішення: обхідна дорога навколо Києва будуватиметься швидше

Схема КОД. Інфоргафіка Укравтодору
Схема КОД. Інфоргафіка Укравтодору

3 червня Верховна Рада України ухвалила зміни до законодавства, що дозволять пришвидшити будівництво Київської обхідної дороги (КОД).

Народні депутати ухвалили законопроєкт №5309 від 29.03.2021, в яким вносяться зміни до Закону України «Про публічні закупівлі». Це дозволить проводити будівництво КОДу за міжнародним форматом контрактів EPC+F. Він передбачає, що підрядник і будує, і залучає фінансування об’єкту. Про це повідомляє Служба автомобільних доріг у Київській області.

Зазначається, що вибирати підрядника КОДу можна буде на конкурентних засадах, за критеріями цінові пропозиції, умовами фінансування об’єкту, кваліфікаційними вимогами до учасників тендерів на КОД. Гарантовані умови фінансування мають стати головним фактором, що дозволить залучити справді визнаного у світі та досвідченого підрядника.

«Масштабні інфраструктурні проєкти, на кшталт Київської обхідної дороги, потребують обсягів фінансування, які доволі важко залучити суто у рамках бюджетного процесу. Водночас відмовитись від їх реалізації — означає втратити важливі точки зростання для економіки України. Тому нові джерела фінансування у рамках EPC+F — це можливість виправити історичні помилки й реалізувати критично важливий для держави проєкт. Ухвалення законопроєкту стає черговим реальним кроком до старту будівництва КОДу вже цього року» — сказав міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.

У Службі автодоріг нагадали, що створення великого півкільця, протяжністю близько 150 км, навколо столиці — мегапроєкт Укравтодору, котрий допоможе розв’язати низку транспортних проблем Києва. Дорога допоможе розвантажити місто від транзитного транспорту, та створить комфортні умови проїзду.

Нині розробляється проєктна документація на перші три ділянки дороги, ще по одній тривають тендерні процедури. Однією з найбільших проблем будівництва КОД був пошук фінансування.

Нагадаємо: будуватиметься маршрут-напівкільце навколо Києва, який починатиметься від дороги М-07 Київ — Ковель та через дороги М-05 Київ — Одеса, Н-01 Київ — Знам’янка, Н-08 Бориспіль — Маріуполь, М-03 Київ — Харків — Довжанський, обхід міста Бровари виводитиме до дороги М-01 Київ — Чернігів — Нові Яриловичі. 150- кілометрове півкільце складатиметься з ділянок:

  • Від М-06 Київ — Чоп до М-05 Київ — Одеса протяжністю 35,2 км.
  • Від М-07 Київ — Ковель — Ягодин до М-06 Київ — Чоп протяжністю 18,1 км;
  • Від М-05 Київ — Одеса в Н-01 Київ — Знам’янка протяжністю 22,9 км;
  • Будівництво мостового переходу через р. Дніпро з підходами до Н-01 Київ — Знам’янка та Гора — Рогозів протяжністю 25,7 км;
  • Від Гора — Рогозів до М-03 Київ — Харків протяжністю 9,7 км.

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»