Музика на баржі, танці на тракторі: як сіра промислова зона під Києвом стала серцем фестивалю

Фестиваль електронної музики «Річковий Рейв». Фото: «Річковий Рейв»
Фестиваль електронної музики «Річковий Рейв». Фото: «Річковий Рейв»

Кілька разів на рік промислова зона у Вишгороді на Дніпрі перетворюється на особливе атмосферне місце — протягом двох днів баржі та плавкрани слугують декораціями для фестивалю електронної музики «Річковий Рейв».

Повсякденний вигляд промислової зони, де проходить фестиваль. Фото: Борис Корпусенко
Повсякденний вигляд промислової зони, де проходить фестиваль. Фото: Борис Корпусенко

Торік, у час коли майже весь світ був «закритий» через пандемію, організатори Андрій та Дмитро за власні кошти ризикнули організувати електронний фестиваль. Навіть, у складних реаліях треба мати час на музикальну розрядку, вважає Андрій. Саме він і розповів журналістам «Вечірнього», як провели перший «карантинний» фестиваль і як буде цього року.

Розмова з одним з організаторів — Андрієм. Фото: Борис Корпусенко

ПРО ЗАСНУВАННЯ ФЕСТИВАЛЮ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ

Річковий, як явище, бере свій початок у Хорватії та Берліні. У Хорватії Дмитро, один з організаторів, вперше зрозумів, що хотів би втілити ідею електронної вечірки біля води, а Берлін став тим місцем, де Андрій захотів створити комфортний і безпечний простір для людей, але в Україні.

Коли ж Україна закрилася на карантин, а корпоративні проєкти, у яких ми були задіяні, на деякий час зупинились, тоді ми вирішили організувати на острові Малому вечірку для своїх друзів та знайомих: пришвартувати баржу та на човнах перевозити людей до острова.

Саме на цьому, острові Малому, Андрій та Дмитро хотіли провести перший фестиваль. Фото: Борис Корпусенко

У результаті івент виходив досить великим. До нас долучилися організатори з інших фестів, задля різноманіття жанрів на єдиному майданчику.

З технічної точки зору — це була досить складна задача. Але коли розв’язали одне питання, то виникло інше — нам відмовили у локації, тож у режимі «турбо» почали шукати інше місце на воді у зеленій зоні.

ПРО ПРОВЕДЕННЯ У ВИШГОРОДІ

Через тиждень після того, як наш фестиваль став «бездомним» ми випадково потрапили до воріт закритої приватної території, на якій є великий ангар та майданчик просто неба. І це на березі Дніпра!

Ворота закритої приватної території, де нині проходить фестиваль. Фото: Борис Корпусенко
Ангар. Фото: Борис Корпусенко

Тоді у голові промайнула думка, що це місце ніби чекало на нас, бо ж ідеально підходить по концепції з зонами, де зустрічаєш світанок у наметі біля річки, а вночі під техно відриваєшся в ангарі.

ПРО ПЕРЕЖИВАННЯ МЕШКАНЦІВ ВИШГОРОДА ЩОДО ГУЧНОГО ПРОВЕДЕННЯ

На етапі, коли ми анонсували «Річковий Рейв», мешканці міста трохи непокоїлись, аби їхньому комфорту через наші 2 дні суцільної музики та куражу нічого не завадило: ні вранці, ні вночі. Тож, взявши шумомір, я разом з мешканцями Вишгорода виміряв вночі звук від нашого майданчика до найближчих домів. А в перший день фестивалю по різним куткам Вишгороду їздила машина, яка фіксувала чи не заважає наша музика місту. Висновок: крім шуму холодильника з мінімаркету біля дома, мешканцям більше не було нічого чути. Так виходило завдяки бетонним стінам, що загороджують нашу територію та не пропускають звук.

КОНЦЕПЦІЯ

Річковий Рейв — артпростір, де мистецтво оживає. Ми об’єднали любов до мистецтва і любов до рейвів.

Ангар під час фестивалю. Фото: Річковий Рейв
Знімки з фестивалю. Фото: Річковий Рейв

МУЗИКА

Музикальний гуру Річкового — Костя Марков. Саме він відповідальний за те аби музика органічно звучала від світанку (о 5-й годині) до 2-ї години ночі. Як в будь-якому фільмі тут є своя сюжетна лінія, де всі події переплітаються одна з одною.

Музика на Річковому. Фото: Річковий Рейв
Музика на Річковому. Фото: Річковий Рейв

КОМАНДА РІЧКОВОГО

Через те, що за моєю спиною є досвід роботи по організації івентів, штат фестивалю — це все мої знайомі, у яких я виробив кредит довіри. На час карантину їх робота мінімізувалась, тож за символічну ціну від квитків ми розпочали підготовку.

Організатори Андрій та Дмитро. Фото: Річковий Рейв

Під час дводенного рейву на всій території працюють волонтери. Обов’язково присутні машини швидкої, рятувальники пожежної безпеки та 2 кораблі рятувальників.

ЗОНИ

Гостям пропонуємо 4 зони:

  • Пляж. Головна сцена фестивалю і місце для зустрічі світанку;
  • Ангар. Нескінченний лабіринт по темних закутках експериментальних жанрів;
  • Куренівка. Це представники Burning Man. Вони організовують свою зону, на якій показують, як треба відриватись та «проживати» ці два дні по-новому, як у Неваді: від різноманітної музики до екстравагантних аутфітів;
  • Кемпінг. Місце медитації та релаксу.
Зона пляжу. Фото: Річковий Рейв
Зона представників Burning Man. Фото: Річковий Рейв
Зона представників Burning Man. Фото: Річковий Рейв

Виходячи з принципу «Не залишай сліду» (Leave No Trace) ми серйозно підходимо до процесу збору та утилізації відходів.

Навіть на період будівництва сцени та майданчиків, уже приступили до сортування відходів, а пізніше у нас з’явиться спеціальна зона сортування сміття.

Фото тогорічного фестивалю. Фото: Річковий Рейв

РАДИКАЛЬНЕ САМОВИРАЖЕННЯ

Уже на першому «Річковому» зрозумів, що найкрутіші костюми можна одягнути саме сюди. Територія свободи, залиш джинси й футболку для рядових вечірок, а до нас одягай те, що завжди мріяв. Хутра, шкіра, латекс, корсети. Суміш постапокаліптичного гламуру і техно-класики. Фарби, еротика, шик, все це тут і зараз. Одягай корону на голову і сяй. У нас можна все!

Люди Річкового. Фото: Річковий Рейв
Люди Річкового. Фото: Річковий Рейв
Люди Річкового. Фото: Річковий Рейв
Люди Річкового. Фото: Річковий Рейв

ПРО ТЕ, ЯК ПРОЙШОВ ПЕРШИЙ РІЧКОВИЙ

Перший Київський Річковий Рейв став для нас неоціненним досвідом. Єдине, що було стабільним на цьому шляху — рішучість довести розпочате до кінця і перманентне задоволення від процесу. Кожен новий виклик був для нас питанням до самих себе «а ось з цим ми також впораємось?». І ми щоразу відповідали «так».

Завдяки тим, хто купував перші квитки, задовго до оголошення лайн-апу. Завдяки коментарям зі словами підтримки. Завдяки хейтерам, які дуже рано почали нас попереджати, що легко не буде. Завдяки команді, партнерам, підрядникам, які ризикували та були готові до всього.

ЩО ОЧІКУВАТИ 28-30 ТРАВНЯ ВІД ФЕСТИВАЛЮ

На Річковий ми готуємо унікальний меппінг, який вплине на зв’язок з реальністю та віднесе кожного у підводний світ.

Спеціально для нашого заходу готується шоу повітряних гімнастів та один з найбільших муралів України (160-метрів), який буде поєднано з проєкцією.

Фото тогорічного фестивалю. Фото: Річковий Рейв
Фото тогорічного фестивалю. Фото: Річковий Рейв

Ми використовуємо альтернативні технології, бо ж подобається експериментувати та робити нові речі, тож готуємо світлове шоу, яке триватиме у ніч з 29-го на 30 травня: два величезні проєктори потужністю 30 000 люмен забезпечать проєкцію на відстань понад 200 метрів.

Всього на локації буде понад 20 унікальних інсталяцій та світлових об‘єктів. Для цього ми використаємо 10 проєкторів різної сили.

Читайте також: Сучасне гончарство: як на Подолі кераміст власноруч творить дивовижні вироби

Даша ГРИШИНА, «Вечірній Київ»