У Києві значно зросла інтенсивність руху транспорту: як місто регулює затори

У Києві зросла інтенсивність руху транспорту. Як повідомили у Центрі організації дорожнього руху (ЦОДР), за квітень нинішнього року проти тогорічного, інтенсивність підвищилася на 19 відсотків.
-Загалом щодня на вулиці столиці виїжджає понад 800 тисяч автомобілів, понад 200 тисяч з них — гості міста, — розповіли «Вечірньому Києву» у Центрі організації дорожнього руху під час оголошення про початок роботи над залученням для Києва Інтелектуальної транспортної системи (ITS). — Щоби пропустити таку кількість авто якнайшвидше, у ЦОДР розрахували та впровадили режим координованого керування «зелена хвиля». Стало можливим безперервно пропускати потік машин зі швидкістю 40-50 кілометрів на годину на 49 маршрутах.
На дорогах столиці наразі підключені 96 детекторів транспорту Traficam. Вони розвішані на світлофорах. Крім того, столична автоматизована система координації дорожнього руху має в розпорядженні 49 своїх камер та 6 тисяч відеокамер дорожнього нагляду КП «Інформатика». Це потрібно для того, щоби моніторити транспортні потоки.
-На екрані ми бачимо в режимі онлайн всі світлофорні об’єкти, підключені до автоматизованої системи керування дорожнього руху, й можемо вносити зміни в його роботу, щоб регулювати затори, — говорить начальник відділу технологічного забезпечення ЦОДР Інна Біленька. — Але перед тим досліджуємо ситуацію камерами відео нагляду та детекторами транспорту. Потім спеціалісти проводять розрахунки, вносять у систему. Після чого ми обов’язково відстежуємо результат. З впровадженням системи ITS процеси й прийняття рішень будуть миттєвими. Тому, що все робитиме штучний інтелект. А на сьогодні нам реально не вистачає ресурсів, які б дали змогу спеціалістам покращити дорожню ситуацію.
Нагадаємо: за підрахунками транспортних експертів, наявна вулично-дорожня мережа Києва, за умови якісного управління трафіком, має додатковий резерв для підвищення пропускної здатності на 30 відсотків. Якщо, наприклад, киянин витрачає на дорогу на роботу 120 хвилин, то він буде витрачати 80 хвилин.
— Чи можете за допомогою нинішньої АСКДР впливати на вранішні й вечірні затори на вулицях Києва?
-Так, ми впливаємо. У нас є відділ, що проводить моніторинг трафіку, відділи, які на основі цього проводять розрахунки й вносять у систему. Потім перевіряємо, чи відбулися зміни на краще на конкретній ділянці. Наприклад, у нас дуже багато звернень киян з конкретними адресами постійних корків. Наші фахівці проводять розрахунки й змінюють добові програми світлофорів, змінюють цикли, що мають збільшити пропускну здатність ділянки вулиці.
— А як ви обчислюєте трафік на вулицях столиці?
-За допомогою детекторів транспорту, відеоспостереження і виходом на вулицю спеціалістів.
Інна Біленька також зауважила: «Ми постійно проводимо аналіз з камер відеоспостереження і бачимо всі автомобілі, які порушують правила дорожнього руху: цих порушень дуже багато».
До слова: Київ розпочинає роботу із системного створення ITS (інтелектуальної транспортної системи) — це «фабрика боротьби» за наш вільний час. Це дуже складна система, яка накопичує великих обсягів даних з детекторів, світлофорів, з усіх камер відеонагляду. Ця інформація аналізуватиметься програмним комплексом.
Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»