У столиці пропонують дати волю одиннадцятикласникам

Випускникам краще зосередитися на профільних предметах. Фото: Борис Корпусенко
Випускникам краще зосередитися на профільних предметах. Фото: Борис Корпусенко

Наприкінці навчального року директорка Департаменту освіти і науки Олена Фіданян пропонує дати одинадцятикласникам академічну свободу — приділити більше уваги предметам з урахуванням профілю подальшого навчання.

«Ідеться не про дозвіл пропускати чи прогулювати уроки. Мова про академічну свободу: свободу вибору власної освітньої траєкторії в останній місяць навчання у шкільних стінах, — пояснила Олена Фіданян. — Ми пропонуємо тим, хто сьогодні до цього готовий, ревізувати навчальні програми й завершити вивчення нового матеріалу для випускників 11-х класів до кінця квітня. Бо вже багато років ми заплющуємо очі на абсурдну ситуацію: за шкільною програмою, одинадцятикласники до кінця навчального року мають опановувати певні теми, вивчати й повторювати матеріал, а насправді вже на початку травня вони складають ЗНО з усього вивченого матеріалу».

Вона пропонує провести навчальний процес у травні за принципом освітнього трансформера, розбивши випускників не за класами, а за групами, з урахуванням обраного ними профілю подальшого навчання вже за межами рідної школи; дні перед ЗНО перетворити на дні предметного занурення (колись це називалося консультаціями перед екзаменом).

«Ми з вами маємо реальну можливість у травні зменшити для учнів кількість предметів для вивчення враховуючи індивідуальну потребу кожного з них для завершення навчання у школі (отримання свідоцтва) та максимального підвищення шансів вступу до обраного випускником закладу вищої освіти (ЗНО), — зазначила Олена Фіданян. — Сьогодні тижневе навантаження на випускника становить до 36 годин на тиждень (пам’ятаємо, що в дорослих воно 40 годин). За умови організації шкільного навчального трансформера реально зменшити навантаження на школяра до 12 годин, які є для нього пріоритетними, зберігаючи при цьому вчительське навантаження та заробітну платню згідно з тарифікацією. Після обговорень зі столичними директорами вирішили, що розпочнемо покроково — спробують лише ті, хто впевнений, що це посильно для педагогічних колективів».

Також очільниця Департаменту відзначила, що за умов дистанційного режиму навчання школярам не вистачає 12-го року навчання.

«Ми маємо рятувати своє майбутнє. Воно в руках тих, хто сьогодні навчається в середній школі. Саме їм загрожує системне накопичення НЕзнань, якщо ми, дорослі, не обʼєднаємо свої зусилля задля майбутнього нашого суспільства, — наголосила вона. — COVID-19 продовжує випробовувати нас і навчати. Він дає нам до рук нові педагогічні інструменти, окремі з яких назавжди увійдуть у наше освітянське життя, змінюючи нашу вчительську свідомість, шліфуючи нашу майстерність, розвиваючи кожного з нас як особистість. Він не відступає, а отже зміни неминучі. Не треба сидіти й чекати. Упевнена: значно цікавіше крутитися у вирі подій, змінювати і змінюватися».

Також Олена Фіданян розповіла про особливості цьогорічного навчального карантинного року

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»