Смерть путіна та пригоди Паддінгтона: що нового у столичних кінотеатрах

У кінотеатрі. Ілюстративне фото: freepic
У кінотеатрі. Ілюстративне фото: freepic

Цього тижня у прокат вийшло багато очікуваних стрічок.

Серед них — картина про сучасного російського диктатора, зроблена за спеціальною технологією, нова стрічка з Ніколь Кідман, продовження пригод кумедного ведмедя, картина про відверту розмову в таксі, історія двох підлітків, французька комедія та рімейк фільму жахів.

Драма «Смерть путіна»: біографія з фантазією

Немічного путіна, прикованого до ліжка, ймовірно в останні хвилини його життя, мабуть, прагне побачити кожен українець. І польський режисер стрічки, Патрік Вега дає таку можливість. Він намагався відтворити біографію путіна у власний спосіб. Зазначимо, що стрічка в оригіналі називається просто «путін», а її назва в українському прокаті — скоріше для привернення уваги.

Хронологічно історія починається з того, як хлопчика з далекого кінця росії відправляють до родичів в Ленінград, а далі він опиняється на вулиці та мусить виживати. З часом стає безжальним та йде по головах, а супроводжують його два демони — хлопчик Самаель (у шапці-будьоновці) та жінка «Легіон». Вони стають його внутрішніми голосами, які підказують, що робити. Це відсилання до біблейських мотивів зрештою призводить до універсальної теми протистояння добра і зла. Власне, через це неможливо зрозуміти без метафізичних моментів особисту трансформацію путіна, яка призвела його до життя диктатора, адже багато виборів та дій, за сюжетом, робили замість нього його демони.

Моменти з біографії путіна подані гротескно-сатирично, як подарунок меру Санкт-Петербургу Анатолію Собчаку гірлянди з рулонів туалетного паперу. Зазначимо, що роль путіна зіграв актор Славомір Собала, однак більшої схожості цього, як і іншим реальним образам у фільмі, додала технологія з використанням deep fake під назвою Exis AI.

Фільм знімали у Польщі, Ізраїлі, у зруйнованому Алеппо, у декораціях у Сполучених Штатах. Режисеру співпрацював з операторами з України, які знімали для нас справжні бомбардування міст. А в росії люди, які ненавидять путіна, допомогли зафільмувати кремль.

«Це, мабуть, перший байопік, який відбувається в реальному часі. Існує багато кінобіографій політиків, диктаторів, але всі вони про минуле. Тут у нас зовсім інша ситуація, — розповів в інтерв’ю УП режисер Патрік Вега. — Глядач може взяти з цього фільму те, що неможливо знайти ніде: ви не можете побачити Путіна в найбільш приватних, інтимних ситуаціях, коли він слабкий, коли відчуває страх, коли він плаче. Тому гадаю, що це дуже унікальний досвід».

Трилер «Хороша погана дівчинка»: коли перемагають темні фантазії

У генеральної директорки великої міжнародної компанії Ромі (Ніколь Кідман) є усе: влада, гроші, люблячий чоловік та двоє прекрасних дітей. Поведінка нового стажера Семюеля (Харріс Дікінсон) виводить її з рівноваги. Його зухвальство та сміливість одночасно дратують та пробуджують темні фантазії. Чогось їй завжди не вистачало. Тепер це щемливо близько та водночас небезпечно. Цей зв’язок може зруйнувати усе життя жінки, позбавити її усього, заради чого вона працювала десятиліттями. Пристрасть змиває правила і тепер Семюель диктуватиме, а Ромі буде коритися йому.

Фільм зняла голландська режисерка та сценаристка Халіна Рейн. Джерелом натхнення слугували еротичні трилери 80-х та 90-х років. Головну героїню вона створювала так, аби її зіграла саме Ніколь Кідман.

Прем’єра фільму відбулася в рамках Венеціанського міжнародного кінофестивалю. За краще виконання жіночої ролі Кідман нагородили Кубком Вольпі.

Драма «Випадкова розмова»: відвертість у таксі

Вийшовши з аеропорту імені Кеннеді дівчина (Дакота Джонсон) замовила таксі. Водій Кларк (Шон Пенн) завів легку світську розмову. Від загальних тем перейшли до більш особистих. Зазвичай дорога від аеропорту до Манхеттену, де живе дівчина, займає близько години. Через аварію на дорозі їхати довелося набагато довше. Зрештою, відверта розмова із таксистом стала спробою знайти відповіді на питання, які давно турбують.

Картина є режисерським дебютом сценаристки Крісті Холл. Сценарій було написано ще у 2017 році, тоді ж він потрапив у список кращих нереалізованих сценаріїв Голлівуду. Головну роль зіграла Дакота Джонсон, яка й запросила собі у напарники Шона Пена. Для зйомок використовували великі екрани, на які виводили види вулиць Нью-Йорка.

Сімейна комедія «Пригоди Паддінгтона в Перу»: повернення додому

Як відомо з попередніх частин, Паддінгтон приїхав до Лондона із далекого Перу. Він шукав науковця, який колись потоваришував з його тіткою та дядьком. Натомість знайшов родину Браунів, які прийняли його як рідного.

Тим часом у Перу, у притулку для літніх ведмедів, яким керує життєрадісна монахиня (Олівія Коулман), живе тітка Люсі. І ось нарешті герої зустрінуться.

Це вже третій фільм про ведмедя Паддінгтона, попередні вийшли у 2014 та 2017 роках. Сюжет ґрунтується на низці оповідань Майкла Бонда. Сумарно фільми про Паддінгтона зібрали у прокаті близько $500 млн., а перша частина вважається найуспішнішим сімейним фільмом, знятим за межами Голлівуду.

Драма «Тихий рев»: випробування для підлітків

Події розгортаються на острові неподалік Шотландії. Увесь вільний час Дондо (Луїс Маккартні) проводить з дошкою для серфінга, не в змозі змиритися з втратою батька, який зник у морі. Єдина людина, яка справді намагається зрозуміти Дондо — це його однокласниця, бунтівна красуня і розумниця Сас (Елла Лілі Хайланд). Вона пропонує хлопця втекти з острова, щоб знайти власний шлях.

Стрічка є повнометражним режисерським дебютом Джонні Баррінгтона, який сам написав сценарій. Знімали її на острові Скай, найбільшому і найпівнічнішому з островів неподалік Шотландії. Виконавці головних ролей — Елла Лілі Хайланд та Луїс Маккартні — родом з Ірландії. Картина відкрила 76-й Единбурзький міжнародний кінофестиваль.

Комедія «Стартап»: почати нове життя в 59

Ален (Люсьєн Жан-Баптист) очікував на підвищення, але замість посади головного менеджера отримав звільнення. Розуміючи, що у такому віці мало хто з роботодавців схоче найняти його, Ален вирішує відкрити власний бізнес. Цілком перспективною справою, на його думку, буде догляд за дітьми.

Приєднатися до бізнесу він запрошує Жан-П’єра (Жерар Дармон), колишнього ведучого нудного телевізійного шоу, та Вероніку (Ізабель Нанті), з якою колись працювали разом. Жан-П’єр у розпачі через втрату популярності, а Вероніка останні роки бореться з депресією.

Комедія є дітищем Люсьєна Жан-Баптиста, який під час зйомок працював по обидва боки від об’єктиву кінокамери. Окрім виконання головної ролі він відповідав за режисуру та долучився до написання сценарію.

Фільм жахів «Вовкулака»: коли чоловік перетворюється на монстра

Коли Блейк (Крістофер Ебботт) отримав звістку, що його давно зниклого батька визнали померлим і тепер він успадкував сімейний будинок, чоловік пропонує дружині (Джулія Гарнер) та доньці вирушити в сімейну подорож до Орегону.

У дитинстві батько вчив його полюванню та був одержимий місцевою легендою про «вовче лице» — істоту, яка нападає на людей. І ось на нього щось напало і поранило — разом з родиною у віддаленому будинку Блейк поступово перетворюється на монстра.

Стрічка є вже другим рімейком однойменного фільму студії Universal, що вийшов на екрани у 1941 році та входив до циклу Universal Monsters.

Читайте також:

  • «Через історію нашої родини показую дорослішання українського суспільства», — Марія Стоянова про фільм «Фрагменти льоду». Для створення стрічки київська режисерка використала плівки батька 1986-1994 років, зняті вдома та під час закордонних гастролей.

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»