Київська опера відкрила маленьким слухачам основи «Джазової абетки»

Артисти, балет хор та музиканти Київської опери після прем’єри «Джазової абетки». Фото: Вадим Гнідаш/ Київська опера
Артисти, балет хор та музиканти Київської опери після прем’єри «Джазової абетки». Фото: Вадим Гнідаш/ Київська опера

Наймолодші глядачі театру та їхні батьки здійснили незабутню подорож у світ джазової музики, побували на майстер-класі зі степу, а також підспівували знамениту пісню про Пса Патрона, яка заграла несподіваними барвами в новій обробці.

Нещодавно у Київській муніципальній опері відбулася прем’єра вистави «Джазова абетка», що стала продовженням циклу пізнавально-освітнього проєкту: «Музичні класики для дітей та їхніх батьків», який також включає «Балетну», «Симфонічну», «Оперну» та «Хорову» абетки.

Унікальністю нової постановки є те, що її сценарій створений у співпраці з відомим джазовим музикантом, заслуженим діячем мистецтв, професором і композитором В’ячеславом Полянським. За його словами, результаті роботи поставників з’явилася весела, безтурботна та життєстверджувальна вистава, де представлені найяскравіші композиції джазової музики.

Концертна програма розпочалася виступом джаз-бенду та піаніста Тимура Полянського. Фото: Вадим Гнідаш/ Київська опера
Ведучий програми Данило Коток також заспівав декілька композицій. Фото: Вадим Гнідаш/ Київська опера

«Наша „Джазова Абетка“ — це смілива та водночас дещо зухвала, але благородна і безсумнівно, потрібна ідея, яка зі справжнім джазовим драйвом втілена в яскраве сценічне дійство. Ба більше, завдяки інтерактиву (залученню глядачів до всього того, що відбувається на сцені), складається враження, що ти сам є безпосереднім учасником подій становлення цього дивовижного мистецтва. Тож, впевнений, що вона не залишить нікого байдужим у глядацькій залі», — зауважив В’ячеслав Полянський.

Музикант розповів, що над створенням сценарію він працював спільно з режисером театру Дмитром Тодорюком та зі своїм сином Тимуром Полянським, який є також відомим джазовим піаністом, композитором та майстром імпровізації.

Тимур Полянський — відомий джазовий піаніст і композитор. Фото: Вадим Гнідаш/ Київська опера

У «Джазовій абетці» Тимур Полянський взяв участь і як виконавець, подарувавши слухачам незабутні моменти завдяки своїй майстерній грі на роялі. У своєму виступі артистові вдалося блискуче продемонструвати не лише віртуозну виконавську майстерність і техніку, але й познайомити слухачів з різновидами джазової музики, блискуче виступаючи як у сольних номерах, так і в ансамблі виконавців.

Подорожуючи сторінками «Джазової абетки», глядачі занурювалися у весь спектр джазової музики — самобутнього жанру, який з’явився у США на початку XX століття. Для нього характерні імпровізація, поліритмія, заснована на синкопованих ритмах, а також використання таких інструментів, як саксофон, труба, фортепіано та контрабас. Також глядачі мали змогу побачити запальні танці у виконанні солістів балету: свінг та рок-н-рол, що також походять від джазових ритмів.

Танцівниця степу Анастасія Старченко та глядачка Кіра вивчають елементи танцю. Фото: Вадим Гнідаш/Київська опера
Анастосія Старчеко під час виступу. Фото: Вадим Гнідаш/ Київська опера

Родзинкою програми став захопливий майстер-клас зі степу від Анастасії Старченко, 14-разової чемпіонки України, чемпіонки Європи, дворазової чемпіонки світу з американського степу та володарки Кубка світу з танців. Секрети своєї майстерності артистка розкрила не лише глядацькій аудиторії, але й навчила базовими танцювальним рухам маленьку Кіру, яка погодилася вийти на сцену театру.

Своїми сольними виступами порадували артисти опери Данило Коток та Наталка Чепченко, яка подарувала слухачам не лише джазові композиції, але й зворушила знаменитою Колисковою Клари з опери Джорджа Гершвіна «Поргі й Бесс».

Співає Наталка Чепченко. Фото: Вадим Гнідаш/Київська опера

А на завершення музичної програми прозвучала знаменита «Рапсодія в стилі Блюз» Джорджа Гершвіна у виконанні симфонічного оркестру театру під орудою диригента Романа Будзяка. Соліст-Тимур Полянський.

Свого часу цей твір став знаковим для подальшого для музики XX століття, впливаючи на подальший розвиток як джазу, так і класичної музики.

«Сьогодні слухачам особливо потрібна легка і позитивна музика. Тому зіграти джаз та ще й детально познайомити публіку із цим жанром є чудовим задумом нашої „Джазової абетки“. Було надзвичайно приємно працювати з нашою постановчою командою не тільки в день прем’єри, але й під час усього підготовчого процесу. Оркестрові репетиції були творчими й атмосферно теплими, адже це музика Гершвіна, адже це джаз», — зауважує диригент-постановник проєкту Роман Будзяк.

Музичну програму завершила «Рапсодія в стилі блюз» Джорджа Гершвіна. Фото: Вадим Гнідаш/Київська опера

Також за словами творчої команди проєкт «Джазова абетка» є надзвичайно яскравим та актуальним у наш час. Адже джаз символізує свободу та демократію — цінності, які залишаються надзвичайно актуальними для нашої країни в наші дні.

Чудовим завершенням музичного свята стала спільна імпровізація учасників концерту за участі маленьких глядачів, які обрали популярну нині пісню про Пса Патрона, яку музиканти майстерно аранжували на джазовий лад, викликавши неабияке захоплення серед дитячої аудиторії.

Тож прем’єра «Джазової абетки» у Київській опері стала самобутнім святом музики, подарувавши різним поколінням глядачів неймовірно яскраві емоції.

До теми: У КМАТОБі — прем’єра нових «Музичних класиків».

Світлини для публікації надані пресслужбою Київської опери.

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»