У Києві машин побільшало: як фахівці регулюють трафік

Ілюстративне фото Борис Корпусенко
Ілюстративне фото Борис Корпусенко

Нині трафік у Києві складає понад 91% від пікових довоєнних показників.

Про це для спільного проєкту «Київ фм» та «Вечірнього Києва» розповіли Дмитро Якубовський, начальник служби впровадження автоматизованої системи керування дорожнім рухом, та Богдан Тимченко, начальник служби розвитку організації дорожнього руху КП «Центр організації дорожнього руху» (ЦОДР).

За їхніми словами, аналіз трафіку за вересень, який є показовим місяцем з найвищою інтенсивністю руху, майже досяг пікових довоєнних показників.

«Але вже в жовтні, як свідчать наші архівні дані, цей відсоток зменшується на 1-5%. Точні цифри матимемо після аналізу даних за жовтень», — уточнили фахівці ЦОДР.

Вони зауважили, що моніторять ситуацію за допомогою детекторів транспорту, встановлених у світлофорних об’єктах. Наразі працює 170 таких детекторів на 67 світлофорах.

«Ми маємо доступ до понад тисячі камер відеонагляду, встановлених на вуличній мережі та підключених до системи комунального підприємства „Інформатика“. Диспетчери чергують цілодобово, а фахівці працюють у робочий час. Якщо на певній ділянці утворюється затор, ми можемо віддалено проаналізувати ситуацію та змінити режим роботи світлофорів. Це дозволяє оперативно оптимізувати рух і зменшити затори», — розовіли сеціалісти ЦОДР.

Ояснюється, що їх фахівцям не потрібні огодження аби втрутитися в ситуацію. Адже з 2018 року патрульна поліція відмовилася від затвердження режимів роботи світлофорів.

«Це значно спростило нашу роботу, оскільки тепер ми можемо коригувати світлофорні режими віддалено за кілька хвилин, без затримок на узгодження, які раніше тривали тижнями», — розповіли у ЦОДР.

За їх словами, перемикання режимів може відбуватися десятки разів на день. Окрім диспетчерів, у ЦОДР працює відділ оптимізації, який розробляє програми для роботи світлофорів.

«Загалом на балансі нашого підприємства — 738 світлофорних об’єктів, і на кожному з них налаштовано в середньому по вісім програм роботи для різних періодів дня. Наприклад, у ранковий пік діє один цикл, щоб полегшити в’їзд у місто; ввечері — інший, щоб розвантажити виїзд; а у міжпікові години — окремі налаштування», — інформують спеціалісти ЦОДР.

Цього року, за їх словами, на дев’яти об’єктах, де керування світлофорами здійснюється новими сучасними контролерами, встановили детектори транспорту й запровадили адаптивні режими, які дозволяють системі автоматично змінювати цикли роботи світлофорів залежно від інтенсивності руху в режимі онлайн. Усього таких світлофорних об’єктів у 26.

У режимі онлайн диспетчери бачать дороги столиці. Архівне фото Бориса Корпусенка

«Це мало, оскільки обладнання коштовне, і ми нещодавно почали його впроваджувати», — сказали фахівці ЦОДР.

Вони також пояснили, що їх диспетчер у режимі онлайн бачить карту, де відображено всі світлофорні об’єкти міста. Якщо з’являється повідомлення про несправність, диспетчер перезапускає світлофор за регламентом.

Якщо протягом 10 хвилин світлофор не відновлює роботу, диспетчер повідомляє патрульну поліцію, яка виїжджає на місце, оцінює ситуацію і за потреби регулює рух.

«Також інформація про несправність передається до нашого експлуатаційного підприємства, і на об’єкт виїжджає інженер для усунення несправності», — поінформували фахівці Центру організації дорожнього руху.

Повний текст інтерв’ю читайте тут.

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»