Фахівці розповіли про новий етап ремонту тунелю метро біля «Деміївської»

Роботи в тунелі біля станції «Диміївська» Фото: «Автострада»
Роботи в тунелі біля станції «Диміївська» Фото: «Автострада»

Компанія Autostrada завершила демонтаж аварійної ділянки та укріплює залізобетонною «сорочкою» частини старого тунелю, які прилягають до аварійної ділянки з обох боків.

Роботи по відновленню частини тунелю між станціями метро «Деміївська» — «Либідська» тривають цілодобово, без вихідних.

Укріплення залізобетонною «сорочкою» частин старого тунелю, які прилягають до аварійної ділянки з обох боків необхідні тому, що підтримувальна «сорочка» — це залізобетонна труба, яка повністю повторить округлу геометрію тунелю, що загалом підсилить проблемну ділянку.

У компанії Autostrada повідомили, що перед початком робіт з посилення тунелю залізобетонною «сорочкою» фахівці виконали ряд підготовчих робіт: поверхню бетонних тюбінгів ретельно зачистили, щоб виявити недоліки та деформації кільцевої оправи.

«Оскільки тунель обводнений, потрібно було ретельно герметизувати всі шви, найменші тріщини та щілини в оправі. Тому спочатку через спеціальні ін’єкційні пакери, попередньо встановлені в оправу тунелю, було проведено нагнітання двокомпонентної поліуретанової смоли, яка при контакті з водою збільшується у декілька разів і заповнює найдрібніші пори», — інформують будівельники Autostrada.

Пояснюють також, що після цього в кесони тюбінгів встановили армований каркас та розпочали процес торкретування (набризкування «мокрого» торкрет-бетону).

Пластичний бетонний розчин при «мокрому» торкретуванні добре заповнює кесони (поглиблення) тюбінгів та замикає в собі вже частково гідратований цемент, що значно покращує зчеплення з поверхнею оправи тунелю.

Після цих робіт фахівці влаштовують гідроізоляцію, встановлюють металеві радіальні каркаси та приступають до безпосереднього спорудження посилення тунелю монолітною бетонною «сорочкою», яка також виконується методом «мокрого» торкретування.

«Вечірній Київ» повідомляв, що рух між станціями метро «Деміївська» та «Либідська» можуть відкрити до кінця літа

Всі фото Autostrada

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»