Столичне метро справляється з перевезенням пасажирів й критичного стану не досягло, — Вигівський
У столичному метрополітені говорять про загальний кадровий дефіцит та нестачу машиністів поїздів.
Наразі у київській підземці не вистачає 15 відсотків працівників. Дефіцит машиністів привів до збільшення наповнюваності вагонів, проте метро справляється з перевезенням й критичного стану не досягло.
Виконуючий обов’язки начальника Київського метрополітену Віктор Вигівський нагадав, що з 3 червня підприємство працює зі зменшеною парністю поїздів на всіх гілках метро. Наразі інтервал руху складає 3-4 хвилини у пікові години та до 6 хвилин у міжпікові години.
«Така ситуація склалася через брак кадрів у Київському метрополітені. На цей час ми маємо понад 15 відсотків вакантних посад. Практично по всім робочим спеціальностям існує брак кадрів — це електрики, механіки, машиністи поїздів, чергові диспетчери, що забезпечують рух поїздів. Основні проблеми, що вплинули на цю ситуацію є іміграція кадрів та тривалий час підготовки нових кадрів для роботи на підприємстві, мобілізаційна робота», — пояснив Вигівський.
Він додав, що всі вжиті метрополітеном заходи нині дають можливість перевозити пасажирів.
«Ми бачимо збільшення пасажирів в вагоні. Але ми ще критичної межі по заповнюваності вагонів не досягли. З точку зору комфорту ситуація трохи змінилася, але з точки зору пасажиропотоку ми забезпечуємо перевезення», — сказав Віктор Вигівський.
Керівник столичної підземки зупинився на питанні бронювання працівників метрополітену.
«Ми знаємо, що відсоток заброньованих не має перевищувати 50 відсотків. Ця норма існує і для нас. Ми так і працюємо», — сказав Вигівський.
На запитання «Вечірнього Києва» щодо бронювання саме машиністів, що нині працюють й чи не зменшиться їх кількість найближчим часом, Віктор Вигівський відповів наступне: «Всі ті машиністи та працівники, які на цей час мають підстави для бронювання, вони заброньовані. Певна кількість людей різних спеціальностей бронюється згідно чинного законодавства, і відповідно забронювати їх ми не можемо. А тих, хто мали документи, які дають підстави для бронювання, зокрема через займану посаду, ми забронювали. Будемо сподіватися, що кількість машиністів залишиться такою, як є на сьогодні».
Щодо підготовки нових кадрів, Вигівський пояснив, що враховуючи специфіку роботи в підземці, машиніста потрібно готувати близько року.
«В цей термін входить й засвоєння теорії й проходження практичних занять. Крім того, є різний рухомий склад, тому ще й потрібно адаптувати новачків після навчання до роботи на певному рухомому складі», — сказав керівник метрополітену.
Він наголосив, що окреме питання — диспетчери.
«Це фахівці високого класу, які мають працювати цілодобово, мають досконально знати підприємство, й до того, повинні психологічно бути готові до роботи в будь-якій ситуації тому, що підприємство — складний механізм, й потрібно приймати рішення в залежності від ситуації. На підготовку таких спеціалістів йде не один рік», — пояснив Вигівський.
За його словами нині в метрополітені за гендерним складом — 59 відсотків чоловіків та 41- жінок і такий баланс склався історично. Адже вважалося, що метро це чоловіча структура.
«Але наразі ми не розділяємо людей з точки зору робочих професій, а намагаємося залучати всіх до роботи. Головне, щоб було бажання навчатися, працювати на обраній посаді в залежності від стану здоров’я. В нас в листопаді оголосили набір на курс машиністів. Запрошували й чоловіків і жінок. На жаль, на цей час навчається лише одна жінка-киянка, яка закінчила коледж. Вимог до спеціальної освіти ми не висуваємо. Потрібно мати хоча б базову середню», — сказав Вигівський.
У метрополітені розуміють, що процес набору кадрів треба активізувати. Найближчим часом оголосять додатковий набір в групу машиністів для того, щоб створити резерв для роботи на рухомому складі.
Загальна картина по кадрах — як і на всіх підприємствах. Підприємство працює з рекрутинговими агентствами, шукає працівників. Дає оголошення у самому метро. Проте до цього часу не отримало того результату, який би дав їм можливість працювати в більшому складі.
Віктор Вигівський ще раз наголосив, що жінки можуть бути машиністками: «Надіюся, що розпочатий процес набору жінок посилиться».
«Вечірній Київ» повідомляв, що у київському метро змінять графік руху поїздів
Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»