Майже дві тисячі користувачів зареєструвалися на київському «Порталі Захисників та Захисниць»

Під час засідання. Фото: Борис Корпусенко
Під час засідання. Фото: Борис Корпусенко

З них понад 200 оформили послуги онлайн.

Київ першим в Україні запустив сервіс «Портал Захисників та Захисниць». Його головна мета — стати «єдиним вікном» для отримання усіх послуг, які надає місто для військових, їхніх сімей, та сімей загиблих Героїв.

Ось уже понад два з половиною тижні портал працює в режимі бета-версії. За цей час його відвідало понад 19 000 унікальних користувачів, та майже 2000 осіб зареєструвалися, які оформили понад двісті послуг онлайн.

Найбільшим попитом серед онлайн-послуг користуються виплата матеріальної допомоги та оздоровлення дітей у супроводі дорослого.

Очікується, що портал матиме понад 500 тисяч користувачів. Фото: Борис Корпусенко

Звичайно, як і в кожного нового продукту зі сфери ІТ, та ще й такого масштабного, виникають певні «баги». Тож як їх виправити, та покращити сервіс, а також як пропагувати його серед цільової аудиторії — військових, обговорювали представники різних міських департаментів на Координаційній раді Захисників і Захисниць. Засідання відбулося під головуванням заступниці голови КМДА Марини Хонди.

Вона нагадала, що призначення порталу — запровадити універсальний та гнучкий сервіс, який допоможе зробити взаємодію з міськими установами більш оперативною, без додаткових реєстрацій, а також максимально безбар’єрною для киян-Захисників та киянок-Захисниць, їхніх родин та родин загиблих.

Марина Хонда. Фото: Борис Корпусенко

«Захисники та Захисниці, а також їхні сім’ї, не повинні бути обтяжені бюрократичними вимогами. І цей електронний ресурс, що працює за принципом «єдиного вікна», ми запустили першими в Україні за дорученням мера столиці Віталія Кличка.

Сервіс спростив процес отримання соціальних послуг та інформації про них. Вже забезпечено безбар’єрний онлайн-доступ до 10 міських послуг, додано інформаційну картку на 45 послуг та сервісів, загалом Київ Цифровий вже оцифровує понад 160 послуг. І це не кінцева цифра», — зазначила Марина Хонда.

Роман Деркач. Фото: Борис Корпусенко

«Коли ми розпочали роботу над порталом, то оцінювали нашу аудиторію в майже 100 тисяч військовослужбовців та 300 тисяч членів їхніх родин. Наразі чітко визначити цю цифру складно, проте очевидно, що сервіс є необхідним та затребуваним.

Наше завдання — зробити його максимально зручним для військових. Адже, наприклад, людина, яка приїхала додому на декілька днів під час ротації, не хоче витрачати дорогоцінний час на ходіння по кабінетах чиновників, а прагне провести його з сім’єю. Тому ми ставимо собі за мету дати Захисникам та Захисницям можливість вирішити максимально велику кількість питань онлайн», — зазначив заступник начальника Департаменту управління проєктами КП «ГІОЦ» офіцер ЗСУ Роман Деркач.

Оскільки обговорення мало робочий характер, представники різних департаментів радилися, яким чином покращити роботу сервісу. Зокрема, Директорка департаменту молоді та спорту КМДА Юлія Хан зазначила, що вони готові розміщувати на порталі анонси спортивних заходів для ветеранів, діючих військових, членів їхніх сімей.

Депутат Київради (фракція «Європейська Солідарність»), військовослужбовець Олександр Погребиський прийшов на координаційну раду для того, аби попередити, що не зміг зареєструватися на порталі — «Дія» не пропускає. Проте на порталі можна верифікуватися не лише через Дію, а й через електронний підпис, який надають низка банків. До слова, представник Міністерства ветеранів, який був присутній на координаційній раді, запевнив, що у Мінцифри знають про проблему верифікації військовослужбовців у Дії. Ситуацію має виправити запуск електронного «Посвідчення ветерана», який очікують уже скоро.

Людмила Абдурахманова. Фото: Борис Корпусенко

Водночас дружина діючого військового Людмила Абдурахманова зареєструвалася на порталі просто під час засідання координаційної ради. «Сервіс простий, я ще не ознайомилася з усіма послугами, які я, як дружина військового, та мій чоловік можемо отримати, проте бачила, що частина послуг надається онлайн — і це дуже зручно», — розповіла вона «Вечірньому Києву».

Робота над наповненням функціоналу сайту триває. Зокрема зараз різні департаменти працюють над зміною нормативно-правових актів на рівні міста, а також над інтеграцією з надавачами послуг на державному, місцевому та приватному рівнях. При цьому буде чіткий алгоритм перевірки якості послуг, які надають як приватні, так і державні та комунальні заклади.

Відгуки щодо роботи «Порталу Захисників та Захисниць» ви можете надсилати на електронну пошту [email protected].

Якщо вам потрібна консультація або допомога щодо користування порталом, звертайтесь до Київ Мілітарі Хаб за телефоном 0800-300-633.

Портал доступний за посиланням. Наразі працює в режимі бета-версії.

Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»