«Арсенал» вдягає піксель: вперше військові стали програмними партнерами книжкового фестивалю

На виставці. Фото Олексій Самсонов
На виставці. Фото Олексій Самсонов

Виставку «Вдягаю піксель. Історії тих, хто обрав боротьбу» презентували в перший день роботи «Книжкового Арсеналу».

Управління стратегічних комунікацій Генерального штабу ЗСУ вперше в армійській історії виступив програмним партнером Міжнародного фестивалю «Книжковий Арсенал».

Полковник Артемій Катков, т.в.о. начальника Управління стратегічних комунікацій ГШ ЗСУ та керівник проєкту розповів «Вечірньому Києву», що для виставки відібрали 10 героїв відеосюжетів, які створили режисери та оператори СтратКому.

Артемій Катков

«Історії про людей різних спеціальностей — медсестри, психологині, водія, механіка, іт-шника, пресофіцерки, дизайнера. Розповідаючи про них ми хочемо донести, що в ЗСУ немає неважливих професій. І для ЗСУ немає неважливих людей. Всі наші герої встали на захист Батьківщини за покликом серця й обрали ті спеціальності в армії, в яких були фахівцями у цивільному житті», — розповів Артемій Катков.

У великому залі «Мистецького Арсеналу» на екрані демонструються відеорозповіді військовослужбовців, які говорять про свою мотивацію служити Батьківщині. Запам’яталися слова пресофіцерки однієї з бригад Анастасії Блищик, яка говорить, що пішла на фронт не помирати, а перемагати.

Тарас Іщик

«Я мобілізувався сам, добровільно пішов 24 лютого 2022 року у ТЦК, і скільки держава вважатиме за потрібне, стільки служитиму. Хто за нас зробить нашу роботу? Ніхто», — говорить в коментарі «Вечірньому Києву» дизайнер, герой представленого на виставці відео, автор нової айдентики ЗСУ Тарас Іщик, боєць однієї з бригад ТрО.

Він розповів, що пройшов весь військовий вишкіл, має досвід виконання бойових завдань на фронті. Навесні 2022 року його бригада виїхала на фронт, на Донецький напрямок, на Сіверський Донець. «Бувають проблемні питання, але все це можна витерпіти, адже це обов’язок всіх, хто прийняв військову присягу. Тому нема на що жалітися — треба працювати», — говорить Тарас Іщик.

Тарас — львів’янин, автор нового візуального стилю ЗСУ, айдентики. Він розповів, що до зміни символіки в армії ще не дійшло, адже це прерогатива Командувача ЗСУ.

«Але ми впевнено йдемо у тому напрямку. Тому що, та айдентика й графічний стиль, який ми створили, зараз в інформаційному полі й це буде додатковим аргументом для зміни символіки потім», — пояснив Іщик.

Він розповів, що основою нової айдентики ЗСУ є військовий тризуб. По суті цю історично виправдану форму можна покласти в основу символіки, щоб оновити всю систему емблем видів та родів військ ЗСУ, до якої додати ще ті, яких немає в Указі президента про символіку.

«Я говорю про емблему Сил логістики, Сил підтримки, Медичних сил, емблему Головнокомандувача ЗСУ, тому що у нього з начальником Генерального штабу одна емблема на двох, і виправити всі ті недоліки, які з 2017 року по суті ще не виправили», — пояснює Тарас Іщик.

За його словами, змін має зазнати й бойовий прапор військових частин, тому що на аверсі у напису «За Україну! За її волю!» використано російський шрифт «іжиця».

«Після 2017 року ми маємо оновлені однострої, систему нарукавних знаків. Єдиною річчю що ще не оновлена — є символіка ЗСУ», — сказав Тарас Іщик.

Тарас приїхав на виставку в Арсеналі зі Львова в останній день своєї відпустки. Як професійний дизайнер, він підтвердив, що виставка того вартує.

«Вона дуже класна. Графіка цікава, чудово передає зміну професій. Це гарна ідея, особливо в період, коли в ЗСУ потрібні фахівці різних напрямків, люди для різної роботи. Я вважаю, що досвід того, що вдалося зробити й мені, й моїм колегам, показує: якщо вірити в ідею, то можна все реалізувати», — сказав Тарас.

Оформлення виставки СтратКому виконала відома ілюстраторка Марія Кінович, яка співпрацювала з Facebook, MacPaw, The Economist.

Марія Кінович та її роботи на виставці

«СтратКом пройшов до мене із завданням — показати професії в армії. Я запропонувала зробити шари — тло, в якому зашифровані символи мирних професій, далі — портрет героїв. У мене не було їх фото, і я малювала людей за відеороликами, показуючи їх одночасно у цивільному та військовому одязі. Робота з великими брендами та компаніями сильно формує навички, коли мало свободи, багато обмежень, а малювати треба. Тому цей проєкт зробила за місяць. Наша співпраця була дуже чітко організована», — сказала Марія Кінович.

За словами керівника проєкту Артемія Каткова, це не перший мистецький проєкт СтратКома. Перед тим відбулася виставка, присвячена Збройним Силам України на Центральному залізничному вокзалі.

«У фотопортретах показували: ЗСУ — це народ України, демонстрували емоції воїнів — жінок і чоловіків, їх радість, страждання, війну. 1 червня о 16:30 презентуватимуть документальну стрічку „Спротив та Єдність“. Це документальний фільм на основі серії інтерв’ю з відомими письменниками, філософами та митцями: Володимиром Єрмоленком, Сергієм Жаданом, Оксаною Забужко, Олександром Михедом, Іриною Цілик, Артемом Чехом», — анонсував Артемій Катков.

У фільмі митці розповідають, як російська агресія вплинула на літературу, як українська культура протистоїть гібридній зброї агресора, як література розповідає світу про ситуацію в Україні; як формування покоління переможців може стати підґрунтям для побудови країни майбутнього.

Для військовослужбовців вхід на територію «Книжкового Арсеналу» вільний.

Читайте також: «Понад 44 тисячі українських воїнів пройшли через міжнародні миротворчі місії, — Сирський привітав воїнів-миротворців».

Катерина НОВОСВІТНЯ, фото Олексій САМСОНОВ «Вечірній Київ»