«Наша ціль — здорова нація!»: інтерв’ю із засновником компанії FRUIT TIME

FRUIT TIME — один з найбільших дистриб’юторів овочів та фруктів в Україні. Імпортер вже 13 років працює з ресторанами, кав’ярнями, готелями, барами, а також здійснює роздрібну доставку продуктів в Києві, Харкові, Дніпрі, Запоріжжі, Полтаві. Про шлях розвитку та специфіку роботи в сегменті HoReCa ми поговорили із засновником компанії — Дмитром Осиповим.
Розкажіть про історію створення FRUIT TIME. Чому ви обрали саме цю нішу?
Історія FRUIT TIME почалася в Харкові наприкінці 2008 року. На той час я вже мав великий досвід роботи в продажах, адже тривалий час працював менеджером з продажів у компаніях, які постачали алкоголь в кафе та ресторани. Я був успішним у своїй роботі, добре розумів специфіку співпраці з клієнтами HoReCa. Проте, усвідомлення того, що моя діяльність пов’язана з продуктом, який шкодить людям, пригнічувало мене.
Набравшись досвіду в алкогольній індустрії, я відчув силу і бажання створити власну компанію, але вже з іншим, корисним продуктом, — овочами та фруктами. У Харкові зразка 2008 року ця ніша була вільною, тому ми почали планувати власний бізнес, і вже 11 січня 2009 відбулося перше відвантаження.

Мені дуже подобається продукт, з яким працює наша компанія. Фрукти та овочі — це про здоров’я, енергію, хороший настрій. Я сам веду здоровий спосіб життя, люблю спорт і корисну їжу. Саме тому, одна з головних цілей FRUIT TIME — здорова нація! Ми прагнемо робити людей здоровішими та щасливішими. За 15 років своєї діяльності ми жодного разу не зрадили цим цінностям! Ви не знайдете в нашому асортименті нічого шкідливого, хоча було багато можливостей заробляти більше, змінивши підхід.
Що було найважчим на початку розвитку компанії? З якими викликами ви зіткнулися?
Найскладніше було залучити клієнтів. FRUIT TIME став першим дистриб’ютором овочів та фруктів для ресторанного бізнесу в Харкові. На той час закупівлею продуктів займалися переважно некомпетентні люди — брати, друзі, куми власників. Це відображалося на якості товарів, призводило до надмірних витрат й затримок на кухні. Ми ж доводили, що кожен повинен робити свою справу.
Завдання ресторану — забезпечити умови, за яких кухня зможе видати страву вчасно, і саме такого вигляду і якості, як задумав шеф-кухар. Заклад не повинен бути експертом у питаннях фруктів та овочів. Яка сезонність продуктів, у яких країнах, з яким запасом та які сорти замовляти — усе це компетенція дистрибутора. Наприклад, навіть щоб обрати на пюре картоплю, яка не буде темніти в процесі приготування, теж потрібно мати відповідні знання.
На початках складно було зламати застарілу систему роботи в ресторанах. Проте, коли ми показували переваги в цифрах, — порівнювали ціни і якість продуктів, розповідали про сервіс, — заперечувати очевидне вони не могли. Працювати з нами було на порядок вигідніше.
Як розвивалася компанія далі? Що підштовхнуло до розширення в інші міста?
У Харкові ми втілювали якісну і кількісну дистрибуцію. Ми розширювали асортимент, додавали ресторани, пропонували клієнтам нові продукти. Наприклад, саме ми ввели на харківський ринок їстівні квіти. Нашою метою було не йти сліпо за запитом, а розвивати ринок, започатковувати нові тренди. Орієнтація була на світові стандарти роботи. Запозичувати досвід ми їздили в Грузію, Іспанію, Голландію, Польщу.
Я вважаю, що у бізнеса є два шляхи: розвиток або стагнація. Будь-яка компанія повинна розвиватися. Коли у Харкові покриття FRUIT TIME охопило майже 100% ресторанів, ми зрозуміли, що треба рухатися далі. Першим у списку нових міст був Донецьк. Проте, кілька зустрічей з представниками ресторанів і готелів показали, що рівень ринку HoReCa там був дуже низьким, навіть порівняно з меншим Харковом. Закладами, в які було вкладено шалені інвестиції, управляли люди, далекі від бізнесу та системності. Наступним ми відвідали Київ. Київський ринок виявився на рівень вищим за харківський, і це викликало велике бажання показати свої сили і свій сервіс. У році ми запустилися в Києві, а через два роки — у Дніпрі. Далі була Полтава, Запоріжжя та невеличкі міста в Київській, Харківській, Дніпровській областях.

Перші сім років компанія FRUIT TIME щорічно збільшувалася на 100%: за кількістю співробітників, складів, клієнтів. І в наступні роки у нас завжди була позитивна динаміка розвитку. Наразі ми обслуговуємо близько 2500 ресторанів щоденно. Компанія працює цілодобово, має близько 3000 м² холодильних складів, великий брендований автопарк з холодильниками та утеплювачами.
Які досягнення FRUIT TIME ви вважаєте найвизначнішими з початку існування й донині?
Базові принципи роботи компанії FRUIT TIME:
- Робити трошки більше, ніж від нас очікують.
- Завжди виконувати взяті на себе зобов’язання.
- Працювати чесно, правильно і справедливо.
Я дуже пишаюся тим, що нам вдається дотримуватися цих принципів в усі часи. Для клієнта — це привезти товар трошки раніше, наприклад. Для постачальника — внести виплатити без затримок, незважаючи на жодні обставини. Ми не робимо речей, за які нам буде потім соромно. Люди це відчувають, бачать і залишаються з нами на довгий час.
Однак, найголовніше наше досягнення — команда, яка формувалася довгий час. Зараз компанії 13 років, і у нас багато співробітників, які працюють із самого заснування. Більше 50% співробітників з нами понад 8 років. Це люди, які віддані нам, а ми віддані їм. Це найбільша сила FRUIT TIME.
Розкажіть про відзнаки, які ви отримували останнім часом.
Найбажаніша відзнака для мене — це процвітання моєї компанії. Однак, у 2019 році було дуже приємно потрапити в рейтинг кращих товарів і послуг Top Ukrainian Award. Я отримав статус-звання «Професіонал року 2019» за особистий інтегрований підхід до управління та розвитку виробництва, постачання та маркетингу у галузі фруктів та овочів в Україні. Для мене це стало підтвердженням того, що як управлінець, я рухаюся в правильному напрямку.

Які цінності поділяє ваша компанія?
У першу чергу, це — чесність і справедливість. Ми працюємо чесно по відношенню до всіх: співробітників, клієнтів, постачальників. По-друге, це — товар, що веде до здорового способу життя. Ми доставляємо якісні, безпечні і смачні овочі та фрукти, що роблять людину кращою і здоровішою. Звідси випливає і третя цінність: пропагувати щастя. Усе залежить тільки від нас, нашого настрою і погляду на життя. Стараємось налаштовувати співробітників на позитивний лад, і нести хороший настрій в маси. Здорова нація і щасливі люди!
Скільки людей зараз працює в FRUIT TIME?
У 2009 році наша команда складалася з двох людей. Наразі у штаті компанії понад 300 співробітників. Ми пишаємося тим, що можемо платити конкурентоспроможну заробітну плату, незважаючи на кризу, яку спричинила пандемія. Наші склади працюють у Харкові, Києві, Дніпрі, інших містах. Це чудово, що така велика кількість людей може працювати і забезпечувати свої сім’ї.

Що найбільше мотивує ваших продавців робити свою роботу краще за все?
На мою думку, найкращим стимулом добре працювати є здорова конкуренція. Наші співробітники розділяють цінності компанії, тому постійне бажання розвиватися, прагнення бути кращим, швидшим, якіснішим, — природне для них. Безумовно, повинні бути встановленні чіткі правила роботи та вестися контроль результатів. Це гарно стимулює і «лікує» від прокрастинації.
Розкажіть про соціальні проєкти, в яких бере участь компанія.
Як постачальник фруктів та овочів, FRUIT TIME є прихильником здорового способу життя. Його невід’ємна складова — спорт. Саме тому, ми регулярно підтримуємо спортивні організації та події. Зокрема, доставляємо продукти для кейтерингу на спортивні івенти, а також збираємо призи для переможців різноманітних змагань.

На початку пандемії 2020 року FRUIT TIME взяв участь у великому соціальному проєкті. Ми приєдналися до благодійного фонду Starenki, метою якого була підтримка пенсіонерів, які опинитися в скрутному становищі через локдаун. Зокрема, ми формували пакети допомоги з продуктами, а служба Meest Express організовувала доставку стареньким додому.
Які ваші плани на майбутнє? Які нововведення чекати від FRUIT TIME?
Головний наш план на всі часи — продовжувати розвиток: додавати клієнтів, збільшувати кількісну і якісну дистрибуцію, покращувати сервіс. Крім того, хочемо запустити і вже тестуємо виробництво власних товарів: чищених і нарізаних овочів. На наш погляд, це дуже перспективний напрямок на ринку HoReCa, адже дозволяє скоротити час роботи співробітників та заощаджувати на відходах й використанні води на кухні.
Що, на вашу думку, є ключовим для успішного зростання компанії?
На розвиток бізнесу впливають як злети, так і падіння. Чим швидше ти аналізуєш помилки і дієш інакше, тим краще розвивається компанія. У твоїх невдачах — твоє зростання. Треба слідувати своїм принципам, не зраджувати собі і працювати чесно.
Надзвичайно важливою є команда, і те, як ти до неї ставишся. Ми своїх людей цінуємо, любимо, і вважаємо, що вони — наша головна перевага!
Вебсайт компанії: https://fruit-time.ua
Леонід РУДЕНКО