У Києві демонтують тюбінг на аварійній ділянці тонелю метро

Розкриття тюбінгу. Фото: КМДА
Розкриття тюбінгу. Фото: КМДА

На будівельному майданчику між станціями метро «Деміївська» — «Либідська» фахівці розпочали демонтаж залізобетонних тюбінгів.

Наразі, для прискорення робіт, спеціалісти провели часткове розкриття тунелю, а саме влаштували технологічний отвір, щоби виймати демонтований колійний бетон і подавати необхідні матеріали.

Як повідомляє КП «Київський метрополітен», відновлювальні роботи на будівельному майданчику проводять цілодобово. Зокрема розробляють котлован з кріпленням третього ярусу, очищують залізобетонні поверхні та видаляють демонтований бетон.

Крім того, проводять хімічне закріплення ґрунтів позатунельного масиву, підготовку поверхні тунелю для додаткового підсилення.

«Київський метрополітен» нагадує, що за попередніми висновками Науково-дослідної судово-експертної установи причинами виникнення загрози аварійної ситуації є неякісні проєктні рішення та неякісне виконання будівельно-монтажних робіт зі спорудження конструкції тунелю в межах аварійної ділянки. Нині дослідження триває. Остаточні висновки будуть після повного розкриття тунелю та проведення додаткових обстежень.

Роботи на будівельному майданчику проходять 24/7. Фахівці докладають максимум зусиль, аби відновити рух поїздів «синьою» лінією метро до кінця літа 2024 року.

«Вечірній Київ» повідомляв, що на ділянці тунелю між «Либідською» та «Деміївською» провели хімічне закріплення ґрунтів, виконавши роботи всередині тунелю у декілька етапів. У ґрунт через оправу тунелю закачували спеціальний хімічний засіб — двокомпонентний полімер, який відтісняє воду, збільшує міцність ґрунту на зсув та підтримує його структуру. У такий спосіб утворили «комір» навколо ділянки й закріпили його мікроцементом. Після цього продовжили роботи на поверхні у відкритому котловані.

Фото: КМДА

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»