Формується великий попит на соціальні, благодійні, навчальні та бізнес-події, — Світлана Кукліч про індустрію івентів

Співорганізаторка форуму EVENT MAKER — про перезавантаження галузі та особливості проведення івентів у воєнний час.
18 квітня в Pochayna Event Hall відбувся форум EVENT MAKER, який зібрав професіоналів івент-індустрії України, провідні експерти галузі та початківці. Ця подія стала платформою для обміну досвідом, нетворкінгу та пошуку нових рішень в умовах сьогодення.
У форумі взяли участь понад 300 учасників, серед них — представники компаній, що спеціалізуються на організації бізнес-івентів, освітніх заходів, весіль, дитячих розваг та кейтерингу, організатори фестивалів, ведучі та постачальники технічного оснащення (сцена, звук, світло), представники квиткових операторів, організатори онлайн-трансляцій, представники локацій та декоратори.
Експерти галузі поділилися своїми інсайтами та практичними порадами щодо організації івентів в умовах воєнного часу. Учасники форуму мали змогу налагодити ділові контакти з потенційними партнерами, дізнатися нові підходи до роботи, щоб оптимізувати свої бізнес-процеси.

Про особливості роботи індустрії у воєнний час та свої враженнями від форуму «Вечірньому Києву» розповіла директорка Pochayna Event Hall Світлана Кукліч.
— Як повномасштабне вторгнення змінило індустрію? Які основні виклики наразі постали перед організаторами івентів?
— Ми хотіли б, аби ця подія стала початком перезавантаженням івент-індустрії, адже з початку війни вона взагалі не подавала ознак життя. Багато агенцій чи локацій не пережило пандемію, а з повномасштабним вторгненням ситуація тільки погіршилась. Хтось перепрофіліювався, хтось призупинив діяльність, хтось сьогодні буквально на полі бою, хтось волонтерить, до того ж за кордон виїхало дуже багато фахівців. Так, звичайно, до повного відновлення цієї індустрії ще довго. Втім, зараз формується великий попит на соціальні, благодійні, навчальні та бізнес-події. І цей новий формат заходів перегукується з місією нашого бізнесу.
Організатори івентів, які не стоять на місці, а змінюються разом з новими викликами та з новими потребами ринку, матимуть більше переваг у майбутньому. Ми, як локація, це розуміємо, тому адаптуємося.
Наприклад, до традиційних вимог до локацій з початком повномасштабного вторгнення додались: обовʼязкова наявність резервного електропостачання для забезпечення заходу світлом та звуком. Клієнти очікують від локації максимальної підготовки до екстреного відключення електроенергії, аби не допустити повний блекаут у приміщенні, організація інклюзивного простору, щоб послуги для гостей з обмеженими можливостями були доступними та комфортними та забезпечення умов для проведення заходів під час повітряної тривоги, наявність укриття.
Проведення заходів в укриттях стало новою нормальністю для України. Російська агресія призвела до зміни звичних форм розваг. Деякі люди через небезпеку відвідування громадських місць почали проводити більше часу вдома. Це стало причиною збільшення популярності онлайн-розваг, таких як стримінг, інтернет-концерти та онлайн-кінотеатри.
— Чи змінились теми та формати заходів?
— Я спостерігаю як поступово відбувається переорієнтація івент-сфери. Домінуючими подіями в портфелі Pochayna Event Hall є ділові: форуми, конференції, презентації, бізнес-клуби, тімбілдінги. Нещодавно пройшла найбільша музична конференція України Урбан Фест на 1500 людей.
Наші резиденти «Леви на джипі» постійно проводять зйомки свого різноманітного контенту, відомі артисти проводять репетиції своїх великих шоу, проходять освітні заходи, формується попит на заходи з психотерапевтичним ефектом: релакс-концерти, кінотерапії, театральні вистави-рефлексії, різноманітні тілесні практики, філософські та психологічні практикуми.

— Яку завдання ви перед собою ставили, коли вирішили організувати велику подію для івентерів?
— Однією з головних цілей форуму EVENT MAKER, окрім обміну знаннями та досвідом, окрім обов’язкової на сьогодні благодійної складової, був саме нетворкінг. Створення, або апгрейд цієї мережі — можливість зав’язати нові знайомства для подальшої ефективної взаємодії між гравцями івент індустрії — це те, заради чого ми зробили цю подію.
— Що найбільше хвилювало учасників форуму? Які питання, теми, проблеми?
— Основні питання, які обговорювали, — це нові бізнес-моделі та стратегії розвитку івент бізнесу в Україні від 2022 року; нові підходи до керування та страхування ризиків; форс-мажори, як буденність; нестандартні партнерства та співпраці; стандарти роботи з підрядниками під час повномасштабного вторгнення; маркетинг івентів військового часу; на чому можна економити / як оптимізувати бюджет; чи можна організувати захід без бюджету; як залучити кошти на івент.
Також, головні проблемні питання сьогодні — це, в першу чергу, безпека, а також нестача кваліфікованих кадрів. Якщо говорити про локації, то окремими викликами є ціноутворення, підвищення собівартості послуг, переноси чи скасовування заходів, емоційний стан людей, що організовують та беруть участь у заходах.
Та попри складний час, це ще й можливість для хостів збільшити впізнаваність майданчика та збільшити клієнтську базу з меншими витратами, просто якісно забезпечуючи основні запити клієнтів.

— Що є критеріями успішного івенту сьогодні?
Критерії успішного івенту сьогодні такі ж самі, які були й до війни. Відсутність повітряних тривог та ракетних обстрілів можна назвати доброю вдачею, тому що на це, на превеликий жаль, жодний організатор не впливає.
— Які практичні поради ви б дали тим, хто сьогодні планує організувати івент?
Я б хотіла поділитися єдиною практичною порадою від Теодора Рузвельта, яка надихає особисто мене: «Роби, що можеш, з тим, що маєш, там, де ти є».
Ну, і на завершення — про майбутнє і чого ми прагнемо. Ми хотіли б розвивати нашу спільноту, підтримувати один одного, ділитися лайфхаками, досвідом, надихатися та ставати кращими.
Партнери заходу: LIVESTREAM, Botsband, Taptiq, Дім реклами БашнЯ, Futbolka.ua, Spraga, Gifty, Украфлора, Backstage.space, Pravda, Franz Audio, Феєрія, RegToEvent, Особливі, AO decor studio, Poparada, Ol.factoty
Медіапартнери: UNN, Ділова столиця, Вечірній Київ, mind.ua, marketer.ua, womo.ua, Київ 24, 44.ua
Генеральний партнер: robota.ua
Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»