Що буде з пошкодженою ділянкою тунелю між станціями Либідська та Деміївська: відповідь фахівців

Мова йде про 27 метрів перегінного тунелю між двома працюючими станціями столичного метро.
Компанія — підрядник ремонтних робіт «Автострада» повідомила, що її фахівці працюють цілодобово й без вихідних.
«Відбудовуємо перегінний тунель між станціями київського метро „Деміївська“ та „Либідська“: на 27-метровому аварійному відрізку всередині тунелю завершено перенесення комунікацій, починаємо розбирати колії та риштування, розбиваємо колійний бетон — готуємо аварійну ділянку до демонтажу», — поінформували в «Автстраді».


Станом на 29 лютого ситуація на будмайданчику була така: ззовні, над тунелем, вже влаштували розвантажувальну плиту, щоб зменшити тиск на тунель і дати змогу пересуватися важкій будівельній техніці. Продовжується буріння стіни у ґрунті способом буросічних паль. Ця система паль утворить суцільну бетонну стінку, яка утримуватиме ґрунт та не дозволить воді проникнути у майбутній котлован.
«Через те, що ґрунти у цьому місці досить складні, перенасичені водою, їх потрібно додатково стабілізувати. Тому вже невдовзі розпочнемо хімічне закріплення ґрунтів. Цей процес проводитиметься за допомогою спеціальних хімічних засобів, які під тиском нагнітаються у ґрунт. Лише після того, як буде повністю забезпечено цілісність конструкції котловану, розпочнеться розкриття тунелю. 27-метрову аварійну ділянку старого тунелю повністю демонтуємо і на цьому місці збудуємо новий — монолітний із прямокутним перерізом», — пояснили фахівці «Автостради».
Що буде зі старим тунелем: його частини, які прилягають до аварійної ділянки з обох боків, додатково укріплять зсередини так званою підтримувальною залізобетонною сорочкою.
«По суті це буде труба з бетону, яка повністю повторить округлу геометрію тунелю, що загалом підсилить проблемну ділянку. Перед тим, як розпочати будівельні роботи на цьому об’єкті, ми звернулися до науково-дослідного інституту «Енергопроєкт», який виконав інженерно-геологічні та інженерно-гідрогеологічні вишукування та забезпечив проєктувальників вихідними даними про умови проблемної ділянки тунелю.
Згідно з експертизою інституту рівень ґрунтових вод над тунелем суттєво не змінювався протягом усього періоду функціонування тунелю (тобто з 2010 року) і наразі становить 5-6 м. Всі роботи виконуються відповідно до проектних рішень, які базуються на висновках експертизи, що врахувала всі гідрологічні умови, в тому числі й максимальне підняття ґрунтових вод. Працюємо на обʼєкті цілодобово, без вихідних», — пояснили в «Автостраді».
Нагадаємо, що на синій гілці метро не зачинена жодна станція. Рух поїздів відбувається до діючої станції «Либідська» та з діючої станції «Деміївська» (у човниковому режимі). Мер Києва повідомив, коли відновлять рух поїздів метро між станціями «Либідська» та «Деміївська»
Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»