Департамент суспільних комунікацій прозвітував про роботу за 2023 рік

Фото під час звіту Департаменту суспільних комунікацій КМДА. Фото: Борис Корпусенко
Фото під час звіту Департаменту суспільних комунікацій КМДА. Фото: Борис Корпусенко

Це вже четвертий рік, коли Департамент прозоро та публічно звітує про свою роботу. Зокрема, про витрачені кошти.

У середу, 7 лютого, Департамент суспільних комунікацій КМДА публічно підсумував роботу у 2023 році. В.о. директора Департаменту Дмитро Рубан разом з керівниками підпорядкованих комунальних підприємств розповіли журналістам і громадськості про виконання міських цільових програм розвитку інформаційно-комунікативної сфери столиці та сприяння розвитку громадянського суспільства у місті Києві за минулий рік.

Спікерами заходу стали Наталія Лященко, в.о. директора КП «Телекомпанія «Київ»; Євген Лопушинський — в.о. директора КП «Київінформ»; Ірина Главацька, КП «Радіостанція «Голос Києва» та Ірина Колечкіна, заступник директора КНП «Центр комунікації».

Це вже четвертий рік, коли Департамент прозоро та публічно звітує про свою роботу. Зокрема, про витрачені кошти. Як і у минулі роки, усім присутнім презентували детальну презентацію, зі статистикою та ключовими цифрами.

Дмитро Рубан. Фото: Борис Корпусенко

З важливого, у 2023-ому вдалося залучили зовнішнє фінансування на майже 6 млн грн — для втілення цікавих ідей.

«Важливим для нашої роботи стала переорієнтація заходів, в основному на позабюджетне фінансування. Для державних органів — це виклик, — зазначив Дмитро Рубан. — До заходів міських цільових програм з позабюджетного фінансування вдалося залучити майже 6 мільйонів гривень. Це дало змогу зекономити та перенаправити бюджетне фінансування на більш важливі та актуальні видатки міста».

Спільно з Радою Європи, ІСАР Єднання та Асоціацією міст України у Києві провели перший саміт відкритих громадських просторів «Сила партнерства», де вперше зібрали фундаторів громадських просторів з усієї України.

Загалом впродовж року організували 36 інформаційно-комунікаційних кампаній (вдалося охопити 5,3 млн користувачів) та понад 160 заходів.

Серед основних також — премія за кращі громадські ініціативи в столиці ТОП-100.

«Нам дуже приємно, що кількість номінантів на цю премію щороку зростає. Якщо три роки тому було 150-160 номінантів, то у 2023 році претендували вже 401 організація. З них експертне журі вибрало 100 кращих проєктів», — зазначив Дмитро Рубан.

Ще одним щорічним і вже сталим напрямком став Форум розвитку громадянського суспільства. У 2023 році він трансформувався і проводився у форматі «Майстерня міста Києва». До форуму доєдналися близько 10 тисяч учасників.

Продовжує популяризуватися і мережа відкритих громадських просторів Vcentri Hub. Торік там провели 7 555 заходів та консультацій, залучивши майже 150 тис. відвідувачів. Наступного року планують відкриття ще двох просторів.

Департаменту суспільних комунікацій КМДА підсумовує роботу за 2023-ій рік. Фото: Борис Корпусенко

Підсумували також роботу комунальних медіа, які за минулий рік укріпилися на позиціях головних мовників столиці. Телеканал «Київ» отримав престижну премію «Big Data Awards», радіостанція «КИЇВ FM» входить у десятку найпопулярніших радіохвиль серед киян, вебпортал Вечірній Київ впевнено очолює рейтинг онлайн-медіа столичної тематики.

Департамент видав 14 книг, 4200 примірників яких передали до київських бібліотек. В рамках нових хвиль декомунізації та дерусифікації, за минулий рік надрукували 2 000 примірників брошури «Перелік вулиць у місті Києва, перейменування протягом 2014-2023 років».

«ТЕЛЕКАНАЛ «КИЇВ»: НАГОРОДИ, РОЗШИРЕННЯ АУДИТОРІЇ ТА МІЖНАРОДНІ ПРОЄКТИ

Комунальний телеканал «Київ» — один з основних мовників столичної громади. Щодня журналісти працюють в 16-годинному новинному форматі наживо та висвітлюють всі найважливіші локальні, регіональні та національні події.

Команда одна з перших виїжджає на місця руйнування внаслідок ракетних обстрілів по столиці й дає правдиву інформацію про атаку країни-терористки.

«Для нас важливо, щоби кияни мали можливість бачити насамперед локальну інформацію. І телеканал „Київ“ — це, фактично, єдиний майданчик телевізійного формату у столиці, де кияни можуть побачити актуальні й завжди оперативні новини міста», — додав Дмитро Рубан.

Телеканал «Київ» транслюють по всій Україні, зокрема, й у 27-ох прифронтових населених пунктах, а також — на тимчасово окупованих територіях.

Дивляться його й за кордоном — у Польщі, Німеччині та Іспанії. Саме там, за статистикою, проживає зараз найбільше переселенців з України.

За минулий рік команда відзняла не один документальний фільм спільно із військовими. Реалізували на телеканалі й чимало авторських проєктів. Зокрема, цикл відеосюжетів «Не вдома», показали серію мультиплікаційних роликів дітям та дорослим про ядерну небезпеку тощо.

Окремо згадують про кліп-подяку польському народові із символічною назвою «Богородиця». Цей проєкт вдалося реалізувати завдяки підтримці Польського Інституту у Києві. А спільно з польським телеканалом Respublica та Польським Інститутом у Києві виготовили документальний фільм «Січневе повстання 1863 року».

Впевнено зростає й статистика телеканалу на ютюбі. За рік кількість підписників на сторінці зросла на 20 тисяч підписників — зараз там налічується майже 400 тисяч.

Етери також конвертуються й на радіостанції «Київ FM», що дозволяє навіть у машині слухати актуальні новини столиці, України та світу.

«КИЇВ FM» У ТОП-10 НАЙПОПУЛЯРНІШИХ РАДІОСТАНЦІЙ

«Київ FM» за минулий рік має майже 900 тисяч унікальних слухачів. Завдяки такому показнику локальна радіостанція опинилася на шостій сходинці серед тих, які слухають кияни, випереджаючи навіть загальноукраїнські радіохвилі.

За останній рік на радіо зʼявилось 23 нових проєкти. Для порівняння, у 2022 році їх було усього 13.

Великою перевагою «Київ FM» є те, що в етері презентують хіти ще невідомих, але талановитих виконавців. Більшість ефірного часу — 90% — на комунальному радіо виділяють для новин. За рік новинних випусків було щонайменше 6000, ще понад 8000 — коротких тематичних інформаційних програм.

«ВЕЧІРНІЙ КИЇВ» — №1 СЕРЕД СТОЛИЧНИХ ОНЛАЙН-МЕДІА

Зазначимо, що інтернет-видання входить у структуру КП «Київінформ».

«Колектив щодня працює над створенням великого масиву інформаційних матеріалів. Великою доданою вартістю, підкреслю, є те, що журналісти готують і аналітичні матеріали, великі розгорнуті інтерв’ю з політичними діячами, керівниками громадських організацій, експертами з різних сфер та відомими людьми. І як бачимо, усі показники, закладені на 2023-ий рік вдалося навіть перевиконати», — розповів Дмитро Рубан.

Так, за рік на «Вечірньому Києві» вийшло понад 15 тис. матеріалів, близько 200 інтерв’ю, майже 300 унікальних відео — це допомагає витримати конкуренцію на діджитал-майданчиках.

Євген Лопушинський — в.о. директора КП «Київінформ». Фото: Борис Корпусенко
Наталія Лященко, в.о. директора КП «Телекомпанія «Київ». Фото: Борис Корпусенко

Журналісти продовжили працювати над спецрубрикою «Пантеон Героїв». В рамках цього проєкту підготували ще 23 історії, які перетворюють цифри статистики на імена, історії, спогади. Наразі «Вечірній Київ» залишається єдиним ресурсом, який реалізує меморіальний проєкт такого формату у столиці. До слова, історії про загиблих Героїв-киян вже увійшли до тематичного річного випуску газети «Вечірній Київ» під символічною назвою «Пантеон Героїв» (тираж 8000).

У 2023 році на сайті створили нові рубрики: «Рік боротьби», «Хроніки великої війни» та «Неподарована державність», в рамках якої разом з істориками, релігієзнавцями, археологами та колекціонерами медійники доводять безперервність існування української державності впродовж останніх 1000 років. Це важливо з погляду наративів російсько-української війни.

У підсумку — за даними аналітичного ресурсу «Similarweb», впевнено вебпортал «Вечірній Київ» лідирує серед ЗМІ столичної тематики.

36 ІНФОРМАЦІЙНИХ КАМПАНІЙ ТА 14 КНИГ

«Важливим для нашої роботи стала переорієнтація заходів в основному на позабюджетне фінансування. Для державних органів це виклик, — зазначив в.о. директора Департаменту суспільних комунікацій Дмитро Рубан. — До заходів міських цільових програм з позабюджетного фінансування вдалося залучити майже 6 мільйонів гривень. Це дало змогу зекономити та перенаправити бюджетне фінансування на більш важливі та актуальні видатки міста».

У 2023 році Департамент суспільних комунікацій КМДА та Центр комунікації провели 36 інформаційно-комунікаційних кампаній. Загалом вдалося охопити 5 мільйонів 300 тисяч користувачів. Основні тематики стосувалися національної безпеки, ментального здоров’я, протидії домашньому насильству, алгоритму дій при надзвичайних ситуаціях, реабілітації киян-Захисників та Захисниць України, популяризації служби у ЗСУ та психологічної стійкості під час війни.

«Це ті теми, які потрібно показувати, висвітлювати та щодня надавати актуальну інформацію мешканцям нашого міста», — зазначив Дмитро Рубан.

У напрямку забезпечення літературних та просвітницьких потреб столиці місто видало 14 книг, 4200 примірників яких передали до бібліотек.

«Великий внесок зробила Видавнича рада, яка складалася з експертів, представників бібліотек. Члени ради відібрала рукописи київських авторів. Це класні літературні твори, які поповнили бібліотеки, тож всі охочі можуть прочитати їх, — зауважив Дмитро Рубан. — Основну увагу ми приділили Збройним силам, війні та хронології, історіям людей, які пережили у столиці весну 2022 року. Така література має бути доступна у бібліотеках, особливо для молоді. За 10-15 років ці книжки вже стануть носіями цього історичного періоду».

Також у межах цільової програми була виготовлена поліграфічна продукція (44 090 примірників, 14 поліграфічних проєктів). Вона стосувалася актуальних тем: ЗСУ, мінна безпека, інформація про захисників Азова, киян-героїв тощо.

У 2023 році Департамент суспільних комунікацій КМДА провів більш як 160 заходів. Серед них — фотовиставки «Київ учора та сьогодні: подорож у часі», «Україна: журналісти на передовій», «Війна крізь об’єктив: фото з України». Також були виготовлені відео та аудіоролики. Зокрема, відеоролик «Вірю в ЗСУ», спрямований на популяризацію ЗСУ, анімаційні відеоролики про мінну безпеку в країні та плану дій у ситуації блекауту.

КРАЩІ ГРОМАДСЬКІ ІНІЦІАТИВИ ТА МАЙСТЕРНЯ МІСТ

Серед основних заходів є премія за кращі громадські ініціативи в столиці ТОП 100.

«Нам дуже приємно, що кількість номінантів на цю премію щороку зростає. Якщо три роки тому було 150-160 номінантів, то у 2023 році претендували вже 401 організація. З них експертне журі вибрало 100 кращих проєктів», — зазначив Дмитро Рубан.

Ще одним щорічним і вже сталим напрямком став Форум розвитку громадянського суспільства. У 2023 році він трансформувався і проводився у форматі «Майстерня міста Києва». До форуму доєдналися близько 10 тисяч учасників.

Спільно з Радою Євроию, Ісар Єднання та Асоціацією міст України у Києві був проведений перший саміт відкритих громадських просторів «Сила партнерства».

«У 2023 році ми здійснили перші кроки у широкій промоції результатів трирічної роботи щодо розвитку муніципальних громадських просторів. Вона вже вийшла з локального формату, — зазначив Дмитро Рубан. — Ми намагалися актуалізувати це питання в інших містах. Вперше зібрали фундаторів громадських просторів з усієї України. Обговорили, що процес розвитку відкритих громадських просторів є актуальним, щоб мешканці мали змогу отримати якісні послуги в одному місці».

До події доєдналися майже 50 мерів з усієї України та фундатори громадських просторів.

КОНСУЛЬТАЦІЇ З ПЕРЕЙМЕНУВАННЯ

У 2023 році з мешканцями столиці обговорили 22 об’єкти топоніміки, провели 22 електронні консультації із понад 364 тисяч учасників, а також видали 2 тисячі примірників брошури «Перелік вулиць у місті Києва, перейменування протягом 2014-2023 років».

«Намагаємося проводити перейменування в новому форматі широких консультацій та широкого інформування, — зазначив Дмитро Рубан. — Ми розміщували намети зі спеціалістами на тих вулицях та об’єктах, які планувалися перейменувати, Щоб бути в комунікації з мешканцями, пояснювати, навіщо ця робота проводиться, чому треба перейменовувати, збирати їх зворотний зв’язок. В результаті мали підтримку цих ініціатив щодо перейменування серед мешканців столиці у додатку «Київ Цифровий».

7500 ЗАХОДІВ У VCENTRI HUB

«Досить скоро у Києві буде мережа з п’яти хабів, що покликана покривати запит громадянського суспільства на проведення заходів, — підкреслив Дмитро Рубан. — Сьогодні Vcentri Hub є не просто подієвим майданчиком для громадських організацій, а й має велику кількість постійних послуг і проєктів для мешканців Києва».

Загалом у Vcentri Hub було проведено 7 555 заходів та консультацій, орієнтовна кількість відвідувачів склала 143 545 осіб (третина з них — діти). А за 2023 рік: в Оболонському районі було проведено 1546 заходів, в Шевченківському — 950, в Голосіївському — 708. Готується до відкриття ще два Vcentri Hub — у Дніпровському та Солом’янському районах.

Окрім проведення заходів, хаби є майданчиками для комунікацій у форматі «влада-громада», забезпечують постійну роботу з ВПО, є освітніми центрами для людей поважного віку та центрами підтримки ОСББ та ОСН. Крім того, у хабах проводяться благодійні заходи та заходи для дітей.

Даша ГРИШИНА, Марія КАТАЄВА, фото Бориса КОРПУСЕНКА, «Вечірній Київ»